Octavia IV pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod evlo 2. 6. 2020 01:58

A co to bylo za citroen? Nejaka xantia activa beztak, ne?

-- 2. 6. 2020 03:00 --

Sem se podival na video toho jak to teda oktavka dala a uplne vpohode
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 6. 2020 07:00

goes píše:V nejakem specifickem testu jehoz smysl je tezko rici jaky nejake stare auto vyhralo a to ma byt dukaz ceho? Niceho. Ale tak na rvoje troleni je to voda na mlyn


Je to test, který simuluje prudký vyhýbací manévr před překážkou, tedy něco, co se v krizové situaci poměrně často stává a není to tudíž jen nějaký syntetický test. To, že je většina dnešní produkce horší, dokazuje minimálně to, že ta auta mají v tomto aspektu níže položené limity a mají tedy horší aktivní bezpečnost.

-- 2. 6. 2020 07:05 --

tslany píše:Kdyby to byla tak super věc, asi to nepřestanou vyrábět.


Asi prachy, lidi kupují i bez toho, tak se ušetří. Krom toho, dneska je obvykle zajímají důležitější věci, jako je třeba ambientní osvětlení, než nějaké jízdní vlastnosti.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 2. 6. 2020 07:08

mně se teda to "často" nestalo za celej dosavadní život, a doufám, že to ani nikdy nebudu potřebovat. On taky los málokdy stojí na místě a čeká, dokud se mu nevyhneš ...
Tento hon, který zde dělá Mello, agat a ajif, by měl být trestaný. začíná to pomalu hraničit se šikanou.
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 6. 2020 07:17

Často v krizové situaci.

Tímhle způsobem bych mohl říci, že jsou na ***** airbagy, protože jsem nikdy neboural tak, že by byly potřeba.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 2. 6. 2020 07:26

řekl bych, že srážek, u kterých bouchnou airbagy, je o několik řádů více než situací, kdy se vyhýbáš ve vyšší rychlosti losovi. Ale můžu se samozřejmě mýlit
Tento hon, který zde dělá Mello, agat a ajif, by měl být trestaný. začíná to pomalu hraničit se šikanou.
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 6. 2020 07:31

Třeba bouchly právě kvůli tomu, že se řidiči nezvládli prudkým vyhýbacím manévrem vyhnout a auto se jim při pokusu o něj odporoučelo do škarpy.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 6. 2020 07:43

aikoN píše:
goes píše:V nejakem specifickem testu jehoz smysl je tezko rici jaky nejake stare auto vyhralo a to ma byt dukaz ceho? Niceho. Ale tak na rvoje troleni je to voda na mlyn


Je to test, který simuluje prudký vyhýbací manévr před překážkou, tedy něco, co se v krizové situaci poměrně často stává a není to tudíž jen nějaký syntetický test. To, že je většina dnešní produkce horší, dokazuje minimálně to, že ta auta mají v tomto aspektu níže položené limity a mají tedy horší aktivní bezpečnost


Ne, je to ryzí syntetický test s danými podmínkami. Kdyby tu trasu udělali o metri šírší nebo užší, třeba by nová auta válcovala stará rozdílem třídy a náhodou se někam trefili. Navíc jde vidět, že moderní auta jsou obecně v tomto výrazně lepší, než stará, to, že něčemu vládne v jednom kuse starý model nehraje roli. Ostatně takový Bečkový rally speciál ještě stále drží pár rekordů na okruzích i před formuli, divné co...

Tím, žes napsal, že mají dnešní auta horší aktivní bezpečnost, sis v tom, aby se dalo brát co píšeš vážně totálně podřezal větev.
anonymni

Odeslat příspěvekod garážmistr 2. 6. 2020 07:43

Nejel jsem teda Hydractive Xantií, ale zkoušeli jsme kamarádovo klasický BX na letišti. Jo, bylo to schopný bez náklonů, rychle projet mezi kužely, ovšem v nějaký nestandardně nízký poloze s omezený pružením a tlumením. Mód ve kterým se dá stěží pohybovat po běžný silnici.
Nevím, jak moc je Hydractive jiný, s jakým nastavením podvozku zajeli test, atd. Třeba někdo bude vědět.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 2. 6. 2020 07:51

Ingos píše:Dneska se to v práci mocně diskutovalo :-D

Takže jsem se dozvěděl, že tenhle test mají vývojáři podvozků ve Škodovce uplně v pič. protože to o ničem nevypovídá.

Nikdo totiž neměří podstatnou věc a to je výjezdová rychlost. Některé automobilky ladí systémy ESP tak, že se auto při prvním prudkém vyhnutí v podstatě zastaví, tím jak auto zabrzdí, kdežto jiní se soustředí na jistou "sportovnost" a hravost, tak aby auto drasticky neztrácelo rychlost a průjezd byl plynulý a bez větších zásahů.

Auto s podvozkem relativně na *****, ale agresivním ESP pak může tenhle test absolvovat v mnohem vyšší rychlosti, jelikož kritická je zejména druhá změna směru, kdy toto auto už jede třeba o 10 km/h pomaleji než auto s benevolentnějším ESP systémem.


Jak píše Goes je směšné, když tenhle test dá rychleji citroen než ferrari.


asi tak
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 6. 2020 10:58

goes píše:Ne, je to ryzí syntetický test s danými podmínkami. Kdyby tu trasu udělali o metri šírší nebo užší, třeba by nová auta válcovala stará rozdílem třídy a náhodou se někam trefili. Navíc jde vidět, že moderní auta jsou obecně v tomto výrazně lepší, než stará, to, že něčemu vládne v jednom kuse starý model nehraje roli. Ostatně takový Bečkový rally speciál ještě stále drží pár rekordů na okruzích i před formuli, divné co...

Tím, žes napsal, že mají dnešní auta horší aktivní bezpečnost, sis v tom, aby se dalo brát co píšeš vážně totálně podřezal větev.


Není to syntetický test, jelikož má vazbu na reálné podmínky, které v provozu nastávají. Samozřejmě, že jej musíš nějak standardizovat, aby výsledky byly porovnatelné. Nemyslím si však, že by například změna šířky pruhů situaci obrátila. Prostě to poukazuje na limity technologie, která se v současných autech z mnoha důvodů masově používá, přičemž citrón má jinou a díky tomu i převahu. Je blbost říkat, že je test k hovnu, jen proto, že nejde na ruku vytouženému výsledku, že novější má být vždy lepší. Naopak pokládám za dobrý výsledek, že se jsou některá auta tomuto výsledku i přes konvenční technilogii přiblížit.

Za tvrzením o aktivní bezpečnosti si stojím. Aktivní bezpečnost chápu jako dvě disciplíny. První je schopnost auta, umožnit řidiči, aby situaci vyřešil v prvé řadě sám pomocí svých ovládacích prvků, tedy v zásadě dobré jízdní vlastnosti, ergonomie a zpětná vazba. A druhá jsou různí asistenti, kteří pomůžou, když řidič selže, případně když situaci nelze tímto způsobem zvládnout vzhledem k omezeným možnostem ovládacích prvků, které například neumožňují brzdit každé kolo zvlášť. To druhé by tedy mělo navazovat na první a posouvat možnosti jeďte dál. Bohužel mi přijde, že v současných autech to první hodně atrofovalo a je ve velkém více či méně úspěšně nahrazováno tím druhým, přičemž se tomu marketingově říká zvyšování řidičova pohodlí (volant vás neruší zbytečnými informacemi od kol).
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 6. 2020 11:03

nemas pravdu, ale je to jedno
anonymni

Odeslat příspěvekod tslany 2. 6. 2020 11:20

aikoN píše:
tslany píše:Kdyby to byla tak super věc, asi to nepřestanou vyrábět.


Asi prachy, lidi kupují i bez toho, tak se ušetří. Krom toho, dneska je obvykle zajímají důležitější věci, jako je třeba ambientní osvětlení, než nějaké jízdní vlastnosti.

Lidi, co kupují prémiovky, řeší prachy? Proto je kupujou na vzduchu, připlácí 200k za barvy a tak?
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 6. 2020 11:36

Automobilky, co prodávají prémiovky, řeší prachy. Když jim to zákazníci koupí za stejné prachy s konvenčním odpružením a ušetří jak za výrobu, tak za vývoj, tedy vyšší marže, tak proč to měnit?
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 2. 6. 2020 11:36

nekupuju prémiovky, prachy řeším
Tento hon, který zde dělá Mello, agat a ajif, by měl být trestaný. začíná to pomalu hraničit se šikanou.
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 6. 2020 11:39

já kupuju prémiovky zn. Mazda, Škoda a Alfa Romeo
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků