Arnie J píše:mně se u Tesly líbí, že se dá koupit verze co jede 260, a ani ty levnější verze nekončí na 140 (pffff) nebo 160... to u elektromobilů ostatních značek bohužel není
Ty, co konkurují Tesle, mají obvykle 200 km/h nebo 180 km/h, takže to není tak zlé. V běžném cestovním autě víc než 200 bude chybět jen málo lidem. TM3P točí motor do 16000 rpm, což je dost masakr, a skoro bych řekl, že je to i dost na hraně, co ty použité materiály vůbec mohou snést. Pak asi leda převodovka.
140 max je k uzoufání, protože mimo špičku na dálnici se pak snadno stane, že jedeš maximálkou a všichni okolo tebe jsou o chlup rychlejší. Ještě ~150 max v i3/Leafu je trochu opruz, když potřebuješ někoho předjet. Někdo tě pustí, ty zrychluješ a najednou stop, takže pak vypadáš jako blbec, co na to neumí šlápnout.
Jsem celkem klidný řidič, ale třeba nedávná cesta z okruhu ve Vysokém Mýtě byla taková typická modelová situace českých dálnic, kde jsou jen dva proudy v jednom směru. Dám tempomat 130 km/h, jenže pak mě nebaví kličkovat mezi kamiony a provozem v levém pruhu, takže zrychlím na 140 a po chvíli koukám, že jedu v řadě aut 150-160...