Tady pohled z vlaku když jsme seděli na stanovišti a "hledali" zemní spojení.. To zemní spojení není důležité, spíš je zajímavý výhled na úsek zkoušení lokomotiv na vodním a suchým odporu..
Mezi ty rezavé lavky za bránou se přistaví lokomotiva a připojí se silnýma kablama do odporu, místo do trakčních motorů, nastartuje a na plný výkon nechá rachotit, nebo se tam štelují otáčky spalovacího motoru na jednotlivé výkonové stupně.. Obsluha musí dělat se sluchátkama, druhý člověk je případně ve Velíně v té budce vzadu..
Ta škaredá konstrukce vlevo blíže, s těma tyčkama to je vodní odpor, ten už se ale nepoužívá snad 15 let, suchý odpor je ta rezavá bedna za tím vodním.. Taky se pak z něho pěkně kouří, když tam tečou ty ampéry na plný výkon
V dnešní době už se to moc nepoužívá, většin lokomotiv už má své odporníky (EDB), nebo občas když Cargo přistaví nějaké staré diesly.. To pak je slyšet široko daleko, chudáci lidi co bydlí v okolí..
ale zas na druhou stranu, ty obrovské například šestiválce mají krásný zvuk..