Vyvysene koleje ve stanicich

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 12:25

Ano ano, vim ze je to automobilove forum, ale dostal jsem napad a neznam lepsi misto kde bych ho mohl nechat obstrelovat nez garaz :love:

Jel jsem vlakem a napadla me takova vec - kdyz by byli ve stanicich koleje vys ( jenom ty co jedou k nastupisti - proste by je vyuzivali jenom vlaky ktere v dane stanici stavi ) to znamena ze do stanice by vlak vjizdel do mirneho kopecku z obou stran a vyjizdel zase z kopce. Ve stanici by to byla rovina, kopecek by zacinal az za/pred nastupistem tak by to mohlo celkem solidne usporit energii, ne? Pri zastavovani by tolik nedrel brzdy ( elektromagneticke/rekuperacni zalezitosti moderni doby bych do toho ted netahal ) a pri rozjezdu by to mel lehci protoze by sjel z kopecku. Vzhledem k tomu ze prikony lokomotiv se pohybuji radove v MW, zastavit par set tunove teleso asi taky nebude nejlevnejsi, stanice se postavi takhle jednou a pak uz to jenom setri - kdyz v nejake stanici denne zastavi treba 50 vlaku, tak by to nemuselo byt uplne marne.

Vim ze dneska jsou technologie jinde a resi se to rekuperacnim brzdenim (ktere ale nefunguje ve vsech rychlostech), pri rozjezdech by to ale pomohlo klidne i parni lokomotive, a proto me spis zajima, jestli nekdo neco takoveho nekdy treba nekde videl nebo slysel. Zkousel jsem googlit a nic jsem nenasel. Nebo v tom treba vidite jasnou nesrovnalost kterou ja ne? Umim si predstavit ze naklady na neco takoveho budou dost vysoke, ale spis je otazka ze o kolik by byli vyssi, jaky kopecek by bylo potreba...a tak...Jestli by byla navratost treba 50 let tak to asi chapu, ve spojeni s tim ze kdysi se nejake uspory vubec neresili a i tak ta navratnost je nesmyslne vysoka...

Co myslite?
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 12. 2015 12:26

:mrgreen: Jára Cimrman
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 12:27

od permanentne ozralyho borce to sedi :D
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 12. 2015 12:29

Je to cele pičovina, kdyby na tom něco bylo, už by se to tak davno dělalo
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 20. 12. 2015 12:29

Není to OT?
Nepatří to na smetiště?
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 12:31

prislo mi to jako technicka zalezitost :) ale jako je mi to jinak uplne jedno, ja prispevky nehonim.
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 20. 12. 2015 12:45

Někteří ale ano, že Melloj?
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 12:46

MELLO píše:Je to cele pičovina, kdyby na tom něco bylo, už by se to tak davno dělalo

ano, tuhle variantu pripoustim i v mem prispevku, ale pak me zase zajima ze na cem to pada :)
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 20. 12. 2015 12:57

Takhle se mělo dělat metro podle jedné knížky původně ze Sovětského svazu.
Rozhodně to není nový nápad, někde to tak staví.
myšpulín
Inventář

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 12:58

a je tak udelane?
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 20. 12. 2015 13:01

Do kopca a pak z kopca.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 20. 12. 2015 13:02

1) Je to "simply clever", to se musí uznat
ale
2) Fyzika říká, že pokud zanedbáme odpory, tak výška h, do které vlak samovolně vyjede, závisí na rychlosti vlaku v. Pokud to vyjádříme v metrech a v kilometrech za hodinu, tak je to:
h=(1/250)*v*v
Pokud vlak pojede rychlostí 100 km/h, tak je to 38 metrů. A naopak, aby se vlak samovolně rozjel na rychlost 100 km/h, potřeboval by výškový spád 38 metrů. Takže to hypotetické nádraží pro takto rychlé vlaky by vypadalo tak, že by nad ním vedl 38 metrový most, na kterém by byly nástupiště.
3) Tipuju, že u vlakové dopravy největší část nákladů tvoří fixní náklady a úsporami na energiích se moc neušetří.
4) Spořit energii jde i jednoduššími způsoby. Třeba optimalizací samotných jízdních souprav (aby nejezdily prázdné vagony) nebo optimalizací řízení dopravy (aby vlak nestál na červenou mimo stanici).
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod myšpulín 20. 12. 2015 13:12

Tak nejvíc využitelné by to bylo v tom metru, ale ne ve městech jako je Praha kde už je takhle dost stoupání.
myšpulín
Inventář

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2015 13:13

2) ja vim ze kdyz budeme pocitat plnou rychlost tak to bude masakr. ale tady staci brat v potaz treba ctvrtinovou usporu. taky je potreba brat v potaz ze nejvetsi potreba vlaku je pri rozjezdu, a taky je tam nejmensi efektivita (nizke otacky el. motoru)
3. tohle prave vubec netusim jak se pohybuje. mozna mas pravdu.

zase na druhou stranu - jestli ta lokomotiva zere pocas rozjezdu treba 2MW po dobu jedne minuty, tak to dela nejakych 32 kwh. Brzdeni udela taky neco - dejme tomu ze tech 8 (natlakovat vzduch, opotrebeni). Kdybych usetril ctvrtinu, tak to neni zrovna malo - 10kwh na jedno zastaveni/rozjezd.
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 12. 2015 13:19

Hustoles píše:Do kopca a pak z kopca.

Logicky, ne.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron