od Petrs77 13. 8. 2019 20:09
BMW i3
Když jsem dostal možnost si tohle auto na pár dnů vzít domů, tak jsme neváhal, přeci jen to není úplně běžné auto a elektromobil jsem chtěl zkusit.
Design čistě subjektivní, auto působí jak z budoucnosti, jestli se líbí nebo ne nechám na každém. Já sám vlastně nevím. Auto je z venku malé, uvnitř to vcelku jde, byť samozřejmě ve srovnání se Superbem nebo Kodiaqem, které mám doma, je hlavně prostor vzadu menší. Ani nevím, jestli tam budu zkoušet dávat dětskou sedačku. Ale přístup do zadu je i přes malé dveře dobrý, pomáhá tomu i opačné otvírání.
Prostor řidiče ok, až zbytečně velký prostor za čelním sklem. Je to vzdušné, ale plast u okna i částečně ve dveřích má dekor šedivé dřevotřískové desky, moc se mi nelíbil. Sedí se výš, měl jsem pocit, že jsem v suv.
Infotainment asi z BMW, nevím, nemám zkušenost. Vcelku logicky se ovládá, ale třeba jak naladit novou stanici rádia jsem nezjistil, a asi ani zjišťovat nebudu, návod kvůli tomu otvírat se mi nechce.
Jízda - papírové údaje na úrovni mých aut. Ve městě se zdá svižnější, okamžitá reakce na plyn, jede to hezky. Když jsem zkoušel zrychlení 0-100, tak wau efekt už tam není, prostě zrychlení jako benzín (resp nafta). Jízda je tichá, je to příjemný, ale vlastně nové benzínové motory taky nejsou prakticky slyšet. Trošku si to chce zvyknout na pedály, resp. pedál. Plyn funguje při pusteni jako brzda. Možná to tak mají všichni, pro mě to byla novinka.
Nabíjení - že se blíží nástup elektra jsem tak nějak během stavby čekal, takže mám pod zastávkou zásuvku. Tohle auto jsem nechal mimo, takže jsem tahal zahradní prodluzku. Zapojim, vše jede, fajn, jdu pryč. Za chvíli se vrátím a nabíjení nejede. Vše zkoumám, zřejmě má prodluzka nějakou napetovou ochranu, nejede. Vezmu jinou, a vše se opakuje. Nakonec mě zachránila klasická domácí prodluzovacka.
Když jsem auto převzal, byl dojezd cca 100 km, takže skoro plná. Zapnul jsem si rádio, klimatizaci, a zaclo to znatelně klesat. Sice to má i benzínový agregát, takže neuviznu, ale i tak dojezd jsem měl doma cca 60 km. Dobrý pocit jsem z toho neměl.
Tankuji cca 1x za 2 týdny a i to je pro mě opruz, denní strkani do nabíječky mě asi brzy začne štvát mnohem víc.
Za mě fajn zkušenost, uvažoval jsem i o iVisionu (studie je hezká, sériové provedení už tak hezké prý není a je otázka, jak bude fungovat při váze 2,5t), ale osobně chci dojezd alespoň kolem 500km. Ne že by mi denně 100 nestačilo, většinou ano, ale kvůli pohodlí, nemuset denně nabíjet a dle potřeby i někam dojet. A druhé hledisko je ekonomické, muselo by bylo být tak za cenu srovnatelneho benzínu, aby bylo pro mě zajímavé.
Třeba za těch pár dní změním názor, ale zatím je to fajn vyzkoušet, svézt se, ale místo klasického vozu bych to nechtěl.