Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod swarm 6. 9. 2020 09:52

Arnie J píše:mně se u Tesly líbí, že se dá koupit verze co jede 260, a ani ty levnější verze nekončí na 140 (pffff) nebo 160... to u elektromobilů ostatních značek bohužel není

Ty, co konkurují Tesle, mají obvykle 200 km/h nebo 180 km/h, takže to není tak zlé. V běžném cestovním autě víc než 200 bude chybět jen málo lidem. TM3P točí motor do 16000 rpm, což je dost masakr, a skoro bych řekl, že je to i dost na hraně, co ty použité materiály vůbec mohou snést. Pak asi leda převodovka.

140 max je k uzoufání, protože mimo špičku na dálnici se pak snadno stane, že jedeš maximálkou a všichni okolo tebe jsou o chlup rychlejší. Ještě ~150 max v i3/Leafu je trochu opruz, když potřebuješ někoho předjet. Někdo tě pustí, ty zrychluješ a najednou stop, takže pak vypadáš jako blbec, co na to neumí šlápnout.

Jsem celkem klidný řidič, ale třeba nedávná cesta z okruhu ve Vysokém Mýtě byla taková typická modelová situace českých dálnic, kde jsou jen dva proudy v jednom směru. Dám tempomat 130 km/h, jenže pak mě nebaví kličkovat mezi kamiony a provozem v levém pruhu, takže zrychlím na 140 a po chvíli koukám, že jedu v řadě aut 150-160...
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dallys 6. 9. 2020 09:55

Arnie J píše:mně se u Tesly líbí, že se dá koupit verze co jede 260, a ani ty levnější verze nekončí na 140 (pffff) nebo 160... to u elektromobilů ostatních značek bohužel není


Jede, ale nad 200 uz je to hodne nestabilni. Pri 260 jsem se fakt uz bal(nebal bych se to prirovnat ke 130 ve Skoda 105 z kopce) a vyzskousel to jenom do check listu. Coz se neda rict treba u m3 ve 250. Projel jsem 50km na dalnici nad 200 a nebyl jsem realne schopny predjet 550d. Vse v rychlostech nad 200. Pri rychlostech do 200 to bylo uplne naopak.

Takze za me do 200 je cajk, pod uz je to naprd.
dallys
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 9. 2020 10:03

jo to mě nepřekvapuje že tesla je v těch rychlostech nestabilní, přece jen nemají ty zkušenosti jako opravdoví výrobci aut... ale to, že nedávají schválně omezovač, je mi sympatické
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 6. 9. 2020 10:05

dallys: To s tou 550d dává naprostý smysl. 550d má peak třeba ~300kW a TM3P ~340kW, jenže peak výkonu pro TM3P už neplatí v tak vysokých otáčkách - v rychlostech nad 200 km/h už jsi nejspíš měl jen třeba ~200-220kW, zatímco jemu nic nebránilo zařadit tak, aby měl pořád maximum výkonu.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dallys 6. 9. 2020 10:19

swarm píše:Jezdil jsem s e-tronem i TM3, takže chápu, proč někdo dá přednost e-tronu, ale zmiňovat dojezd - to mě docela překvapilo. Těch 20, co má dlouhodobě TM3 Performance (která je ze všech TM3 nejžravější kvůli těm kolům), nikdy nebudeš mít šanci v e-tronu dosáhnout. Reálně tak 25-27, a když pojedeš hodně klobouka, tak dáš kombinovanou cestu třeba za 22-23.


Realny dojezd s TM3P mam tech 250km, kdyz se v nicem neomezuji a jedu tak, ze krome goese me nic nepredjede(a toho jsem jeste nepotkal). Auto te porad nuti slapat tomu na krk diky uzasnemu vykonu. V kabine mas pri kazde vyssi rychlosti hluk a kdyz telefonujes, tak skoro kazdy si stezuje, ze ti neni rozumet. Plus ve velkych rychlostech je v kabine takovy divny podtlak. Takze ve vysledku na tebe auto tlaci, at jedes rychleji a jses rychle doma. S e-tronem jedes vic na pohodu, je to velmi tezke SUV, prasit se s tim neda a totalni klid te nenuti jet rychleji. S e-Tronem(2019,21" kola) jsem mel spotrebu 27.8 pri prevaze dalnice, ale mas tam k dispozici vetsi baterku. Tesla zere pri 140 kolem 24, coz je tak cca o 4 mene. Ikdyz nevim, kolik e-tron premeruje, protoze tesla cca 3km/h.

Ve vysledku diky stavbe auta apod jsem jel vic klidneji a mam lepsi dojezd. Pokud pojedu v etronu jako prase, tak to tak ale nebude. Jinak e-tron 2020 se od 2019 pomerne dost lisi a je rozdil cca 30-50km na dojezdu plus rozdil kol. A velmi velkou roli tam hrajou kola, kdy rozdil mezi 21 a 19 je prakticky 20% spotreby.

Jinak jeste par spatnych vlastnosti Tesly, co me napadaji - asistent dalkovych svetel je totalne nepouzitelny a to same plati o destovem senzoru. Rikaji, ze to ridi AI, ale je to nahovno. A taky precitlivelost adaptivniho tempomatu na okolni svet.

-- 6. 9. 2020 11:20 --

swarm píše:dallys: To s tou 550d dává naprostý smysl. 550d má peak třeba ~300kW a TM3P ~340kW, jenže peak výkonu pro TM3P už neplatí v tak vysokých otáčkách - v rychlostech nad 200 km/h už jsi nejspíš měl jen třeba ~200-220kW, zatímco jemu nic nebránilo zařadit tak, aby měl pořád maximum výkonu.


To dava smysl. Je pravda, ze ten diesel je hodne naslapany.
dallys
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2020 10:20

No vidis ze to jde ;)
anonymni

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 9. 2020 10:24

dallys píše: Plus ve velkych rychlostech je v kabine takovy divny podtlak.

To ale myslím až těsně před vzletem.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dallys 6. 9. 2020 10:39

garážmistr píše:
dallys píše: Plus ve velkych rychlostech je v kabine takovy divny podtlak.

To ale myslím až těsně před vzletem.


Ne, do vzletu je to jeste dost daleko. Ikdyz u Muska nikdo nevi, s cim zase prijde, ze? Fantomas verze :)
dallys
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2020 10:42

Tak prodaky zacinaji vzletat od tech 250 ze. Ultralajty vyrazne min. Takze ted uz jen vztlak. Dle meho otoci karoserii a misto pritlaku t vzlitne
anonymni

Odeslat příspěvekod swarm 6. 9. 2020 10:47

dallys píše:Realny dojezd s TM3P mam tech 250km, kdyz se v nicem neomezuji a jedu tak, ze krome goese me nic nepredjede(a toho jsem jeste nepotkal). Auto te porad nuti slapat tomu na krk diky uzasnemu vykonu. V kabine mas pri kazde vyssi rychlosti hluk a kdyz telefonujes, tak skoro kazdy si stezuje, ze ti neni rozumet. Plus ve velkych rychlostech je v kabine takovy divny podtlak. Takze ve vysledku na tebe auto tlaci, at jedes rychleji a jses rychle doma.

Jestli to bereš tak, že s e-tronem budeš vyklidněnější a jezdit pomaleji, tak pak jo. Ten hluk u TM3 bude nejspíš zase kvůli těm jejich bezrámovým oknům. Najít auto, co je má a je opravdu tiché i ve vysokých rychlostech, je problém. Jakmile má to auto třeba 50t najeto, tak je to problém ještě větší. Podobně jsem měl problém i v Model S (~2014). BMW i3 je taky pak při 130+ km/h hlučné hlavně od oken a toho odpojovacího B sloupku, co je integrovaný do zadních dveří.

e-Tron je naopak nádherně tichý, když se připlatí za ty tlustější okna. Tedy pokud nevadí ten tlumený houkavý zvuk od motoru hlavně v nižších rychlostech (mně třeba nevadil, ale jsou lidi, co je to štvalo).
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fortress 6. 9. 2020 11:18

To je snad první zákazník Tesly co nehlásí nerealistickej 500km dojezd. Klobouk dolu.
Superb L&K 2.0TSI 206kW /// Alfa Romeo Giulia QV 375kW /// Audi R8 V10 RWD 397kW
fortress
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2020 11:24

Neboj to prijde. Zmeili takttiku. Zpocatlu jakoze najdou par negativ aby se zapsali jaoze ti dobri a objektivni a pak to do nas zacnou coat horem spodem. Jeden je uz tady v te druhe fazi ;)
anonymni

Odeslat příspěvekod aikoN 6. 9. 2020 11:53

Vana666 píše:Všechny ostatní EV co jsem kdy viděl byly vždy v pravém a kilíčko


+1, navíc obvykle v pytli za kamionem.

Jiný styl jízdy je naprostá výjimka.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2020 11:56

To chtelo odvahu napsat
anonymni

Odeslat příspěvekod Nekenieh 6. 9. 2020 12:43

aikoN píše:
Vana666 píše:Všechny ostatní EV co jsem kdy viděl byly vždy v pravém a kilíčko


+1, navíc obvykle v pytli za kamionem.

Jiný styl jízdy je naprostá výjimka.


No ještě občas nějaká ta předváděčka při zrychlení, jak úžasně jim to jede. Tím získají respekt a 3 sekundy a mohou zas v klidu ztrácet desítky minut jízdou stylem "hnoják". A nemohou se dočkat, až se jim to vybije, aby si mohli odpočinout a dát si kafe. :D
Nekenieh
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků