Japonské auto pre vysokého šoféra

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod freedom-fries 15. 10. 2019 10:25

Tak jel jsem zatím se třemi auty na MQB A0 a se čtyřmi na MQB A1, jedno z nich vlastním. Je prostě poznat, že MQB A1 je někde jinde, a to klidně i s torzkou v zádu při srovnání s A0, která má torzku vlastně vždy.

Jízdní vlastnosti u Golfu, Leona, T-Roku mi přišly vždy fajn. Oktávka je nastavená blbě - hlavně zadek se vůbec nepovedl, tluče a zároveň je uskákaný.

A0 má i o dost menší brzdy, celé zavěšení je řešené prostě o třídu níž. Projevuje se to hlavně v extrému, kdy to na A1 začne dost ztrácet. Btw to třeba potvrdila i většina testů, kdy se jim zdá třeba Scala podvozkově horší. Ale to se opravdu bavíme o projíždění zatáček třeba při 90km/h, kdy by to při rodinkovém tempu bylo spíš tak na šedesátku... Jinak mi přijdou pro normální jízdu téměř všechna auta na obou typech MQB naladěná fajn, až teda na oktávku, tak se prostě nepovedla nebo alespoň mě to nic neříká. Třeba i takový Kamiq jede fajn, ikdyž se při agresivnější jízdě začne dost potápět a zadek nedrží, tak je alespoň pohodlný při klidné jízdě, to oktávka být neumí.

Píšu o normálních rodinných autech kolem půl milionu, ne o nějakém vytuněném bavoráku pro bazarové kovboje. Pokud máte zkušenosti s nějakým famózním podvozkem o auta, které jde nové ve velmi slušné výbavě koupit za 400-500 tisíc, tak sem s ním, rád si rozšířím obzory.
freedom-fries
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pajjoun 15. 10. 2019 10:44

Arnie J píše:
freedom-fries píše:S nějakým lehkým navýšením rozpočtu bych se mrknul i na VW T-Roc - opět 1.0TSI, se základní výbavou a slevou od dealera umí být člověk jen lehce nad 400 a má už auto na podvozku Golfa (MQB ). Arona, T-Cross a i třeba předražený Kamiq je na MQB A0 a je to poznat - ta auto jsou proti Golfu, Leonu nebo i tomu T-Rocu prostě nižší třída.

To je opravdu tak poznat, nebo soudíš podle papírových předpokladů?

Neni. Golf s torzkou byl taky "tragickej".
Tam to sralo o to víc, že si věděl, že je to jen šizení u menších motorů.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 15. 10. 2019 11:53

Golf s torzkou je v pohodě. To bouchání a odskakování Oktávky s torzkou podle mne bylo jenom z kraje produkce, novější auta jsou už na tom dobře.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 15. 10. 2019 12:42

Já měl 03/15 a s klidem si odskočil.
15" kola.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 15. 10. 2019 12:51

vždy je lepší si odskočit v klidu
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 15. 10. 2019 13:51

Pajjoun píše:Já měl 03/15 a s klidem si odskočil.
15" kola.

Nic takového jsem nepozoroval, mám taky 15". Ale možná je to tím, že s tím jezdím na pohodu a nehrotím to. On to taky není žádný dravec.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 15. 10. 2019 14:03

Mezi G Spotsvanem s multilinkem a G kombíkem s torzkou je rozdíl zásadní.
Zvlášť když se jezdí převážně ve dvou. Torzku do města bych teda nechtěl ani omylem.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod metyn 15. 10. 2019 14:33

Pierr3 píše:Kde jsou ty časy, kdy lidé vybírali auto podle výkonu, chování na silnici, užitných vlastností, spotřeby... :D

kde jsou ty časy když lidi brali co bylo a nemuseli vybírat, vidím to na sobě co je to za fušku vybrat auto, :D , dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 15. 10. 2019 14:37

freedom-fries píše:Oktávka je nastavená blbě - hlavně zadek se vůbec nepovedl, tluče a zároveň je uskákaný.

To bude asi nějaká specialita škodovky, náš kodiak to má úplně stejně :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 15. 10. 2019 14:40

Jak dlouho na tom soudruzi z Bolky makali, než to takhle naštelovali? :-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 15. 10. 2019 14:57

Nekenieh píše:Mezi G Spotsvanem s multilinkem a G kombíkem s torzkou je rozdíl zásadní.
Zvlášť když se jezdí převážně ve dvou. Torzku do města bych teda nechtěl ani omylem.


Jeden místní tvrdí, že v tom rozhodně žádnej rozdíl není a normální člověk to nepozná.
My víme jen to, že si říká Stig :lol: :lol: :lol: :lol:
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freedom-fries 15. 10. 2019 15:08

Torzka mi nevadí, sám MQB s torzkou mám a sedí to krásně. Leon ST se sníženým podvozkem, benzín.

Golf s víceprvkem je laděný více do pohodlí, na běžné ježdění asi nejlepší ze všeho. Občas někomu ten víceprvek u Golfa povrzává, pokud chci auto nechat na delší čas, tak taky musím počítat s dražším servisem.

Já jsem šel do Leona s tím, že chci torzku. Měl jsem více aut jak s víceprvkem (už třeba kvůli 4Motion u VW), tak i s torzkou. Torzka mi nikdy nevadila, když bylo auto naladěné fajn - třeba už stará A4 z devadesátek, torzka mi nijak nevadila pro rozumnou jízdu.

Teď je víceprvek taková modla, nad kterou víc lídí spíš teoretizuje než že by ocenili nějaké skutečné pozitiva. Ano - bouchá při přejíždění příčných nerovností, to je tak všechno.

Ano, odskakuje jedničková oktávka, a to naprosto tragicky. Druhá oktávka dostala víceprvek, spousta aut skončila s koly do A, šrouby na nastavení zarezlé. Nyní třetí oktávka má s většinou motorizací torzku, která opět odskakuje a auto je blbě naladěné. Někde jsem četl o tom, že je to díky tomu, že v Bolce počítali s tím, že si to auto opět koupí nějak brouk pytlík, který bude vozit v kufru půl tuny cementu, proto to tak "dobře" naladili. U Golfu nebo Seatu spíš nejspíš počítali s "normálním" používáním vozu, takže tam tento problém není.

Ale abych Škodě nekřivdil, třeba Kamiq mi přijde nastavený velmi dobře, Karoq taky. Oba mají torzku (Karoq tedy v případě FWD) a přijdou mi skvěle použitelné i na ježdění po městě, nic nemlátí. Pro nějakou agresivnější jízdu tato auta nejsou, mají dost velké náklony, není to ono.

Jak jsem si zde přečetl, podle některým není MQB nic moc, sami ale používají 15ctky na OIII. Sám tedy jezdím jen 17 a 18 s šířkou 225. Už s šestnáctkami s šířkou 205 jdou jízdní vlastnosti do kopru, prostě to nedává pneumatika, není to podvozkem. Teď jsem na jednom autě přezul na zimní patnáctky, tak nějak si připadám, jak kdyby to pořád jen plavalo - a to nejezdím nějak agresivně, vozím skoro pořád děti. Takže jezdit na 15 nebo 16 a psát něco o špatném podvozku při razantnější jízdě - hmm hmm.
freedom-fries
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pierr3 15. 10. 2019 15:49

freedom-fries píše:sami ale používají 15ctky na OIII

To jsi četl špatně. Řeč byla o Golfu.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freedom-fries 15. 10. 2019 16:38

Tak to je celkem jedno, je to stejná třída aut, jestli se jedná o sedmičkový Golf, tak je to prostě +- stejné auto s trojkovou oktávkou.

Docela se divím, že tam 15 vůbec jdou. Na zimu mám 16 liťáky a mezera mezi brzdičem a kolem tam moc není, asi bych tam narval 15 plecháč, ale rozhodně ne 15 liťák.

18 jsem nikdy nechtěl, přišlo mi to už trochu moc, nicméně jsem je dostal v základní výbavě. Rychle jsem si na ně ale zvykl. Pohodlí je sice o chlup horší (lepší by byly sedmnáctky 225/45, ty by byly tak akorát) a člověk musí dávat bacha, ať nevymetá díry, ale jde s tím jezdit i na našem tankodromu. Navíc se naprosto nesjíždí kraje vzorku. Celá pneu se opotřebovává krásně po celé ploše, auto reaguje okamžitě. Přezutí na zimní 16 je pro mě tak trochu za trest. Podobné pocity jsem zažíval, když jsem kdysi před 15 lety přecházel u Audi A4 ze sedmnáctek 225/45/17 na 195/65/15 jen z důvodu ceny pneu. Oboje kola letní. Rozdíl na sadě dobrých pneu byl tehdy mezi 15 a 17 nějakých 16 tisíc, což jsem si prostě dovolit nemohl, takže jsem prostě koupil nové liťáky 15 a ty staré s ještě jezditelným vzorkem prodal dál. I teď po letech si vybavuju to, jak šly jízdní vlastnosti toho auta naprosto do háje, už to prostě bylo jiné, nezábavné auto.

Jinak pro posměváčky nad tím, že by auto mělo trochu sedět k uživateli... Jistě by si spousta z vás koupila třeba takového nového broučka od VW nebo tu druhou okatou generaci Micry od Nissanu (měl jsem kdysi půjčenou na dovči s 1.4 benzínem a bylo to suprové vozítko, o 3 ligy jinde než uctívaný Swift). Já to prostě myslel tak, že když mám výběr třeba v případě koncernu VW hned z několika téměř stejných aut, tak bych prostě v případě, že měřím dva metry, nešel do nečeho, co vypadá jak dámská kabelka - Arona (která je btw prostě skvělá, ale beru to jako vyloženě auto pro dámy, prostě si v tom chlapa neumím představit).
freedom-fries
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pajjoun 15. 10. 2019 17:24

freedom-fries píše:Torzka mi nevadí, sám MQB s torzkou mám a sedí to krásně. Leon ST se sníženým podvozkem, benzín.

Golf s víceprvkem je laděný více do pohodlí, na běžné ježdění asi nejlepší ze všeho. Občas někomu ten víceprvek u Golfa povrzává, pokud chci auto nechat na delší čas, tak taky musím počítat s dražším servisem.

Já jsem šel do Leona s tím, že chci torzku. Měl jsem více aut jak s víceprvkem (už třeba kvůli 4Motion u VW), tak i s torzkou. Torzka mi nikdy nevadila, když bylo auto naladěné fajn - třeba už stará A4 z devadesátek, torzka mi nijak nevadila pro rozumnou jízdu.

Teď je víceprvek taková modla, nad kterou víc lídí spíš teoretizuje než že by ocenili nějaké skutečné pozitiva. Ano - bouchá při přejíždění příčných nerovností, to je tak všechno.

Ano, odskakuje jedničková oktávka, a to naprosto tragicky. Druhá oktávka dostala víceprvek, spousta aut skončila s koly do A, šrouby na nastavení zarezlé. Nyní třetí oktávka má s většinou motorizací torzku, která opět odskakuje a auto je blbě naladěné. Někde jsem četl o tom, že je to díky tomu, že v Bolce počítali s tím, že si to auto opět koupí nějak brouk pytlík, který bude vozit v kufru půl tuny cementu, proto to tak "dobře" naladili. U Golfu nebo Seatu spíš nejspíš počítali s "normálním" používáním vozu, takže tam tento problém není.

Ale abych Škodě nekřivdil, třeba Kamiq mi přijde nastavený velmi dobře, Karoq taky. Oba mají torzku (Karoq tedy v případě FWD) a přijdou mi skvěle použitelné i na ježdění po městě, nic nemlátí. Pro nějakou agresivnější jízdu tato auta nejsou, mají dost velké náklony, není to ono.

Jak jsem si zde přečetl, podle některým není MQB nic moc, sami ale používají 15ctky na OIII. Sám tedy jezdím jen 17 a 18 s šířkou 225. Už s šestnáctkami s šířkou 205 jdou jízdní vlastnosti do kopru, prostě to nedává pneumatika, není to podvozkem. Teď jsem na jednom autě přezul na zimní patnáctky, tak nějak si připadám, jak kdyby to pořád jen plavalo - a to nejezdím nějak agresivně, vozím skoro pořád děti. Takže jezdit na 15 nebo 16 a psát něco o špatném podvozku při razantnější jízdě - hmm hmm.

Byl to operák na rok. Tam jsem s kolama opravdu nelaboroval a vzal co bylo.
Nemůžu za to, že CE mělo tunu výbavy a malý kola.
A samo hlíny. Na to jak fundovaně píšeš a soudíš máš dost mezery.
A pochybuju, že by větší kola zlepšily odskok...
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků