Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maincoonsback 16. 7. 2014 11:54

No..
Mne to nevadí. Píše to zajímavě a nevtíravě. Já si to čtu.

A mezi nama...

Je to totožné jako ta Gilera a nebo je to její kopie? díval sem se na tu Gileru a vypadá trošinku jinak (některé díly na pohled) a vypadá i zajímavěji.

Jako Gilera mi to přijde sympatické a nemyslím si, mže by pod jménem Gilera prodávali šmejd. Stejně tak si myslím, že Gilera by rozhodně svítila... ;-)

Tak nevím jak to je?

Musíme si zvyknout, že západní značky prostě budou víc a víc vozítek vyrábět v Číně. A je jedno jestli je to koncern Piaggio a nebo třeba Honda. Čína jako čína. Když už i Volvo tam je a zatím nevidím, že by to někomu zásadně trhalo žíly.

Ale bude víc než kdy jindy nutné právě rozlišovat mezi totožným licencovaným výrobkem prodávaným jen pod jinou značkou a čínským šmejdem.

Tady tohle neumím zařadit. Fakt je ten, že pozitivních referencí na čínské skútry pod evropskými značkami (zejména italskými - přirozeně, je to největší trh, ale i francouzskými) přibývá.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 27. 7. 2014 20:22

K86 píše:One man show pokracuje.
tohle napis spis na motorkare

Tak jsem to začal psát na motorkáře a tam je to takový, no někteří jsou tak trochu snobští tupani. Já neříkám, že mají jásat nad Čínskou motorkou, ale spíše oběktivně ocenit zde opravdu zajimavý poměr cena-užitná hodnota a ne si bezhlavě propagovat ty vylítané značkové vrány za cenu nového číňana s levnějšími náhradními díly.

Kdyby to tak dělali všichni u aut, tak by se kupovali více značkové ojetiny, než nové neznačkové auta, tedy lepší 10let starý osvědčený olítaný třeba BMW, než nová dacia, ale automobilisté se tak nechovají, spíše naopak. Je to rozhodně zajimavé to pozorovat.

Tak já třeba nejsem žádný odpůrce starých motorek, ale tady ještě více jak u aut hlodá zub času, navíc je na starších motorkách už mnoho stop zacházení bývalých majitelů, které nebylo vždy v rukavičkách, mnohdy i stopy havárií a prostě ty motocykly holt nemají rámy a vidlice z kolejnice, ani z mohutné Cr-Va nebo Cr-Mo oceli, aby to vydrželo vše dle mých představ, i když vzhledem k tomu, co stojí nové by měly být takhle kvalitní. Navíc je tam provozní opotřebení a drahé nové originální náhradní díly a servis.

Výsledek je, že mě odkázali na http://www.motochina.cz takže to by možná také nebylo úplně marné a hlavně by tam o to stáli jako o zajimavost, protože je to pro ně opravdu už zajimavý větší stroj. Většina čínských motorek je totiž samá malá kubatura, obvykle kolem 50 a 125-150ccm, sem-tam nějaká větší třeba 200 nebo 250ccm a toto má už 400ccm.

-- 27. 7. 2014 21:00 --

maincoonsback píše:No..
Mne to nevadí. Píše to zajímavě a nevtíravě. Já si to čtu.

A mezi nama...

1)Je to totožné jako ta Gilera a nebo je to její kopie? díval sem se na tu Gileru a vypadá trošinku jinak (některé díly na pohled) a vypadá i zajímavěji.

2) Jako Gilera mi to přijde sympatické a nemyslím si, mže by pod jménem Gilera prodávali šmejd. Stejně tak si myslím, že Gilera by rozhodně svítila... ;-)

Tak nevím jak to je?

3) Musíme si zvyknout, že západní značky prostě budou víc a víc vozítek vyrábět v Číně. A je jedno jestli je to koncern Piaggio a nebo třeba Honda. Čína jako čína. Když už i Volvo tam je a zatím nevidím, že by to někomu zásadně trhalo žíly.

Ale bude víc než kdy jindy nutné právě rozlišovat mezi totožným licencovaným výrobkem prodávaným jen pod jinou značkou a čínským šmejdem.

4) Tady tohle neumím zařadit. Fakt je ten, že pozitivních referencí na čínské skútry pod evropskými značkami (zejména italskými - přirozeně, je to největší trh, ale i francouzskými) přibývá.


1) Dle mého porozování je to prakticky totožné, ale abych sehnal tu gileru SMX 400 bych musel do Argentýny a dotáhnout ji sem a postavit je vedle sebe a porovnávat.

2) gilera asi nebude špatná, akorát ta cenovká by byla asi 2,5x vyšší a to zato nestojí.
No a že by gilera lépe svítila? Nevím, ale já jsem technik, projektorový světlomet z Velase jsem vymontoval z motorky a rozdělal úplně na součásti abych ho prozkoumal.
Skládá se z čočky, držáku čočky, plastového tubusu, ve kterém je zespod parkovací žárovka a na jehož jednom konci je ta čočka těsněná o kroužkem a na druhém je sešroubován s parabolkou. Tento tubus je 4,5cm dlouhý, kuželovitý a je zevnitř matně černý, takže pohlcuje světlo. Pokud bych ho nechal napařit hliníkem aby odrážel světlo, jako parabolu, svítivost této soustavy musí citelně stoupnout!! Mezi tubusem a parabolou je ještě kovové stínítko, které se dá také napařit aby bylo jako zrcadlo. Pokud světlomet takto vytuním, tak svítivost musí nutně stoupnout! Potom je už jen zrcadlová parabola na jejímž konci je kovový držáček žárovky H3 55W.

Já ale chystám jinačí tunning světlometu. Koupil jsem ještě jedno světlo v náhradních dílech a to jsem rozdělal a upravil projektorový světlomet na nasazení jiného zdroje, tedy power-led 25W 1750lm. Bylo to technicky velice náročné, protože za diodou musí být hliníkový chladič s větráčkem, přidělaný k parabole, ale už to mám tak nějak připravené. Je to upravený chladič z procesoru počítace a na něm je přišroubovaná dioda na teplovodivé pastě. Jsem nato zvědavý, protože ta dioda svítí fakt brutálně, je to takové silné, ale příjemné bílé světlo! Musím to ale celé dotáhnout a otestovat.

3) pokud vím, tak tato čína není nějak špatná, mám reference od jednoho majitele, který na této motorce, ale v teréním provedení teide najel přes 40 tis a mluví o ní pozitivně a je spokojený, takže nevěřím, že to bude nějak zlé při slušném zacházení nečekám problémy.

4) předtím jsem měl také čínu yuki 125 sport a v podstatě jen provozní opotřebení, ale díly byly nové za babku. Akorát jsem tam dal pořádné světlo s H4 z jawy 350 a zpevnil nocič, protože se povoloval pod kufrem a byl pokoj. Výbrus vydržel asi 30tis, potom pístní sada, ale díly za pár stovek a práce na tak 3 hodinky v garáži svépomoci, takže žádná tragédie. Olej a ventily jsem si seřizoval sám, stejně jako čistil brzdy, mazal ložiska kol, dopínal řetěz, motorka byla jednoduchá, takže to šlo snadno.

Já se prostě motorek z Číny nebojím, je to levný na pořízení, fungují slušně při slušném zacházení a ještě jsou nato levný díly. Snob na značky nejsem, extrémní nároky také nemám, takže nemám co řešit! Z mého pohledu ano a nedokonalosti si vychytávám systémem dodělej doma sám a po svém.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 27. 7. 2014 22:55

Když jsem viděl čínský skůtr po roce lehkého používání, tak ani nevím, jestli bych se měl smát, nebo brečet. To, co na *****ým pionýru nezrezatělo za 20 let bylo na čínským skůtru po roce používání k breku...škoda mluvit.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 31. 7. 2014 11:30

Vagi píše:Když jsem viděl čínský skůtr po roce lehkého používání, tak ani nevím, jestli bych se měl smát, nebo brečet. To, co na *****ým pionýru nezrezatělo za 20 let bylo na čínským skůtru po roce používání k breku...škoda mluvit.

Nevím o jaký scooter se jednalo a jak se používal, kde parkoval, co tam zarezlo. Moje první čínská motorka yuki 125 sport byla celou dobu 10 let garážovaná. Je fakt, že jsem první rok užívání, když jsem viděl náznaky potíží s korozí, koupil rezistin ML a odkapotoval to a celý trubkový rám pořádně vystříkal zevnitř přes hadičku všude, kde to trošku šlo. Také jsem vyměnil některé šrouby, ale to je takové to doladění doma. Potom už problemy s korozí nebyly. Když nato někdo prdí, tak se potom nesmí divit. Takto se ošetřovaly i rámy starých Jaw a ČZ. Možná, že i ten pionýr byl kdysi takto ošetřen, ale hodně dávno. Tam se ten rezistin ML do holého rámu naleval a ten se potom obracel, aby všude protekl a zbytek se nechal vytéct ven.
Na velasu jsem to ještě nestihl udělat, ale asi se o to ještě pokusím. Horší je, že se asi všude nedostanu a navrtávat nebo odstrojovat se mi to nechce. Vždyť ještě do konce 90 let a celá desetiletí předtím se takto běžné ošetřovala auta před korozí sprejem na dutiny a nikdo se tomu nějak moc nedivil, bylo to normální. Kdo to ošidil, potom musel měnit zrezlé plechy v autoklempírně. Dnes si lidi už nějak odvykli, ale u těch čínských motorek je to asi pořád zapotřebí.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 26. 8. 2014 21:22

Tak jsem s Velasem opět postoupil, nalítal další km, takže už 2800km.
Motorka funguje a jezdí bez problémů. Motor se pořád pomalu zajíždí a jde celkem pěkně, akorát ty nízké otáčky 3000a méně mu zkrátka nesedí. Bohatost směsi už myslím, že mám doladěnou celkem slušně citem svépomocí. Spotřeba kolem 3,5L/100Km občas i méně se mi pořád zdá dost, ale asi jsem moc náročný, nebo nevím? Chtěl jsem jezdit za 3/100.

Asi už si pořádně sedla zadní kotoučová brzda, protože mi připadá nyní dost ostrá, což v kombinaci s nepříliš zatíženým zadním kolem vyžaduje vyšší obezřetnost a nutnost používat raději obě brzdy současně, protože jinak si zadriftuju, což není optimální. Zdá se, že až si sedne i ta přední kotoučovka, tak i ona přiostří, takže brzdy budou nakonec ještě málem moc silné.

Mám už také napařené všechny díly projektorového světlometu a účinek napaření je kromě jasnějšího světla také širší rozptyl tlumeného světla před motocyklem, což rozhodně není na škodu u tlumeného světla. Povrch od pana Stodůlky http://www.stodulka.biz je dokonce od třídu lepší, jak na fungl novém dílu z fabriky, takže opravdu tato firma repasovat paraboly umí velmi dobře a není drahá.

V současné době testuji diodovou verzi světla (svuj vlastní bastl a prototyp), no trochu mě zklamala svítivost LED 12-15V 1750lm, protože jsem očekával, že to dá silnější a jasnější světlo, než to nakonec dává. Problém je zřejmý, dioda by potřebovala ještě trochu vyšší napětí, takže napojit tlustším vodičem přímo k baterii asi přes spínací relé ovládané současným obvodem. Toto provedení ale situaci zlepší jen nepatrně a proto nevím, jestli se s tím má cenu piplat, když ten efekt by asi nebyl nějak podstatný?
Kdyby se to nezlepšilo, mám doma v krabici stále ještě žárovkovou verzi projektorového světla s nově napařeným tubusem a stínítkem ihned připravenou k použití. Když do toho namontuji žárovku třeba nightbreaker, nebo vision+90%, tak to také asi nebude svítit špatně.

Další věc, kterou jsem tunil byly expanzní nádobky. Z levé mi pořád vytékala chladící kapalina a v pravé pak chyběla. Velas má totiž dvě expanzní nádobky na chladiči a přisávací zátku, jako je na starších japonských, nebo korejských vozech. Tento systém jsem ale ještě nikde neviděl se dvěma malými expanzkami. Kapalina se tam přelévá a v jedné furt přebývá a vytíká ven v druhé chybí. Tento neoptimální stav jsem se pokusil řešit zatěsněním víček, aby se v systému udělal za tepla trochu tlak a kapalina pořád někde neutíkala. Zatím se zdá, že dobrý, ale je to celé dost nešťastně konstrukčně vyřešené a tento problém mají i ostatní majitelé, takže hledám lék aspoň pro svou motorku.

Ještě se mi stalo, že se trochu slepil karburátor a karburátoru se nechtěla po přidání plynu otevřít hlavní komora. Teda on to asi dělá benzín. Když je motocykl delší dobu odstavený, tak je před tím dobré vypustit plovákovou komoru šroubkem. Jinak se stane, že benzín asi vlivem biosložky začne gelovatět a zalepí vnitřek karburátoru a vše, co se uvnitř hýbe. Naštestí pomohlo poklepání na karburátor klíčem na svíčku, ale dost mě to vyděsilo, protože jsem se s tím nikdy předtím nesetkal. Je ale fakt, že všechny moje předchozí motocykly měly šoupátko otevírané přímo lankem, nikoliv membránou na podtlak, který samozřejmně nemá takovou sílu, jako plynové lanko.
Když jsem problém konzultoval s prodejcem, potvrdil mi, že se to stalo i jemu, prý to dělá benzín s biosložkou, která se rozkládá a prý se to dá vyčistit denaturovaným lihem. Až budete zazimovávat motorku, tak vypusťte plovákovou komoru, na jaře si usnadníte zprovoznění stroje, nebo natankujte N98 a odstavte motocykl s tímto palivem v nádrži.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 21. 9. 2014 21:12

Zase jsem postoupil. Už mám najeto 3500km. Motor funguje stále bez problémů a zdá se mi, že se mi konečně podařilo optimálně naladit bohatost směsi na karburátoru.

Na motorce jsem dolaďoval uchycení předních plastů zespodu, abych to celkově zpevnil. Železný držáček jsem sundal a navařil na něj příčně pásovinu a natvaroval jako podporu plastů pod světlem, potom jsem to celé natřel Alkitonem. Pro uchycení jsem využil původní šroubky, kterými byla původně kapotáž sešroubována, takže jsem žádné díry do kapotáže nevrtal.
Doladil jsem celkově polohu světlometu, aby nepoklesávalo v dírách na kapotáži pro prostup paprsků z čočky projektoru, zejména také doladěním uchycení seřizovacího šroubu dvojsvětla úpravou plíšku o který se seřizovací šroub opíral.

Zapojení diody jsem upravil pro zvýšení svítivosti. Tedy natáhl jsem tlustší dráty pro oba póly přímo z baterky pro diodu, kterou jsem nově udělal spínanou jen automobilovým relátkem. Jako ovládací obvod pro relé jsem použil původní obvod napájení, původně pro žárovku. Svítivost trochu vzrostla, protože mám nyní na diodě o trochu vyšší napětí, což znamená i vyšší svítivost.
Na chladiči diody jsem byl nucen vyměnit chladící větráček, protože původní namotal drát a zlomil si jeden list, navíc tam neseděl optimálně a občas drhnul. No to víte, to světlo je můj domácí bastl a ve fázi prototypu, ladím to průběžně z toho, co jsem doma měl, nebo koupil, cesta k dokonalosti není až tak snadná, ani krátká, ale nyní už jsem se k dokonalosti dost přiblížil. Nyní jsem ale i na limitu možnosti pro systém světla s výkonovou LED 25W na danné motorce. Na světle už není co vylepšit, jedině začít znova z jiného konce, s jiným zdrojem světla a jiným technickým řešením. Myslím, že to ale nebude nutné, protože svítivost není nějak špatná, teda rozhodně lepší oproti původnímu stavu, když mi ji dodali novou. Také světlo LED diody je takové ostřejší a bělejší oproti žluté bludičce z žárovky.

Myslím, že nyní se Velas pomalu dostává do fáze, kdy se v tom pomalu přestanu rejpat a furt něco upravovat, předělávat, dolaďovat a začnu si teprve užívat motorku, která je už dle možností přizpůsobená mým potřebám a preferencím na funkčnost a snadnou údržbu svépomocí. Bohužel mi to trvalo skoro celou sezónu, no co se dá dělat, snad se ještě dožiju příštího jara 2015, kdy už bych měl jen jezdit a dělat jen takovou tu běžnou provozní údržbu bez předělávání a zásahů do konstrukce jednotlivých celků svého motocyklu. Snad mezitím nedojde ropa a bude dost benzínu za přijatelnou cenu.
Naposledy upravil Ondra S. dne 21. 9. 2014 21:30, celkově upraveno 1
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 21. 9. 2014 21:22

Ondra S. píše:Myslím, že nyní se Velas pomalu dostává do fáze, kdy se v tom pomalu přestanu rejpat a furt něco upravovat, předělávat, dolaďovat ...


Takže to prodáš a koupíš si zase jinou?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 21. 9. 2014 21:41

yndezit píše:Takže to prodáš a koupíš si zase jinou?

Tak i to by se dalo udělat, ale spíše s tím nepočítám. To vrtání se v tom a předělávání mě sice docela baví, protože jsem technicky kreativní automechanik, ale ne zase tak moc, abych motorky střídal jako ponožky. Předchozí Yuki 125 sport jsem měl 10Let, což snad není tak málo. Jediná možnost abych nato měl cukání, kdyby zase Piramida Průhonice dovezla a začala prodávat Yuki SPT 350, tedy dvouválec se vstřikováním a vodou chlazenej, ale to se vysoce pravděpodobně nestane.
Jinak jsem nato napsal recenzi zde: Motorro Velas - cestovní silniční enduro
http://motochina.cz/view.php?cisloclanku=2014080003
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 1. 10. 2014 23:48

Teď ještě ke karburátoru Datsun:
Na motocyklu Motorro Velas i Teide je membránový karburátor datsun. Jeho osazení je:
Hlavní tryska: 138
Volnoběžná tryska 47
Jehla je se 3 zářezy.
Pokud chcete, aby motocykl nežral a motor chodil měkce, je třeba jehlu zavěsit na horní nejvyšší zářez, tedy nejvzdálenější od špičky. Pokud to neuděláte, motocykl se bude přehlcovat, svíčka bude černá a motorka bude zbytečně žrát k 5L/100km. To ale není normál stav!
Na seřízení z výroby určitě nelze spoléhat, pokud máte pochybnosti, Vymontujte karburátor, odmontováním dvou šroubků na sací přírubě a objímkových spon na přírubách a odpojte lanko plynu, a vycukejte karburátor což jde dost blbě. Rozdělejte karburátor povolením 4 šroubků nahoře a vytáhněte šoupátko s membránou a v šoupátku je zevnitř šroubek, který drží shora plíšek, pod nímž je jehla uchycena. Pokud není zavěšena na horním zářezu, motorka vás sežere! Pozor na správné složení, membrána musí zapadnoud do vybrání, a víčko karburátoru pasuje jen 2 způsoby. Potom je třeba ještě doladit bohatost směsi volnoběhu šroubkem, tedy spíše červíkem zespod u hrdla na karburátoru na straně směrem k hlavě válce. Dostat se tam dá jedině malým šroubovákovým bitem. Můžete to udělat i za chodu na zahřátém motoru, optimum je, když si mírně zvednete otáčky volnoběhu šroubkem na bouvdenu a potom ladíte bohatost směsi tím červíkem a u toho se vám hýbou otáčky. Optimum leží přibližně kolem místa, kde jsou nejvyšší. Potom stáhnete volnoběh vzdušníkem a zkontrolujete, jak motor bere za plyn a doladíte podle odezvy potom při zastávkách během vyjížďky, aby motor zabíral jemně a plynule od minimálního plynu a bohatost směsi a zvuk byl srovnaný na volnoběh, první stupeň i na větší plyn při chodu na jehlu, což je druhý stupeň, tak na trysku, což je třetí stupeň. Potom teprve motorka pojede s rozumnou spotřebou něco přes 3L/100km a bude vám dělat jen radost.

Horší je, že takto vám to nikdo nikde neřekne, aby z vás mohl dolovat prachy za seřízení, jedině snad třeba já, protože takový nejsem.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 2. 10. 2014 07:23

To je jak Na sotjaka bez pubilka :D
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 10. 2014 21:31

K86 píše:To je jak Na sotjaka bez pubilka :D

Každému je tady snad jasné, že za publikum nemužu! Když mně sem nechodíte, co mám a vama dělat? Píšu to pro kohokoliv, kdo by si tady tu motorku koupil a měl s tím problémy, za které nemůže, ani on, ani motorka samotná, ale dovozce, že mu tu motorku neseřídil a ponechal ho s tím napospas osudu a pomoz si sám, pokud to dokážeš!

Ještě sem dám poznámku, že ty moje pokusy s diodovým potkávacím světlem sice zkončily funkčním prototypem světla s diodou na hliníkovém chladiči zezadu na parabole, který svítí a kupodivu ani neoslňuje, ale protože dioda nakonec neměla ve finále takovou svítivost, jak sliboval její výrobce s prodejcem GM elektronic. Kvůli tomu jsem i dokonce zkusil natáhnout silnější dráty na napajení diody přímo od baterie, spínané relátkem, ovládaným původním obvodem, ale pořád to nebylo o mnoho lepší, dokonce ani když jsem to nakrmil max povoleným napětím pro diodu 15V, nedostal jsem z ní slibovaných 1750lumen, tak výsledek není dle mých představ. Světlo z diody je sice krásně bílé, jako od originál xenonu, ale není tak silné, jak by mělo být, kdyby dioda vyzářila to, co má v parametrech. Jde bohužel asi o nekvalitní čipy, které slibují až 2x víc, než dokážou pak splnit.
Výsledek je, že se s tím sice dá jezdit, ale není to ono! (to, co by to mělo být) Můžu se s tím spokojit a nechat to tak, nebo se vrátit k žárovkové verzi a zvolit H3 s vyšší svítivostí (protože mám ještě druhý světlomet také s komplet napařeným vnitřkem na žárovky) nebo ještě zkusit sehnat kvalitnější diodu na 12-15V s vyšší svítivostí a pokusit se diodovou verzi doupravit na jinou kvalitnější a svítivější diodu.
Mám z toho blbé pocity, ale když vidím, co jsem doposud dokázal, nechce se mi to vzdát a během zimy se asi pokusím hledat svítivější diodu na 12-15V, která by dala aspoň 1500lumen skutečných, nebo ještě více, aby to svítilo jako xenon. Motorka, která bez problémů jede přes 100km/h a víc prostě potřebuje kvalitní osvětlení, jinak je za tmy nebezpečná a já sám vnímám slabší světlo za tmy jako krajně limitující nepříjemnost a snažím se jak můžu s tím něco dělat.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 23. 11. 2014 14:58

Dobrý deň ,
tiež som kúpil tento typ motorky, a zdá sa mi že je ten motor nevyužitý a chcem zmenšiť rozetu.
Vedel by mi dať niekto adresu, prípadne link kde ju kúpiť, príp. objednať??? Motorku som kúpil v oktobri, a som s nou zatiaľ spokojný.
Súrne.
Ďakujem
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 24. 11. 2014 19:26

Tak rozetu jsem také už řešil. Je tam řetěz 520, tím je dána rozteč a tvar zubů. Minimální velikost je 28 zubů, pod to nelze jít!
Rozetu mi v podstatě vyrobil prodejce. Koupil sám polotovar, tedy 28 zubové řetězové kolo na řetěz 520 a potom středovou díru zvětšil na soustruhu a dovrtal 4 díry na upevňovací šrouby. Rozetu jsem si už pak namontoval sám, akorát jsem musel rozpojit a zkrátit řetěz o 2 čepy, protože jinak nešel dopnout. Polotovar prý stál kolem 650kč, ještě nějaká práce, ale cena byla rozumná. Motorka i na delší převody má pořad dost síly i na 6. rychlost do stoupání a úpravu doporučuji.

Doporučuji ještě upravit hlavní světlomet napařením všech jeho vnitřních ploch, jinak to fakt svítí velmi slabě a je to večer nebezpečné!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 24. 11. 2014 21:12

Ondra S. píše:Když mně sem nechodíte, co mám a vama dělat?

Máš si koupit normální motorku a ne nějakou čínskou jebku.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 24. 11. 2014 22:31

Vagi píše:Máš si koupit normální motorku a ne nějakou čínskou jebku.

No tak ja bych si koupil, ale chci podobnou kubaturu, za stejnou cenu a novou, nebo zánovní v super stavu se spotřebou 3-3,5l/100km a podobným výkonem, levnými náhradními díly a ještě jsem chtěl vodou chlazený motor, ale klidně víc jak jeden válec.
To jsem zvědavý, co bys mi nabízel. Než jsem Velas koupil, tak jsem několik let s kamarádem hledal a opravdu jsem nic lepšího nového, nebo zánovního nenašel. Opravdu vzhledem k ceně nového stroje těžko najdeš lepší nový stroj za takovou cenu. Vylítanou vránu jsem fakt nechtěl, jedině snad po generálce s novým rámem, abych nemusel řešit žádné provozní opotřebení a bát se špatně opravených rámů po havárii.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků