svižný hatchback pro příměstské ježdění...

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod IvanP 8. 8. 2020 11:56

Prosím poraďte, plánuji pořízení ojetého auta... Roční nájezd cca 10 tis. Km, ježdění každý pracovní den (do práce), odhadem 75 % po městě a v jeho blízkosti (dálnice jen tak 10 %), většinou sám. Měl by to být hatchback/lifback (i když kdyby bylo ve stejné ceně kombi...), vzhledem k nájezdu benzín, manuální převodovka, jelikož přecházím z BMW (na dynamiku jsem tak zvyklý), mělo by mít dostatečně výkonný motor (0-100 Km/h pod 9 s) a mělo by s ním být pěkné ježdění (i na našich okreskách), max. 7 let starý, najeto do cca 100 tis. km, cena určitě do 300 tis. Kč. A hlavní věc - přecházím kvůli tomu z BMW - tak aby auto nemělo (myslím konstrukčně, ne konkrétní kus) nějaké servisní "pasti", tedy větší rizika fatálních závad, které i při dobré úržbě, normálním provozu a relativně malém nájezdu znamenají nenadálé náklady v řádu několika desítek tisíc Kč (prasklé válce, přeskočené rozvodové řetězy, dvouhmotové setrvačníky atd.). Ve výhledu mám následující auta: Ford Focus 1.6 (před FF)/1.5 EcoBoost 110 kW/134 kW (raději), Opel Astra K 1.4 Turbo 110 kW, Mazda 3 (od r. 2013) SkyActiv 2.0 88 kW/121 kW, Seat Leon (od r. 2013) 1.4 TSI 110 kW.
Co doporučíte?

p.
IvanP
Nováček

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 8. 8. 2020 12:00

Mazdu, za ty prachy asi spis 88kW a odemknout.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 8. 8. 2020 12:43

Do tří kil bych vzal zánovní Fiestu a nechal bych jí na stovku pod 9s upravit.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/fiesta/18124506
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod IvanP 8. 8. 2020 18:29

Díky, ale jezdím teď autem střední třídy, o dvě třídy níže nepůjjdu.

-- 8. 8. 2020 19:31 --

Ještě jsem zapomněl na: Alfa Romeo Giulietta 1.4 T 125 kW a Seat Leon 1.8 TSI 132 kW
IvanP
Nováček

Odeslat příspěvekod saabik 8. 8. 2020 19:17

Pro zajímavost. O jakou servisní past se jednalo?
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod IvanP 8. 8. 2020 20:34

maXX_CZ píše:Mazdu, za ty prachy asi spis 88kW a odemknout.


Ano, ta Mazda se mi pozdává nejvíc, jen se bojím vyšší ceny (protože to je Japonec) náhradních dílů a jejich horší dostupnosti...

-- 8. 8. 2020 21:35 --

saabik píše:Pro zajímavost. O jakou servisní past se jednalo?


To závisí na modelu, často to bývá zakarbonování motoru a z toho vedoucí závady...
IvanP
Nováček

Odeslat příspěvekod Koubes 9. 8. 2020 08:23

Bral bych Leona 1,8 TSI. Dynamika výborná, motor točivej a hlavně má to kombinaci přímýho i nepřímýho vstřiku.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 9. 8. 2020 09:39

Focuse bych na základě požadavků vynechal

I přes obrovskej rozdíl Focus III vs. Leon v podvozku bych vzal toho leona
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 9. 8. 2020 09:53

K86: nesouhlasím s tím rozdílem. Právě proto je 1,8 dobrá varianta i díky víceprvku vzadu. Ale je fakt, že bych to bez stavitelných tlumičů nechtěl. Bez nich je to dost uskákaný zvlášť ve FR verzi.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 9. 8. 2020 10:02

Uskakany to neni, u nas ve firme leonum rikame plavacek...
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 9. 8. 2020 10:07

Pochybuju, že máte eferka. Je to dost rozdíl v nastavení podvozku. Já bych to v jiné výbavě nechtěl, bo to prostě vypadá líp. Jel jsem i ne FR a je to rozdíl v tuhosti. Taky jsem zkoušel FR s normálnímu tlumičema a 18-kama a to je drnc.
Teď jako vždy goes bude oponovat, že rozdíl podvozku nejde poznat, ale torzka a víceprvek je úplně jiná písnička v jízdních vlastnostech. Ten rozdíl zkouším několikrát týdně.
Taže pomud Leon, tak 1,8 nebo Cupra kvůli podvozku právě.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 8. 2020 10:11

Jak to ma clovek v hlave a vi to tak to pozna. Souhlasim
anonymni

Odeslat příspěvekod Koubes 9. 8. 2020 10:14

Mně bylo jasný, že se ozveš. Klidně dojeď, svezu Tě těmi auty hned po sobě a na 2 kilometetrech to poznáš aji Ty. Už jsem Ti to nabízel. Pokud to nepoznáš, tak si budeš muset vytáhnout hlavu ze zadku. Jinak fakt nevím.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 8. 2020 10:16

Argumentujs dobre a v podstate nedavas sanci na jiny vysledek. Kdyz pohladis ze kdo to nepozna je lopata ze... Chapu ze to poznas kdyz to vis. Mozek v tom pracuje nskutecne.

Jinak ano je v tom rozdil ale taovy ktery v beznem zivote nehraje roli.
anonymni

Odeslat příspěvekod garážmistr 9. 8. 2020 10:23

Rozdíl mezi běžným Focusem III a MQB s torzkou je propastnej. Je to velkej úkol pro Leona s víceprvkem, aby jezdil stejně jako Focus.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků