robbert píše:Ty jsi s tím autem jel?
Já ne. Proto si nedovolím soudit, jestli bude nebo nebude fungovat...
Stara RAV4 hybrid (2016-2018) ma na zadni naprave samostatny elektromotor (relativne slaby kolem 40kw) + otevreny diferencial - neumi si to pribrzdit aby poslala silu na tu stranu napravy ktera neprokluzuje. Bezne se to ale nestava (nejezdim zadny offroad...) a v zime na naledi a na mokre trave do kopce to auto v klidu funguje i kdyz sem mel za autem 600kg zatez ve voziku.
Nova RAV4 hybrid AWD ma vzadu uz silnejsi elektromotor(udajne o 30% silnejsi), vyber jizdnich rezimu (bahno,pisek, nejaky hill assist atd...) a umi si ty kola pribrzdovat tak aby mela trakci - to se uz haldexu vyrovna. Navic vyse zminene hybridy maji vyhodu v tom ze nikde neprokluzuje zadna spojka a muzete jemne manevrovat z obtizne situace I kdyz mate pripojeny vozik za autem - zadny smrad ze spojky a kviceni motoru (ale to je vyhoda toyotackeho reseni HSD - kuga to bude mit asi jinak)...
Jak rikal goes - jakmile nemas stavu nemas ctyrkolku - k tomu nikdy u Toyoty nemuze dojit, trakcni baterie se dobiji pres motor kdyz auto usoudi ze ma napr. jen 20% baterie. Tipuji ze u plug-in hybridu to bude reseno obdobne - kdyz neni stava musi pomoct spalovak dobit baterii.