POZOR DLOUHÉ
Po case to tady ozivim, snad to nebude vadit...
Jak je zde znamo, koupil jsem vicemene to same, co mel Slawall
Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150 koni bez FAP s GT paketem, ročník 2010, najeto 172 000 km
No a dneska mame male vyroci, mam ji presne mesic a 4 150 km, tak sepisu první dojmy...
Zadani bylo asi takoveto - kombi, stredni trida, bude vozit dva lidi a stredne velkého psa plus semtam nejake zboží. O místo vzadu neslo, pes si nestezoval ani v trojkove fabii. Palivo - nafta nebo ne moc zerouci benzin. Jezdim hlavne delší trasy, takze nafta u me netrpi. Budget se vsim vsudy 100 - 200 tisíc.
Po nejakem tom matovani jsem mel tri kandidaty - Audi A4 B8 (ukazala se jako nesehnatelna a B7 už mi prisla stara), Superb 2 a Laguna III.
Objevila se Laguna za par korun s komplet historií, vzhledově pěkná, v dobré výbavě, tak jsem ji vzal. Oproti předchozí jedničkové oktě TDI 66 kW cigán edition je to posun.
Plusy:
Cena
Design - na sedmnáctkách s GT paketem a v černé se mi to auto prostě a jednoduše líbí
Sedačky - mám kombinaci látka/alcantara, dobře se v nich sedí, docela i drží tělo
Keyless - hodně návyková věc. Jakmile ale člověk udělá cokoli na kartě, deaktivuje se a musí se znovu spárovat vložením do čtečky, je třeba si na to dát pozor
Rozumná cena náhradnních dílů - přecejen je to Renault, asi se to bude hodit
Obecně výbava - nic podstatného mi nechybí, samozřejmě bych některé věci ocenil, ale za ty prachy je to zlatý
Volant a řadící páka - řadička se perfektně drží, bohužel je eda na slunku extrémně rozpálená. Volant má ideální průměr, zesílení po bocích, už jsem si i zvykl na zploštění dole
Podsvícení přístrojů - příjemné, nerušivé
Hluk v kabině - přesto, že je motor poměrně hlučný,je jeho zvuk směrem ke kabině docela slušně potlačen. Přispívá to ke komfortu
Výkonová rezerva - po přechodu z 66 kW TDI - proto berte s rezervou - na dálnici při předjíždění většinou nepotřebuji laborovat s převodovkou a příjemně rychle dosáhnu rychlosti pro předjetí
Celkový komfort - Moc to nebouchá, sedačky jsou pohodlné, jsem spokojený. 17palcová kola mi připadají jako dobrý kompromis. Na zimu mám šestnáctky, tak uvidíme, jestli to nebude až moc uhoupané.
Světla - mám tam natáčecí bicenony a svítí opravdu moc hezky. Jsně, asi tonebude taková pecka, jako dnešní LEDky, ale posun určitě obrovský a jelikož za tmy hůř vidím, jsem moc rád, že je mám
Dešťový senzor - u tohohle auta funguje asi nejlépe, jak jsem kdy viděl
Roletky v zadních dveřích - paráda, není třeba kupovat folie a na psa tolik nesvítí slunce
Sklápění zadních sedaček - jednoduše čudlíkem v kufru, záležitost vteřiny, skvělá věc
Místo v loketce a kastlíku před spolujezdcem - vleze se tam dost věcí, obecně odkládací prostory dobré, možná ve dveřích by mohly být malinko větší, ale postačí.
MINUSY
"Rychlost" a ovládání infotainmentu - má poměrně svéráznou logiku a chvíli trvalo, než jsem se v něm zorientoval. Rychlostí také neoplývá, ale asi je to srovnatelné s podobně starými auty
Navigace - vestavěný TomTom je v autě fajn věc, ale nefunguje úplně ideálně. Po aktualizaci už nemá problém s lokalizací auta, ale někdy vymýšlí zbytečně krkolomé cesty.
Palubní počítač - jedna mě překvapilo, že nemá dvě různé paměti (byl jsem zvyklý si jednou měřit určitou jízdu a druhou nádrž), druhak to zatím vypadá, že přeměřuje o 5-6 dcl/100 km. Po kopi mě čísla na palubáku děsila, reálně jezdím za 6 - 6,5l/100 km, takže spokojenost
Místo nad hlavou vepředu - nedaří se mi ideálně nastavit sedačku. Mám 190 cm a 87 kilo a když mám na hlavě odložené sluneční brýle, tak i při lehkém náklonu se brýlemi práskám do stropu. Je to otravné. Kdyby šla dát sedačka ještě níž, bylo by to fajn,
Absence samostmívacího zrcátka - to je jediná chybějící položka výbavy, která mě opravdu sere. Uvítal bych i přední senzory, ale obyč zrcátko vevnitř mi přijde u takového auta docela jako fail
Dílenské zpracování - To je asi nejhorší věc na celém autě. Vrže celá palubka dost strašným způsobem. Představa, že bych to koupil nové s odpovídající cenovkou, asi by mě jeblo. Obrovské zklamání.
Funkce Random u přehrávání z USB - bohužel, přehrává náhodně skladby jen z určité složky, neumí přeskakovat mezi všemi soubory na flashce
Komunita - Na různých fandovských stránkách na FB, případně přímo na klubu je trojková Laguna prostě modla. A jakmile se člověk zeptá, že je něco asi špatně, tak ho pomalu ubíjí na kříž. Snad ještě větší zaslepenci než koncernisti...
Okýnka nejdou oládat při vypnutém motoru i kkdyž dám kartu do čtečky - je nutno nastartovat
Vzpěry kapoty - slušely by plynové, mám je i na Dacii
Chybějící trojblik - podle všeho ani nejde dodělat
----------------------------------------------------------
Co se týká spolehlivosti, uvidíme. Servisované to bylo celou dobu přímo v Renaultu, já mám k dispozici šikovného mechanika. Nemá to FAP, rozvody řetězem, velká olejová náplň...snad se nebude moc srát. Aktuálně je teda asi díra ve výfuku a čekám, kdy mi prasknou zadní pružiny. A zkrátím interval oleje samozřejmě.
Jsem zvědavý, jak se budu tvářit, až si tenhle příspěvek za rok, dva vyhledám