Ideálne radenie a rozbiehanie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod R510 21. 2. 2019 18:14

Zdravím vás všetkých. Chcel by som seriózne poradiť. Diskutovali sme, či je lepšie a prečo :

1- pri radení prevodov najskôr plne uvolniť pedál spojky a až potom pridať plyn, alebo plynule pridávať plyn spolu s uvoľňovaním spojky. Nejde mi o plynulosť jazdy, ani rýchlosť ale o zníženie opotrebenia na minimum, nech mi spojka vydrží.

2. pri rozbehu auta sa rozbiehať bez plynu len na otáčkach motora, alebo pridať plyn? Je jedna možnosť lepšia ako druhá? (čítal som článok o tom, že bez plynu je to šetrnejšie k spojke).


Vopred ďakujem
R510
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod powerball 21. 2. 2019 18:23

1)ani nevim jak to delam.nesoustredim se na to.asi jak kdy.
2)bez plynu se budes rozjizdet strasne pomalu a budes blokovat provoz a lidi na tebe budou zcela opravnene troubit.
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 21. 2. 2019 18:52

1. Řadit s meziplynem. Je třeba mít motor v otáčkách, které odpovídají aktuální rychlosti na daný převodový stupeň. Pak se o ono vyrovnání otáček motoru nemusí starat spojka a neopotřebovává se.

2. Přidat plyn. Ani ne tak kvůli opotřebení, ale pokud se budeš rozjíždět bez plynu jak s hnojem, nějaký řidič za tebou tě brzo přizabije a nějakou výměnu spojky stejně nebudeš muset řešit.

3. Vykašlal bych se na nějakou optimalizaci opotřebení spojky - i když se k ní budeš chovat sebelíp, klidně se ti může začít srát už po 80 tkm, jako mně.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 21. 2. 2019 20:05

Ja bych rekl asi takhle: pri rozjizdeni nenechavat spojku dlouho prokluzovat, nerozjizdet se z prilis vysokych otacek a taky se vyhnout jakymkoliv razum. Ty moc nesvedci ani dvouhmotnostnimu setrvacniku. Pri podrazovani je fajn meziplyn. Nizke otacky setrvaku taky nedelaji moc dobre. Kdo nejezdi jako cune, tomu spojka tech 200tkm klidne vydrzi. Pokud se jezdi hodne dalnice, tak i mnohem vice.
XB_1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod puk123 21. 2. 2019 22:31

Co nejmenší opotřebení? Asi kovový pedál, dřeváky a mazat vazelínou.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 2. 2019 22:34

To mas jak s babou. Bud jsi kokot a davas sprchu a predehru nebo prides flustnes na prst promazes a zasunes
anonymni

Odeslat příspěvekod 970ka 22. 2. 2019 08:41

Spojka je od toho,aby lehce prokluzovala pro správné řazení a nekurvila se převodovka a motor,tak si vyber,buď budeš jednou dělat spojku ,nebo něco jiného.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 22. 2. 2019 09:02

Co brzdy aby se neodřely destičky a kotouče?
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 22. 2. 2019 09:06

...to musíš rekuperovat energii zpátky do baterek
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod tombas 24. 2. 2019 15:40

týýý vole....., jestli tohle potřebuješ řešit a nemáš to v noze, tak si kup raději automat.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 24. 2. 2019 16:00

Doporučil bych návštěvu autoškoly - pokud tedy něco takového u vás máte.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 24. 2. 2019 22:25

s poriadnym motorom sa rozehnes bez pridania plynu, s kosackovym sa tiez da len to chce trosku ......
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod Pierr3 24. 2. 2019 22:36

V jednom autě mám normální motor, v druhém takový ten ze šicího stroje a obě jsou bezproblémů. Nejlíp se ale rozjíždí ta kosačka - tam je automat. :D
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků