Jak poznám nefungující termostat? Auto netopí.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 17:43

Ahoj,
minulý týden jsem si všiml, že mi auto z ofuků netopí, fouká jen vlažně na maximální nastavenou teplotu.
Jinak nikde nic nebliká, nepíská, nic.
Čím to může být?

Jediné, co mně napadlo je vadný (stále otevřený) termostat chladícího okruhu motoru - jak ten bys se projevil?

Studené auto jsem dnes nastartoval s otevřenou kapotou a ruku držel na chladiči. Teplota pomalu stoupala od samého začátku, tedy velmi pomalu, ještě asi po 10 minutách jsem na chladiči udržel ruku, pak jsem to vypnul.
Správně fungující termostat nepustí do chladiče žádnou vodu, tzn. chladič musí být z počátku úplně studený?
Nebo tam furt něco protéká?

Kdyby byl stále otevřený termostat, hádám, že by se musela zvednout spotřeba, což nepozoruji.

Rád bych slyšel Vaše rady, než to dám do servisu, protože Citroení servis je takový "specifický" :-! ,Citroen C4 II B7

edit: teploměr na přístrojovce není
Naposledy upravil bacman dne 7. 10. 2018 17:45, celkově upraveno 1
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 17:44

pacicky co hejbou klapkou smesovace nebo servo co tim hejbe
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 7. 10. 2018 17:45

na teplomeru to poznas ze se to neohreje poradne
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 17:46

tak teplotu motoru by ti asi nacetl i fake obd2 za dvacku
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 17:47

Pokud auto nejede, tak chladic nechladi a nemel by byt velky rozdil. To ma manual nebo automatickou klimatizacni jednotku? Muzou byt nejake klapky blbe nastavene, servomotory spatne atd. Taky jsem uz videl ucpany vymenik na topeni. Nebo blba vodni pumpa. Moznosti je dost...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 17:48

jo vlastne, to me ani nepadlo napsat ten "vymenik", to beru automaticky otestovat hadice k heater core, i kdyz u nekterych aut, Mazda rx8, ani to neni zarukou, ze voda radiator topeni ohriva.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 17:54

Podle mě má málo náplně v klimatizaci.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 17:55

tak urcite :-P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 17:56

Klimatizace je manuální, když kroutím tím nastavovačem teploty, necítím, že by nějak drhnul... má stejný pocit/odpor od studené až k teplé.

Ještě mě napadlo, že by to mohlo být zavzdušněné, ale kde by se tam tolik vzduchu vzalo a navíc odvzdušňovat by se to mělo samo.

Chladící kapaliny je na MAX risku.
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 17:58

vsak to cim se nastavuje teplota na panelu klimatizace jen rika servu o kolik ma otocit, nejspis ani to ne, protoze to bude brat vpotaz i teplotu v kabine a otacet podle toho, to neni tak, ze bys hejbal primo tahlem s tim smesovacem.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 17:59

To je v *****, člověk už ani nechce řešit závady v servise, ale na fóru. Bude líp. :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:01

Bohuze v tomto je minimalni pokrok integrace techto systemu je tak 30 let stale sejna, asi jedina zmena je, ze si to povida po sbernici, nejaka unifikace fakt moc neni, akorat bentley ma moduly a asi elektro auta, jinak proste milion samostatnych motorku.

Ale asi bych dal na jardu, ze ucapany heater core, coz je i nejjednodussi na opravu. Zacal bych tim nejjednodussim, nez to hrotit.

-- 7. 10. 2018 19:02 --

Klima a pak i cely hvac je proste nejslozitejsi system v aute a nejhur servisovatelny.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 18:02

Já si stejně myslím, že chyba bude někde jinde.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:03

Ono vlastne ta integrace bude spis furt 0, protoze sice to na CAN posle co jsi nastavil, ale tezko bude kazdej motorek cist CAN, takze to stejne posila motorkum po dratkach jak pred 30 lety. Ach.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 18:03

Myslíš evlo, že s tím nakonec bude muset do servisu?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků