K86 píše:One man show pokracuje.
tohle napis spis na motorkare
Tak jsem to začal psát na motorkáře a tam je to takový, no někteří jsou tak trochu snobští tupani. Já neříkám, že mají jásat nad Čínskou motorkou, ale spíše oběktivně ocenit zde opravdu zajimavý poměr cena-užitná hodnota a ne si bezhlavě propagovat ty vylítané značkové vrány za cenu nového číňana s levnějšími náhradními díly.
Kdyby to tak dělali všichni u aut, tak by se kupovali více značkové ojetiny, než nové neznačkové auta, tedy lepší 10let starý osvědčený olítaný třeba BMW, než nová dacia, ale automobilisté se tak nechovají, spíše naopak. Je to rozhodně zajimavé to pozorovat.
Tak já třeba nejsem žádný odpůrce starých motorek, ale tady ještě více jak u aut hlodá zub času, navíc je na starších motorkách už mnoho stop zacházení bývalých majitelů, které nebylo vždy v rukavičkách, mnohdy i stopy havárií a prostě ty motocykly holt nemají rámy a vidlice z kolejnice, ani z mohutné Cr-Va nebo Cr-Mo oceli, aby to vydrželo vše dle mých představ, i když vzhledem k tomu, co stojí nové by měly být takhle kvalitní. Navíc je tam provozní opotřebení a drahé nové originální náhradní díly a servis.
Výsledek je, že mě odkázali na
http://www.motochina.cz takže to by možná také nebylo úplně marné a hlavně by tam o to stáli jako o zajimavost, protože je to pro ně opravdu už zajimavý větší stroj. Většina čínských motorek je totiž samá malá kubatura, obvykle kolem 50 a 125-150ccm, sem-tam nějaká větší třeba 200 nebo 250ccm a toto má už 400ccm.
-- 27. 7. 2014 21:00 --maincoonsback píše:No..
Mne to nevadí. Píše to zajímavě a nevtíravě. Já si to čtu.
A mezi nama...
1)Je to totožné jako ta Gilera a nebo je to její kopie? díval sem se na tu Gileru a vypadá trošinku jinak (některé díly na pohled) a vypadá i zajímavěji.
2) Jako Gilera mi to přijde sympatické a nemyslím si, mže by pod jménem Gilera prodávali šmejd. Stejně tak si myslím, že Gilera by rozhodně svítila...
Tak nevím jak to je?
3) Musíme si zvyknout, že západní značky prostě budou víc a víc vozítek vyrábět v Číně. A je jedno jestli je to koncern Piaggio a nebo třeba Honda. Čína jako čína. Když už i Volvo tam je a zatím nevidím, že by to někomu zásadně trhalo žíly.
Ale bude víc než kdy jindy nutné právě rozlišovat mezi totožným licencovaným výrobkem prodávaným jen pod jinou značkou a čínským šmejdem.
4) Tady tohle neumím zařadit. Fakt je ten, že pozitivních referencí na čínské skútry pod evropskými značkami (zejména italskými - přirozeně, je to největší trh, ale i francouzskými) přibývá.
1) Dle mého porozování je to prakticky totožné, ale abych sehnal tu gileru SMX 400 bych musel do Argentýny a dotáhnout ji sem a postavit je vedle sebe a porovnávat.
2) gilera asi nebude špatná, akorát ta cenovká by byla asi 2,5x vyšší a to zato nestojí.
No a že by gilera lépe svítila? Nevím, ale já jsem technik, projektorový světlomet z Velase jsem vymontoval z motorky a rozdělal úplně na součásti abych ho prozkoumal.
Skládá se z čočky, držáku čočky, plastového tubusu, ve kterém je zespod parkovací žárovka a na jehož jednom konci je ta čočka těsněná o kroužkem a na druhém je sešroubován s parabolkou. Tento tubus je 4,5cm dlouhý, kuželovitý a je zevnitř matně černý, takže pohlcuje světlo. Pokud bych ho nechal napařit hliníkem aby odrážel světlo, jako parabolu, svítivost této soustavy musí citelně stoupnout!! Mezi tubusem a parabolou je ještě kovové stínítko, které se dá také napařit aby bylo jako zrcadlo. Pokud světlomet takto vytuním, tak svítivost musí nutně stoupnout! Potom je už jen zrcadlová parabola na jejímž konci je kovový držáček žárovky H3 55W.
Já ale chystám jinačí tunning světlometu. Koupil jsem ještě jedno světlo v náhradních dílech a to jsem rozdělal a upravil projektorový světlomet na nasazení jiného zdroje, tedy power-led 25W 1750lm. Bylo to technicky velice náročné, protože za diodou musí být hliníkový chladič s větráčkem, přidělaný k parabole, ale už to mám tak nějak připravené. Je to upravený chladič z procesoru počítace a na něm je přišroubovaná dioda na teplovodivé pastě. Jsem nato zvědavý, protože ta dioda svítí fakt brutálně, je to takové silné, ale příjemné bílé světlo! Musím to ale celé dotáhnout a otestovat.
3) pokud vím, tak tato čína není nějak špatná, mám reference od jednoho majitele, který na této motorce, ale v teréním provedení teide najel přes 40 tis a mluví o ní pozitivně a je spokojený, takže nevěřím, že to bude nějak zlé při slušném zacházení nečekám problémy.
4) předtím jsem měl také čínu yuki 125 sport a v podstatě jen provozní opotřebení, ale díly byly nové za babku. Akorát jsem tam dal pořádné světlo s H4 z jawy 350 a zpevnil nocič, protože se povoloval pod kufrem a byl pokoj. Výbrus vydržel asi 30tis, potom pístní sada, ale díly za pár stovek a práce na tak 3 hodinky v garáži svépomoci, takže žádná tragédie. Olej a ventily jsem si seřizoval sám, stejně jako čistil brzdy, mazal ložiska kol, dopínal řetěz, motorka byla jednoduchá, takže to šlo snadno.
Já se prostě motorek z Číny nebojím, je to levný na pořízení, fungují slušně při slušném zacházení a ještě jsou nato levný díly. Snob na značky nejsem, extrémní nároky také nemám, takže nemám co řešit! Z mého pohledu ano a nedokonalosti si vychytávám systémem dodělej doma sám a po svém.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!