od pech. 15. 9. 2018 20:24
GVT88 - to odcházení malého motoru při delších cestách se týká jen a pouze Fábie HTP. Motor v aygu je neobyčejně spolehlivý a na poměry těchto malých aut i poměrně živý...
Nicméně ačkoli toto auto v nejbližší době koupím také (na 30km denně) a povozil jsem se v tom, dálky se s tím jezdit dají, auto s tím nemá problém, ale komfort není úplně jeho výsadou.. Takže na tenhle nájezd bych zvážil auto o třídu vejš (Yaris a konkurenti) nebo i o dvě.... protože to bude pohodlnější.... Někde si Aygo půjč a vyzkoušej, o motor se bát nemusíš, je to jeden z nejlepších atmosférických motorů litrové třídy a protože se dělal 15 let už v prvním aygu, problémy s ním nikdy nebyly... Měl jsem v ruce kus který najel bezmála 300kkm a motor neměl problém.. To auto mělo akorát opotřebený interiér a nefunkční zámky ve dveřích... Jezdí to kolem 5L v kombinaci.
Vzhledem k tomu že budeš jezdit dlouhé trasy, zvážil bych větší auto klidně s oturbeným zhruba litrem... Pojede to za podobnou spotřebu ale nebudeš to muset do stoupání popohánět a přemlouvat abys udržel solidní rychlost a to turbo nebude trpět jako při pošustech...
Pokud to bude mimo dálnice tak požadavky na výkon nejsou takové, ale vyzkoušej a uvidíš jestli se ti pojede příjemně.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem