Nafta - jedovaté a karcinogenní svinstvo

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aikoN 9. 9. 2015 10:10

Když to vezmu bez jakýchkoliv věděckých analýz, tak:

- ještě jsem nezažil, aby se mi chtělo zvracet, když kolem mě projelo benzinové auto, u dieslu už mnohokrát jo a byly to i ty "moderní", co jsou cítit po chcankách
- ještě jsem neviděl benzinové auto, které by mělo celý zadek černý od sazí a z výfuku se mu při akceleraci linul černý dým

Takže pro mě je diesel rovněž humus. Ovšem pokud přímovstřikové benzíny dohánějí "náskok", tak potěš koště 8-S
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 10:12

Škoda že už nemám škodovku aikoNe, to bych ti dokázal pravý opak, to bys hodil šavli i z benzínu :D Stačí umět dobře s manuálním sytičem :mrgreen:
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 9. 2015 10:13

A uz se tu dlouho neprobiraly saze z TSI, ze ;-)
Dyzl s DPF nemuze produkovat oblaka dymu, nema ocouzeny zadek a nakonec nema saze ani v koncovce vyfuku na rozdil od TSI, cili produkuje sazi mene. Smrad po chcankach je v poradku, poradne karcinogenni jsou aromaticke uhlovodiky po startu studeneho benzinu nebo i vypary benzinu jako takoveho.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 9. 9. 2015 10:36

A to by mi snad ani nevadilo, mně spálený benzin voní. Úplně nejlepší to je z našeho dvoutaktního traktůrku, ten píše :D Ale z těch dieslových chcanek je mi fakt na blití.

Tak pak mají ty očazené DPF vykuchaný.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 9. 9. 2015 10:39

Aikone, není zase taková výjimka, narazit na auto bez funkčního katu nebo provozovaného na nějaká alternativní rozpouštědla. To mi pak ten benzín přijde daleko horší, subjektivně, než diesel. Ale obecně ano, nafta horší, hlavně ty bez DPF. S DPF sice možná nejsou méně zdravotně závadné, ale můj nos už to nepozná. Nafta s DPF je podle mého nosu dýchatelná.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 10:55

Kysele to *****í v obou případech, čmuchat za nafťákem je hegeš :-(
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 9. 9. 2015 10:56

Asi jo. No, je pravda, že mám k dieslům averzi hlavně proto, že dieslový humus jde daleko snáze poznat, než benzinový humus, tak je to víc na očích. Ale asi jich bude i početně víc, vzhledem k dražší údržbě, která pak není kompatibilní s vidinou úspory celkových nákladů oproti benzinovému motoru.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 11:02

Ty řeči o dražší údržbě slýchávám pořád, ale osobně neznám nikoho, komu by se dýzl nějak pořádně vysypal.

I když vlastně jednoho jo. Měl naftovou (JTD) Mareu, nasypal do motoru asi 30 tisíc na všem možným i nemožným, načež se toho zbavil, koupil Lagunu 1.8 benzín a jezdí spokojeně dodnes. Sice ne za 5,5l, ale bez starosti že se něco významně drahého potento.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 9. 9. 2015 11:49

aikoN píše:vzhledem k dražší údržbě,...

Tou dražší údržbou myslíš vstřiky nebo čerpadlo? Jinak nevím.
Jezdím téměř výhradně s různými diesly od roku 2001 a nikdy jsem nic takového nedělal. A měl jsem velmi různě staré...
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 9. 2015 11:55

speleo píše:Kysele to *****í v obou případech, čmuchat za nafťákem je hegeš :-(

+1
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 9. 9. 2015 12:09

GH: Vstřiky, turbo, dvouhmota, DPF, EGR + rychlejc odchází podvozek, protože to je těžší.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 9. 9. 2015 13:12

Ani jedno z toho jsem nikdy nemusel řešit a to jsem měl nafťáků asi 5...
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 13:15

Jak jsi měl dlouho ty auta? Pokud ne déle jak 10 let, tak to není moc reprezentativní :-)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 9. 9. 2015 13:16

A? Jeden vzorek je ze statistického hlediska naprosto nevýznamný.

Tak jako když budu tvrdit, že pád z 30 m nepřežiješ, jistě přijde alespoň jeden člověk, co bude tvrdit, že to přežil. To ale nic nemění na tom, že s pravděpodobností, hraničící s jistotou, to nepřežiješ.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 13:17

Nějaká pani z Chorvatska (letuška) přežila pád z deseti kilometrů (v letadle) a přežila :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků