Tak určitě se těšíte na nějaké dojmy, tak zkusím to nějak nezabarveně.
Tak po 2 dnech s E-golfem.
Kdybych měl E-golfa popsat třemi slovy, asi bych řekl - tichý, pružný, výkonný.
JízdaOpravdu nejvíc překvapivá je ta schopnost akcelerace, ve městě necháváš auta pořád daleko za sebou, jsi už za křižovatkou, když se ostatní teprve rozjíždějí. Člověk nechápe jak může auto co má papírově 85 kW tak dobře jezdit. Proti TSi 81 kW je to raketa - hlavně totálně tichá, žádný rázy, nepříjemný zvuky, vše maximálně plynulé a naprosto bezhlučné. Je to opravdu návykové, už chápu, že lidé říkají, že z jízdy s elektro autem nejsou tolik unavení. Ve městě je to totální labůžo, obzvlášt s adaptivním tempomatem se STOP & GO - v koloně to auto prostě jede samo, pokud nestojíš déle než 5 sekund tak se i samo rozjede po zastavení. Překvapilo mě, jak to je plynulé a pohodlné - jak rozjezdy, tak brždění. Přínos k bezpečnosti obrovský. Nikdy jsem ACC neměl a hned bez problémů, vše je zcela intuitivní.
Rekuperace Jelikož auto rekuperuje automaticky po zmáčknutí brzdy, přijdou mi zatím ostatní režimy rekuperace zbytečný, stačí dát D a jet, není třeba se čímkoliv zabývat, spotřeba byla skvělá, aniž bych se snažil a rekuperaci nějak cíleně využíval, prostě jsem jezdil jako s normálním autem.
CyklistéNa ty se musí dávat sakra pozor, protože vás asi vůbec neslyší přijíždět.
DojezdTepelné čerpadlo je opravdu dost znát, klima mi dnes, kdy bylo u nás sluníčko psala jen +6 km potenciálního dojezdu navíc při vypnutí. Režimy ECO a ECO+ používat mi přijde zatím úplně zbytečné. Při plném nabití píše dojezd 186 km a ukazatel je krásně plynulý, žádné skoky o desítky km. Výborný bylo, když jsem vyjel za známými s dojezdem 122 km a přijel s dojezdem 134 km.
(rekuperace, je to k nim dost z kopce...)
SpotřebaPrvní moje spotřeba Praha-Kladno byla 14,4 kWh/100 km, dnes jsem měl za celý den ježdění a předvádění kamarádům + cesta do práce 43 km po okreskách jen 12,5 kWh/100 km. Což mě teda dost překvapilo.
Zatím se mi zdá, že využívání akcelerace ve městě nemá zásadní vliv na spotřebu, protože auto zase rekuperuje zpět při brždění.
NabíjeníPrvní zkušenosti s rychlonabíječkou 50 kW - z cca 30% na 100% cca 30 minut, dnes za 6 minut nabito 35 km dojezdu. Z 0% na 80% za cca 20 minut. Nabíječka ze zásuvky 230V/10A píše cca 7-8 hodin nabíjení do 100% z dojezdu 70 km.
E-kamarádiNa nabíječce jsem potkal 2 různé elektromobilisty s E-golfem, vždycky jsme hodili řeč a vyměnili si zkušenosti.
Třetího E-golfa jsem potkal cestou a hned zdravil, mával a blikal. Zdá se, že do rodiny E-golfů jsem byl přijat.
Car-netZatím nemám zprovozněno ovládání auta na dálku z mobilu (topení/klima/nabíjení/vyhřívání okna/dojezdy a trasy), protože to první majitel (město Litoměřice) neaktivoval a vypršela doba do aktivace, takže je nutné to aktivovat u dealera a pak by měly být ty první 3 roky zdarma. (doufám...)
Jinak celkový hodnocení - výměna TSi za E-golfa byla nejlepší věc co jsem kdy vymyslel.