Octavia III CNG - ano či ne?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 23. 2. 2015 16:16

chlapi koupit nebo nekoupit?
do firmy, najede cca 200-250tkm za plánovaných 7 let.
Nevýhody znám (kufr, hmotnost, omezaná síť stanic, reálný dojezd 300-350km) - jsou nějaké další?

Přijde mi že jízdně i provozně to bude lepší než 1.6TDi a 2.0TDi samozřejmě pojede líp, ale při pořízení je už dražší a spotřebou taky bude ten rozdíl v nákladech zvyšovat.

Věřím že současné TSi už má vše vychytané a s normálním řidičem to těch 250 najede, ne?
z jistých politických důvodů to musí být Oktávie, takže alternativy mě nezajímají.... (není to auto pro mě, sám bych si samozřejmě koupil něco jinýho.... ;-) )
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Malta 23. 2. 2015 16:25

tak asi nejvýraznější bude ta síť stanic, páč je dobré vědět, kde se pak bude služebně pohybovat, aby to nedopadlo ve výsledku tak, že z 10 tankování budou 3 CNG a zbytek BA, což provozní náklady posune jinam, než by se očekávalo ;-) .
Škoda Fabia Combi 1,2/47kW Classic Plus, MR2004, LPG - sekvenční vstřikování TARTARINI
Škoda Roomster 1,2/51kW Style, MR2007, LPG - sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Škoda Fabia III Combi 1,0MPi Ambition +, MR2018, LPG -sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Malta
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 23. 2. 2015 16:31

to je pořešené, auto bude využíváno na denní ježdění do práce (20km tam 20 zpět) a jezdí kolem stanice. No a na služebkách se uvidí, ale ono to pokrytí není tak špatné že by se půlka musela odjet na benzín....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Malta 23. 2. 2015 16:36

tak záleží na regionu, takové Prágl je za vodou ... já třeba jezdím denně 47km a nemám po cestě ani jednu, zato 4 LPG čerpačky
Škoda Fabia Combi 1,2/47kW Classic Plus, MR2004, LPG - sekvenční vstřikování TARTARINI
Škoda Roomster 1,2/51kW Style, MR2007, LPG - sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Škoda Fabia III Combi 1,0MPi Ambition +, MR2018, LPG -sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Malta
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 23. 2. 2015 17:20

Já teda neprovozuju Octavii, ale Doblo Maxi a zatím jsem s náklady spokojen.
Vypadá to ekonomicky slušně.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 23. 2. 2015 17:30

Řekl bych, že u Octavie CNG je kratší servisní interval, což může být bráno u služebáku jako nevýhoda.
Ještě před půl rokem bych jasně řekl, že ekonomicky je CNG jednoznačně nejvýhodnější. Ale po té poslední turbulenci s cenami paliv je to v podstatě věštění z křišťálové koule, kór při "investičním horizontu" 7 let.
Nabízí se otázka, zda neušetřit hned "na startu", tím mám na mysli 1.2 TSI 77 kW.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 23. 2. 2015 17:42

Rozhodně nekoupit. Nevěřím, že plyn půjde dolů a ropa že nabere trvale vzestupnou tendenci. Takže ani ekonomicky se to nevyplatí a zůstanou už jen samá negativa. Kdyby to mělo aspoň jak u Passatu malou BA nádrž a dvojnásobnou kapacitu cng, pak by se o tom dalo uvažovat aspoň z ekologických důvodů. Takhle mi to přijde úplně na houby. To už raděj přestavbu na lpg.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 23. 2. 2015 18:23

při současných cenách CNG jezdí za 1Kč/km, TDi při spotřebě 5,5 za 1,65 Kč/km. Tzn. na těch mých plánovaných 200tkm je to 130 tisíc.... (samozřejmě ty náklady ovlivní i jiné věci, ale +/- to myslím sedí....).

Naftová 1.6 ve stejné výbavě stojí +/- to samé a to na CNG bude jezdit kultivovaněji a levněji.... nepřipadá mi to jako nesmysl.... A jak jsem psal, kolem plničky to pojede každý den....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 2. 2015 18:28

niekde bol porovnavaci test oproti TDI a CNG vychadzalo celkom slusne :hm
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 23. 2. 2015 18:30

Za mě rozhodně koupit...z ekologického hlediska určitě ano a z ekonomického to při mimořádné smůle vyjde nastejno, ale velmi pravděpodobně se to vyplatí...jako bonus u CNG víceprvková zadní náprava a kvalt navíc...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 23. 2. 2015 18:30

Pak je tu často zákaz vjezdu do garáži. Neresej to a často zakazují LPG i CNG a to i v plně otevrenejch nadzemnich garáží.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 23. 2. 2015 18:30

glider píše:niekde bol porovnavaci test oproti TDI a CNG vychadzalo celkom slusne :hm

http://www.auto.cz/skoda-octavia-combi- ... reby-85108
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 2. 2015 18:31

Ja teda nevim, ale 1.6TDi je o 60tis. drazsi a 1.4CNG o 70tis. nez 1.2TSi. Co tak jit tou cestou?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 23. 2. 2015 19:13

Mr. Murphy píše:při současných cenách CNG jezdí za 1Kč/km, TDi při spotřebě 5,5 za 1,65 Kč/km. Tzn. na těch mých plánovaných 200tkm je to 130 tisíc.... (samozřejmě ty náklady ovlivní i jiné věci, ale +/- to myslím sedí....).

Naftová 1.6 ve stejné výbavě stojí +/- to samé a to na CNG bude jezdit kultivovaněji a levněji.... nepřipadá mi to jako nesmysl.... A jak jsem psal, kolem plničky to pojede každý den....


Spíš 1,2 vs. 1,65 a spíš bude rozdíl ještě menší. Ono cng je prostě turbobenzín, který je daleko citlivější na styl jízdy. Dále náklady na cng jsou vyšší, počínaje cenou garanček a konče cenou malosériových náhradních dílů. Dále je tu ten fakt, že díky hustotě čs se část jízd bude uskutečňovat na benzín i kdybys nechtěl sebevíc. Dále, i když je motor optimalizovaný, tak přesto provozem na cng víc trpí, dokazuje to i poměrně velký počet k.o. cng motorů v inzercích(vzhledem k mrzkým prodejům). I plánovaná životnost cng (tsi) je nižší než u nafty.

Takže, když se nic nepodělá, možná ušetříš 70tis, spíš míň.

Jako pro mě za mě si to klidně kup, je to relativně čistý pohon, každý ve městě by ti měl poděkovat. Ale měl bys to vidět reálně a ne si malovat provoz cng na růžovo.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 23. 2. 2015 19:19

glider píše:niekde bol porovnavaci test oproti TDI a CNG vychadzalo celkom slusne :hm

V autotipu, vsak jsem si to ve vane precetl a jeste cely vzruseny utikal sem, kde ste mi to rozmluvili :)
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků