Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Izibia 17. 3. 2016 14:38

Budu dávat teplovzdušné topení Eberspächer Airtronic D2 do Peugeota 807.
Použití: v zimě na horách, tj. při teplotách i hluboko pod nulou, večer pokus o vysušení věcí, pak snížení teploty a spaní při teplotách dejme tomu +5 až +15 C.

Nevím, kam ho umístit. A to především s ohledem na hlučnost:

Jak hlučné to vlastně je (jsem na hluk při spaní docela háklivý)? Nikdy jsem takové topení v akci neslyšel.

Varianty umístění a moje spekulace (z velké části vycucané z prstu):
  • mezi přední sedadla - zřejmě je to nejjednodušší na montáž; zabírá místo, ale to mi až zas tak nevadí. Hlavně se bojím té hlučnosti. Spící hlava/y by samozřejmě byla úplně vzadu v autě. Možná by se to dalo odhlučnit nějakým zadeklováním?
  • pod auto - nevýhody: složitá a dražší montáž; při mrazech patrně podstatná ztráta výkonu; topení bude pod autem vystavené povětrnostním a podobným vlivům. Výhody: nezabírá místo uvnitř. A bude to vůbec tišší než uvnitř mezi sedadly? Vzdušnou čarou to bude blíž, ale oddělené podlahou.
  • do stěny v zadní části auta - jakýsi mix výhod a nevýhod předchozích dvou variant

Děkuju za odpovědi.
Naposledy upravil Izibia dne 17. 3. 2016 15:18, celkově upraveno 1
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 3. 2016 15:03

na strechu
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 3. 2016 15:13

Na hlavu
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 17. 3. 2016 15:17

Děkuju moc
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 17. 3. 2016 15:19

nespi v zime v aute ....
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gembloš 17. 3. 2016 15:42

je to dosť hlučne.takže radšej do motoroveho priestoru.von by som to nedaval je to plne elektroniky ktora nieje chranena
gembloš
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 18. 3. 2016 13:35

Určitě mimo kabinu. Přivádí se tam palivo, uvnitř hoří a výfukové plyny jdou ven. V případě poruchy může být uvnitř kujevsky těsno a hořlavo.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod gembloš 18. 3. 2016 14:38

v nakladaných autách je to skoro v 100% v kabíne.je tam elektronika ktorá to vypne pri akejkoľvek poruche.nízke napätie,vysoké napätie,prerušenie prívodu paliva,zhasnutie plameňa alebo zakrytie kúrenia. prívod paliva je napojený mimo kalinu tak isto aj prívod vzduchu ku plameňu a odvod spalín.ale je fakt hlučne.spaľovacia komora je utesnená a okolo nej prúdi vzduch ktorý sa ohrieva
gembloš
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 18. 3. 2016 14:56

V bydlíku mám naftové Webasto a malé Ateso Breeze a obě docela hučí. Myslím že ten Eberspächer na tom bude podobně
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 18. 3. 2016 15:47

Já to měl v Hyundai Trajet těsně za 2 řadou sedadel a rozvod byl pod sedačkama, rozvod se dal v případě potřeby snadno demontovat.
Trošku to hučí, ale já v autě občas spal a dalo se to vydržet. Deklovat se to nějak extra nedá, potřebuješ přívod vzduchu a chlazení. Jo a měl jsem Webasto.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 19. 3. 2016 21:43

Jsou větráky u teplovzdušných topení nějak regulované? Mám na mysli, že když nechci velký výkon, mohl by se točit pomaleji.
Nebo jde hlavní hluk na vrub tomu dieselovému motůrku?

Jak vážné je to s tou potřebou chlazení? Říkal jsem si, že pokud by topení bylo mezi předníma sedačkama (je tam cca 30 cm široký prostor), mohl bych topení zaházet báglama, s tím, že ohřívaný vzduch by šel pod sedačky, případne trubicí ven.

Chlazení obstarává větrák? Pokud jsou otáčky větráku regulované, nebylo by přínosem (z hlediska hluku), pokud by topení bylo pod autem, kde je zima? (Jako že by se větrák nemusel tak točit)
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 3. 2016 23:17

Tam zadnej dyzl moturek asi neni, Normalne je tam spalovaci komora, do kteremusi jit vzduch nejlip zvenci a hlavne pak spaliny ven, kolem komory proudi vzduch, ktery se ohriva. Hukot bude delat horeni a elektricke ventilatory.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 20. 3. 2016 01:23

Takže "chlazení" je zařízeno prostým odvodem teplého vzduchu. Takže by topení mělo být možné zaházet báglama (a zvukově tak izolovat), a mělo by stačit odvést teplý vzduch trubicí ven ... pokud to dobře chápu ....
Izibia
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 20. 3. 2016 11:03

Zruinovalo by tě, kdybys to radši nechal namontovat odbornou firmu? Je ti líto, že ti ještě nezhořelo auto?
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 20. 3. 2016 11:13

To s největší pravděpodobností udělám.
Ale nejdřív bych chtěl mít rozmyšlené kam to chci dát.
Izibia
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron