Odhadovat o koho jde budu těžko...
Možná tuším, ale nevím?
Co se týče těch světel, tak stačí si vybrat světlo, jaké se vám líbí v ND nebo na vrakovišti z jakékoliv motorky, nebo i auta, autobusu. Případně může být i staré z vrakáče, nebo nechat vyrobit z plastu, případně vytisknout na 3D tiskárně, ale tu optiku a tvar paraboly potom doladit, aby vhodně rozptylovala světlo po vozovce a sehnat vhodné krycí sklo není sranda!
Parabola kovová i plastová se dá nově napařit u pana Stodůlky v Novém Městě nad Metují,
http://www.stodulka.biz a dokonce dokáže udělat zrcadlový povrch i tam, kde nebyl, tedy i jakékoliv clonky a stínítka uvnitř a navíc není drahej.
Po svých zkušenostech s Velasem bych se ale raději vyhnul projektorovým světlometům protože jsou v nich značné optické ztráty, které jsem se právě snažil maximálně eliminovat napařením všech jeho vnitřních částí. Tato úprava sice znatelně pomohla, ale i tak to není s halogenem žádná hitparáda, ale už se s tím v noci aspoň dalo jezdit. Dle mé zkušenosti ale projektorová světla jinak než s xenonem, a klidně i v HID sadě, jsou problematické, protože vyzářené světlo je slabé, takže je třeba potom upravovat a vymýšlet, protože to moc nesvítí... Snad při použití bixenonu, kde výbojka při přepínání dálkové a tlumené nezhasíná, nebo pokud na dálkové svítí obě (dálkové i tlumené současně) jinak spíše ne!
Co se týče mých experimentů s diodami, důvod je ten, že magneto na motocyklu není tak silně dymenzovaný elektrický zdroj, jako v automobilu. Dioda i při poměrně malém příkonu vyzáří ohromující světelný tok a nevadí jim zhasínání a rožínání při přepínání dálkového a tlumeného světla, což by vadilo xenonové výbojce. Diodu Power led cree i s 12V meanwelem jsem koupil v tronu v Brně-Komíně a ani nebyla nějak moc drahá. Horší je, že výkonné diody musí mít chlazení, což je komplikace, která se sice dá řešit, ale musíte vymýšlet a vyrábět chladič s větráčkem, přidělání diody na chladič na teplovodivé pastě a lehce srazit napětí na větráčku, aby brzy neodešel, potom musíte vyřešit přidělání chladiče s diodou na parabolku, je to hrozné bastlení, náročné a komplikované, zejména pokud za světlometem nemáte nějak moc volného místa a bojujete o každý milimetr.
Problém diod je ale zejména ten, že vyzařují světlo dopředu a né všemi směry do tvaru koule jako žárovka, tudíž konstrukce optické soustavy LED světlometu by měla být diametrálně odlišná a respektující tato specifika, což je často problematické, pokud použijete paraboly pro klasické žárovky a je jedno, jestli H1, H3, H4, H7, nebo jiné, rozptyl světla pak není optimální a může to i oslňovat, takže to raději moc nedoporučuji.
Na aliexpresu se prodávají i LED autožárovky, H1, H3, H4, H7, ale i s jinými paticemi, které stejně jako žárovka vyzařují světlo do stran a dopředu mají optiku s čočkou, ale co se týče svítivosti, nemám to odzkoušeno, ale ze své zkušenosti, pokud bych chtěl opravdu vidět, tak bych se díval po výkonech tak od 30W vejš. Netuším, jak mají řešeno chlazení, ale typuji to na peltiérovy články i když to nevím přesně, protože se mi zatím žádná z nich nedostala do ruky k prozkoumání. Můj problém je, že nemám možnost platit online, což je zde potřeba, takže jsem se k nim zatím nedostal, ale nebál bych se to zkusit.
Z mého pohledu je ale optimální, pokud na motorku seženu a mohu namontovat klasickou parabolu na žárovky, třeba s čirou optikou, kde i klasická žárovka svítí dost nato, abych v noci opravdu dobře viděl a přitom nemusím vymýšlet žádné krkolomné extra špeky s diodami, Hid sadami a i z hlediska technické způsobilosti nemůže být nikdy žádný problém. Bohužel výrobci aut a motocyklu se tím dnes zrovna neřídí a nabízejí zákazníkovi často nefunkční řešení a tak jsem třeba já byl donucen na Velasu bastlit diody, protože řešení z fabriky bylo pro noční provoz naprosto nevyhovující, až nebezpečné a tím pro mne naprosto neakceptovatelné!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!