Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod katusa384 24. 11. 2014 22:47

Tá zadná rozeta bola 38 zubová a nie 28 zubová. / si myslím/
Ondro S. rád by som sa s tebou kontaktoval mimo forum, ak by sa dalo, ohľadom motorky, lebo vidím, že sa rozumies . Chcel by som vedieť, odkial si objednával ten polotovar na rozetu.
Vagi,
každý nemá peniaze len na motorku, tak sa poteší ako vie. Ked budem mať kopu penazí nazvyš, nebudem tu rozpisovať o nejakom probléme s motorkou. Ok?
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 25. 11. 2014 18:15

Omlouvám se, rozeta měla opravdu 38 zubů, spletl jsem se, nebyl to zlý úmysl, spiše lehká dislexie.
Co se týče peněz, také nemám na rozhazování, ale na některých věcech šetřit zrovna moc nedokažu, protože mě to až příliš vadí, na druhé straně dokážu šetřit na oblečení a kosmetice, nepiju, nekouřím.
Abych zas něco nespletl, odkazuji tě na motochina, kde jsem autorem recenze na Velas. Je to tam vše poměrně podrobně popsané, odkaz je v tomto tématu kousek zpět.

Oproti recenzi je novinka akorát to, že mám už připravený doma upravený projektorový reflektor tlumeného světla 2.generace s power LED cree asi 40W a 12V DC meanwelem odzkoušenou a připravenou k montáži.
Úpravu světla napařením všech vnitřních částí fakt doporučuji, cena za komplet je 225kč, což není moc. Doporučuji také kontrolu nastavení jehly v karburátoru, má být na vrchním ze tří zářezů, pokud není motorka zbytečně žere o 2l/100km víc a to je finančně už hodně cítit, když chceš šetřit.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 27. 11. 2014 17:55

Ahoj Ondro, hádej kdo su? ;-)
Ty jsi tu motorku tedy vytunil, všechna čest a palec nahoru. :shock:
K tomu laborování předního světla. Nedá se koupit něco již hotového na Aliexpresu? Stejně ty LED komponenty jsou z Číny. Já totiž zrovna přemýšlím nad tůněním jisté motorky a m.j. i nad pořádným světlem. Sestrojovat celé svítidlo ovšem nehodlám, tedy jeho střeva a rád bych poskládal s dostupných komponentů a sám snad vyrobil jen obal, páč umím dělat z laminátu a na nějakou masku by bylo vhodné.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 28. 11. 2014 20:34

Odhadovat o koho jde budu těžko...
Možná tuším, ale nevím?
Co se týče těch světel, tak stačí si vybrat světlo, jaké se vám líbí v ND nebo na vrakovišti z jakékoliv motorky, nebo i auta, autobusu. Případně může být i staré z vrakáče, nebo nechat vyrobit z plastu, případně vytisknout na 3D tiskárně, ale tu optiku a tvar paraboly potom doladit, aby vhodně rozptylovala světlo po vozovce a sehnat vhodné krycí sklo není sranda!
Parabola kovová i plastová se dá nově napařit u pana Stodůlky v Novém Městě nad Metují, http://www.stodulka.biz a dokonce dokáže udělat zrcadlový povrch i tam, kde nebyl, tedy i jakékoliv clonky a stínítka uvnitř a navíc není drahej.
Po svých zkušenostech s Velasem bych se ale raději vyhnul projektorovým světlometům protože jsou v nich značné optické ztráty, které jsem se právě snažil maximálně eliminovat napařením všech jeho vnitřních částí. Tato úprava sice znatelně pomohla, ale i tak to není s halogenem žádná hitparáda, ale už se s tím v noci aspoň dalo jezdit. Dle mé zkušenosti ale projektorová světla jinak než s xenonem, a klidně i v HID sadě, jsou problematické, protože vyzářené světlo je slabé, takže je třeba potom upravovat a vymýšlet, protože to moc nesvítí... Snad při použití bixenonu, kde výbojka při přepínání dálkové a tlumené nezhasíná, nebo pokud na dálkové svítí obě (dálkové i tlumené současně) jinak spíše ne!

Co se týče mých experimentů s diodami, důvod je ten, že magneto na motocyklu není tak silně dymenzovaný elektrický zdroj, jako v automobilu. Dioda i při poměrně malém příkonu vyzáří ohromující světelný tok a nevadí jim zhasínání a rožínání při přepínání dálkového a tlumeného světla, což by vadilo xenonové výbojce. Diodu Power led cree i s 12V meanwelem jsem koupil v tronu v Brně-Komíně a ani nebyla nějak moc drahá. Horší je, že výkonné diody musí mít chlazení, což je komplikace, která se sice dá řešit, ale musíte vymýšlet a vyrábět chladič s větráčkem, přidělání diody na chladič na teplovodivé pastě a lehce srazit napětí na větráčku, aby brzy neodešel, potom musíte vyřešit přidělání chladiče s diodou na parabolku, je to hrozné bastlení, náročné a komplikované, zejména pokud za světlometem nemáte nějak moc volného místa a bojujete o každý milimetr.
Problém diod je ale zejména ten, že vyzařují světlo dopředu a né všemi směry do tvaru koule jako žárovka, tudíž konstrukce optické soustavy LED světlometu by měla být diametrálně odlišná a respektující tato specifika, což je často problematické, pokud použijete paraboly pro klasické žárovky a je jedno, jestli H1, H3, H4, H7, nebo jiné, rozptyl světla pak není optimální a může to i oslňovat, takže to raději moc nedoporučuji.

Na aliexpresu se prodávají i LED autožárovky, H1, H3, H4, H7, ale i s jinými paticemi, které stejně jako žárovka vyzařují světlo do stran a dopředu mají optiku s čočkou, ale co se týče svítivosti, nemám to odzkoušeno, ale ze své zkušenosti, pokud bych chtěl opravdu vidět, tak bych se díval po výkonech tak od 30W vejš. Netuším, jak mají řešeno chlazení, ale typuji to na peltiérovy články i když to nevím přesně, protože se mi zatím žádná z nich nedostala do ruky k prozkoumání. Můj problém je, že nemám možnost platit online, což je zde potřeba, takže jsem se k nim zatím nedostal, ale nebál bych se to zkusit.

Z mého pohledu je ale optimální, pokud na motorku seženu a mohu namontovat klasickou parabolu na žárovky, třeba s čirou optikou, kde i klasická žárovka svítí dost nato, abych v noci opravdu dobře viděl a přitom nemusím vymýšlet žádné krkolomné extra špeky s diodami, Hid sadami a i z hlediska technické způsobilosti nemůže být nikdy žádný problém. Bohužel výrobci aut a motocyklu se tím dnes zrovna neřídí a nabízejí zákazníkovi často nefunkční řešení a tak jsem třeba já byl donucen na Velasu bastlit diody, protože řešení z fabriky bylo pro noční provoz naprosto nevyhovující, až nebezpečné a tím pro mne naprosto neakceptovatelné!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 29. 11. 2014 09:05

Když přemýšlím nad nočními jízdami a bylo jich spousty i po zahraničí, tak asi nejlépe jsem měl "nasvícenou" Avii s kterou jsem jezdil po závodech. Jednak má již z principu docela solidní paraboly, pokud tedy nebyly nějaké již zašlé a druhak jsem si tehdy koupil v NDR přídavné dálkové světlomety, tuším na H3 a ty svítily opravdu super. Když mi někdo nepřepnul ani po varovném blikání, tak jsem jej prosvítil těmi dálkovými tak, že jsem i viděl, jak mu pumpují plíce. To tedy přeháním, svítily ale opravdu skvěle. Je tedy fakt, že v náklaďáku člověk sedí výše a rozhled je mnohem větší než když je člověk kousek nad silnici. Mám Pasata a svítí mi mnohem hůře než tehdy Avča. Koukal jsem na něj a jsou tam právě ty lupy, před časem jsem i přemýšlel, nějaké světlo sehnat z vrakáče, rozřezat a jednotlivé lupy zakomponovat do obalu přizpůsobeného motorce. Ty lupy jsou trend, pořád si ale myslím, že pořádný klasický reflektor a větší parabolou a také správně vychytaným sklem těžko nějakou lupou nahradím. Takže se trochu zabývám úvahou nad dvěma světlomety které budou specializované, jeden jako dálkový a druhý jako tlumený, případně si k původnímu světlu přidat jen dálkový A ten mít ev. i na nějakém bajonetu, takže na delší cestování nacvaknu, zapojím konektor a frčím. A na pravidelnější jízdy po štatlu sundám. Nedávno jsem páchal světlo na jednu repasovanou motorku a za něco kolem stovky jsem koupil světlomet v Agadosu který se montuje jako pomocný na traktory, do něj napáchal objimku na dvouvláknovou žárovku a svítilo docela solidně. Podobný na motorku se prodává za 8 stovek.
Jinak co se týká Aliexpresu, když budeš v rámci světelného bádání něco chtít objednat, mohu na svůj účet který tam mám, s placením online nemám problém. Ostatně, mohu doporučit účet u FIO, vše je tam zdarma včetně karet a bezplatné účty i v EUR případně USD. Takže někde ve směnárně při dobrém kurzu koupíš valutu, dáš ji tam a nakupuješ. Mě ve čtvrtek přišly LED žárovky na 220V a skvíti super a stály třetinu jako v naších kšeftech. Mám tam také vyhlédnutý karburátor do svého Kineticu, ten membránový mi nevyhovuje. Viz podezření z lepivosti. Problém je s celním limitem, člověk se musí dostat do 22 EUR, dražší zásilky mají jít přes clení které zajišťuje pošta a ta si za to nechá platit a ještě se doplácí DPH a při zásilkách, tuším nad 150 EUR ještě clo. Nedávno mi přišel chladič oleje na mého Gizmiče a byl o něco dražší přes celnici ale nešel.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod katusa384 30. 11. 2014 22:22

odkaz pre Ondra. S.
Nastavil som karburátor podľa tvojho návodu, ide t oveľ a lepšie, vieš čo robíš :tleskani
Ale mám problém s nastavením bohato zmesi. Je to ten šrob hned od spodu spredu od valca?
Lebo ja ho mám asi centimeter vpustený vnútri a mám zlý prístup k nemu a veľmi ťažko sa dá nastaviť bohato zmesi. Ak je to tá skrutka. Ako to nastavuješ Ty? Poraď. Zohnal som aj tú rozetu 39 zubovú, takže nemusím dávať vyrábať žiadny polotovar. Dúfam, že to na jazde bude mať nejaký výsledok.
Ďakujem
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 1. 12. 2014 17:13

Ano, katusa384
Je to ten šroubeček na karburátoru nakraji u sacího hrdla k hlavě válce, který je v dírce přístupný jen zespodu. Přístup je tam opravdu velice špatný a jediné, čím se tam lze dostat je malý šroubovákový bit se zůženým břitem, který ale zas koupíš v železářství za pár centů. Ten bit si chytneš dvěma prsty, nastavíš si citlivě břit tak, aby ti zapadl do drážky šroubku a potom s ním můžeš otáčet, nejde to těžko, ale opatrně, motor reaguje dost citlivě. Aby ti z drážky šroubku nevypadl, doporučuji bit podpírat prstem druhé ruky.
Já jsem to seřizoval tak, že jsem si na zahřátém motoru přidal trošku otáčky volnoběhu na dorazu rotačního šoupátka a za chodu motoru velmi pomalu otáčel šroubkem bohatosti a optimální nastavení je kolem místa, kde se ti nejvíce zvednou otáčky, které si potom stáhneš dorazem rotačního šoupátka, to je ten šroubeček na tom bovdenu. Potom by měl motocykl jet nejlépe a mít nejlepší reakce na přidání plynu a zároveň spotřebu od 3-3,5L/100km.

Ta 39 zubová rozeta bude také dobrá, výsledek bude takový, že se prodlouží všechny převody, takže i stoupne maximální rychlost ale mírně ubude síly. Budeš muset trošku dřív podřazovat, ale motor pojede na stejné otáčky o trochu rychleji a zvýší se mírně rozestupy mezi převody. Není třeba se toho obávat, motor Velase bude mít i tak dost síly na dynamickou jízdu a do kopců bude i tak tahat na 6ku s přehledem a při hojném využívání 6ky lehce klesne spotřeba.

Převodový poměr bude 3:1, pokud bys vyrazil, nebo ještě lépe upravil ten ochranný plech, můžeš prodloužit převod ještě více montáží o zub většího kolečka pod motorem, ale to už by mohlo být až moc, pokud bys s tím chtěl experimentovat, tak pozor, bylo by nutné zajistit drátky od magneta z motoru, aby je řetěz nepoškodil, to by byl velký průšvih!! Myslím, že by to ale v praxi mohlo i stačit tak, jak to máš teď, tedy 39zubů, přičemž přidáním jednoho zubu na kolečku uděláš totéž, jako ubráním 3zubů na rozetě, Slovensko je hornaté, tak aspoň bude mít větší sílu v kopcích i se spolujezdcem oproti mému velasu s 38 zubovou rozetou.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 3. 12. 2014 22:39

Dlkšiu dobu rozmišlam z akej motorky ty šikmači obšlahli ten motor :hm
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 4. 12. 2014 18:45

katusa384 píše:Dlkšiu dobu rozmišlam z akej motorky ty šikmači obšlahli ten motor :hm

Těžko říct, ale vypadá že by to mohla být Gilera SMX 400
Myslím, že nejen motor, spíše obšlehli celou motorku, ale díky tomu se jako Velas dá sehnat za zlomek původní ceny té gilery abychom si ji mohli dovolit i my a to zato myslím stojí.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 4. 12. 2014 19:15

Tady je manuál, našel jsem jej někde na stránkách argentinského dovozce a dal k sobě na stahování: http://www.mtz.cz/box/MANUALSMX400.pdf

Tady jsou stránky argentinského dovozce: www.gilera.com.ar/modelos

Vyštudoval jsem tehdy i stránky v Číně, zřejmě firmy která jim to vyráběla. Dnes už ale netuším kde, dalo to nějaké googlování.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 12. 2014 14:04

No tak stránky čínského výrobce jsou asi tyto:
http://www.xingyue.en.alibaba.com/
Toto se zde prodává pod názvem motorro Velas BM 400:
http://xingyue.us/html/product/400cc-super-racing-motorcycle.html
Tohle je ta druhá silniční verze, která se sem nevozí, ale má mnohem lepší světlo, které tu bohužel nekoupíte a neobjednáte, ale které by svítilo dobře i s žárovkami a bez úprav:
http://xingyue.us/html/product/400cc-super-sport-motorcycle.html
Dělají ale ještě nádherný velký scooter s pořádným motorem, který se sem taky nevozí:
http://xingyue.us/html/product/300cc-moped-scooter.html
Tady by mohly být k dostání díly a doplňky:
http://www.alibaba.com/xingyue-motorcycle-parts-suppliers.html
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 27. 6. 2015 16:55

Tak s tím velasem jezdím, už to je víc jak rok, mám přes 7000km a ještě k tomu naladění karburátoru musím dopsat, že předchozí postup seřízení přes zvýšený volnoběh je sice dobrý, ale ještě to chce něco!!!
Je to provozní doladění!
Provádí se během projížďky. Pokud jsem na projížďce, motor mám zahřátý a není to ono, zejména v nízkých otáčkách, je to chyba nastavení! Pokud se při mírném přidání plynu motor zadusí a větším zabere, je to moc bohatá směs. Řešení je povolit kousek šroubek bohatosti a pokračovat v jízdě a sledovat chování. Pokud motor třeba na 2,500 ot při jemném přidání plynu se zaklepe, opět trošku bohatší směs, takže opět povolit. Když motor má prskavý zvuk a přestane jít po plynu, tak trošku dotáhnout, protože směs už je moc chudá. Se šroubkem zacházíme jemně a otáčíme jím jen o kousíček, spíše s ním pocukneme, protože je to poměrně citlivé a jde o jemné doladění. Dobře seřízený karburátor velmi zkultivuje chod a umožní i u tohoto velkého nizkozdvihového jednoválce nečekanou pružnost. Tedy motor lze třeba i na 2 jemným plynem roztáhnout třeba i z otáček volnoběhu bez nežádoucích projevů škubání a klepání se a také motor pak mnohem lépe snese i občasné podtočení, neklepe se a jde normálně roztáhnout jemným plynem.
Jeden motorkář mi říkal, ať mu ukážu pružný jednoválec, ale ze zkušeností teď zjišťuji, že je to hlavně o přesném seřízení a správném nastavení karburátoru, než začnete nadávat na motor, vždy ho nejprve zkuste seštelovat a potom ještě provozně jemně vyladit a uvidíte ten rozdíl.

Teď po 7000km už musím bohužel řešit také pneu, originálky nebyly žádná kvalita, takže je po nich, zvláště ta zadní a to jsem s tím jezdil tak opatrně a plynule. No ale ještě že tak, protože se v nich objevují prasklinky, tak mi je aspoň nebude líto vyhodit. Vždyť je to spotřební materiál a běžné provozní opotřebení, kterému nelze zabránit. Nové gumy ale budu brát už od renomovaných evropských značek, takže žádný aušusy.

Také jsem dělal drobné úpravy chlazení na plastové mřížce a chladič více postavil, tedy aby byl kolmněji k silnici, než doposud a bral více náporu vzduchu a nemusel sepnout dochlazovací větrák jinak, než při pomalé jízdě nebo zastavení u semaforu.

Závady zatím nebyly žádné a spotřeba 3,5/100 se ukázala být zcela reálně dosažitelná, pokud se s tím jezdí cestovním způsobem a štreky. Vypadá to na celkem spolehlivou i trvanlivou a relativně i kvalitní motorku, když dostává údržbu jak potřebuje i když je z Číny, tak uvidíme...
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 6. 7. 2015 16:09

Prvých 1700 km na Katuši všetko ok, žiadna porucha, akurát tá spotreba je trochu vyššia , to znamená, že musí doštelovať karuburátor. Pred dvoma týždnami som si urobil výlet, všetko šlapalo bez problému 350 km. Dúfam, že sa bude držať bezproblémovo dalej. Jediné čo by som vymenil, sú pneumatiky, niečo lepšie by bolo treba. Inak ok.
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 7. 2015 15:00

Podívej, ona ta spotřeba závisí na stylu jízdy, ale také na seřízení karburátoru.
Jde o to, aby motocykl jemně zatahoval už i při velmi jemném přidání plynu, ato jak na vyšší otáčky, tak na nízké otáčky, klidně i pod 3000 bez dušení se a škubání, aby bylo možné jezdit na mírný plyn. Pokud to lze, potom je to o stylu jízdy, ale pokud se to na jemný plyn dusí a až po větším přidání to zatáhne a na nízké otáčky se to po jemném přidání klepe, tak se to přehlcuje bohatou směsí a pak to zbytečně žere. Pro nápravu se mírně povolí červík bohatosti směsi. Chudá směs se pozná, že se přidá plyn, ale motorka nejde po plynu, protože chudá směs hůř hoří, tak se dotáhne červík bohatosti, ale jen o chloupek. Je třeba najít kompromis mezi zátahem a necukáním a dušením s jemným plynem, aby motorka pěkně jela a zbytečně nežrala.

Jak uhodila tropická parna, tak jsem ještě dolaďoval chlazení, tedy jsem dal mnohem delší dolní šrouby vodního chladiče a mezi rám a chladič instaloval gumové podložky, abych ho vyhnul o 4cm dopředu a postavil a nabral při jízdě větší nápor vzduchu a lépe se uchladil motor. Ze stejného důvodu jsem ještě prořezal rámeček plastové mřížky na chladiči. Už jsem uvažoval i o výrobě většího chladiče, v ČR jsou i firmy, které renovují chladiče a dokážou vyrobit i nový (větší) chladič na míru dle rozměrů dodaných od zákazníka. Na Velasu by na větší chladič místo bylo, mezi motorem a předním blatníkem je místa dost a uchytit by to také šlo po drobných úpravách. Jen ten systém 2 expanzek je dost debilní, to by se tím dalo taky pořešit.

Gumy originál kingstone nejsou nic moc, opatrně se na tom sice dá jezdit, ale teří a praskají, sjíždí se nerovnoměrně a nyní po 8000km jsou už naštěstí stejně před smrtí, takže právě vybírám nové a chci cestovní. Nejlevnější nejsou vždy nejlepší, takže vybírám nyní mezi Metzeler lasertec a Michelin pilot activ. Každá z nich bude lepší, než ty původní. Nakonec Beru po těžkém dilematu Metzelera, ale michelin zkusím příště, takže pak můžu napsat, jak se osvědčily, ale až trochu něco odjedou a projeví se jejich vlasnosti.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 8. 7. 2015 19:44

Čau Ondro,
dobré by bolo, ak by sme sa mohli niekde na polceste stretnúť a ukázal by si mi, ako sa to šteluje.
Víkendy mám voľné, ak by si mal čas a bol by si ochotný, rád by som sa stretol.
Paťo
katusa384
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků