LPG - na jaký motor, jaké auto bez problémů..

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod www1234 18. 5. 2014 17:52

jaký maloobjemový motor 1.0 - 1,3 je nejlepší pro zástavbu LPG u auta z let cca 2001 až 2005?
Jde mi hlavně aby motor vydržel, nebyly problémy s ventily atd, jde mi o technickou stránku věci. Jako příklad, které auto připadá v úvahu: Opel Corsa C 1,0i a 1,2i, Ford Fiesta 1,25i a 1,3i, Citroen C3 1,1i a 1,4i, Fiat punto 1,2i, Peugeot 206 1,1i a 1,4i.
Kdyžtak i kdo má a za kolik jezdí a jak spolehlivě. Prosím neřešte proč a nač LPG, prostě jen jaký motor z těchto, nebo jiných je nejlepší. Fabii nechci, 1,4i už žere a na 1,2HTP nemám nervy, ta má problémy i bez přestavby :-) dík za veškeré informace k tématu.
www1234
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Beaumont 18. 5. 2014 18:21

Nejlepší je motor, který má LPG už z továrny, nikoliv domontovávaný později. Vím, že takový má Fiat v (Grande) Puntu, ale určitě bude takových víc i u jiných značek. Mám potvrzeno, že tovární LPG v Puntu je úplně bez problémů, zatímco dodatečné montáže mohou v extrémních situacích (typicky dlouhá cesta s plnou zátěží v horku - dovolená s celou rodinou) mít problémy, byť málokdy fatální.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 18. 5. 2014 18:47

Z těch motorů bych se vyhnul těm 1.0 a 1.1, jsou slabé už samy o sobě a plyn jim ještě pár koníků vezme. Fiesta 1.25 má japonský motor a ty moc LPG nemusí. U Punta na plyn by bylo záhodno častěji kontrolovat ventilové vůle (Opely a Peugeoty mívají hydroštely, nevím, jak je na tom Fordova třináctistovka). Z těch aut mi přijde jako nejlepší volba Punto.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod anonym 18. 5. 2014 19:02

Vyplatí se vůbec plyn u takto malých motorů? Vždyť ty auta žerou nic, tam musí být návratnost v nedohlednu...
anonym

Odeslat příspěvekod www1234 18. 5. 2014 19:08

Beaumont: máš pravdu, tovární zástavba je nejlepší, ale při stáří auta cca 10 let musí přijít nová nádrž a buhví co ještě, přijde mi lepší nechat udělat nové LPG z komponentů, které nebude problém servisovat, navíc rozpoznat u staršího auta jestli je LPG origo asi nebude jednoduché.

tslany: kdyby se to nevyplatilo, tak to neřeším, navíc v tomhle tématu řeším jen technickou část věci, ne návratnost, ta mi vchází skvěle :-)
www1234
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonym 18. 5. 2014 19:27

Tak technickou část bych viděl bez problému, pokud to nebude prasácky udělaný tak není problém, jen opravdu by to chtělo ne úplně nejslabší motor, u těch je ten propad výkonu opravdu znát... Ale vážně, když to vemeš že to jsou samá malá auta, tj. nepohodlná na dlouhé trasy, a plyn u aut co na benzín berou 6/100 už moc zásadní rozdíl nevykouzlí (jako u těch, co si vemou 14/100), za jak dlouho se to může vrátit? :hm
anonym

Odeslat příspěvekod Filo0 18. 5. 2014 19:32

Hlavne sa to časom začne srať, ako každá zástavba LPG
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 5. 2014 19:33

s tou tovarni zastavbou... ono 9 za 10ti tovarnich zastaveb se motor vubec nijak neupravuje. Nedavaji se tam jine ventily, maximalne svicky, ale prave ty ventily, co nejvice trpi jsou bezne. Navic velmi casto se to vubec nedela v tovarne, ale az pak to dava importer, nebo prodejce u spolupracujicich firem. Takze bych z toho tovarniho moc nedelal, mimo zaruky, ktera je ale v tomto pripade irelevantni a naopak nektere tovarni zastavby jsou atypicke a neni na to moc opraven, typicky treba LPG v Lagunach I a II a jejich NL system, ktery je staveny na cistci plyn, nez je nas (ten splnuje lega Flaga) a u tech NL systemu chybi treba plynovy filtr a to muze delat problemy.

Jinak obecne plati, ze cim jednodussi motor, tim lepe i z pohledu ceny. Protoze u jednobodovky se plyn da udelat za nejakych 15litru, coz je jeste u tak maleho auta realtivne ekonomicke, u strikacek jsou pak naklady nekde u 22-25tisic a to uz je k prdu.

JInak je treba pocitat navratnost tak dvojnasobek najetych kilometru vuci cene porizeni (minimalne, spise tak 2,2). Takze pri nakladech 20tis. je treba pocitat navratnost tak na 45tkm.

Dalsi problem plynu je stav motoru. Plyn je 10000x citlivejsi na stav motoru, nez benzin. Na benzin auto muze jezdit vyborne, nemusi vykazovat sebemensi problem, ale plyn muze delat problemy, tam je velmi nutne mit 100% stav. Navic starsi ojete motory jsou uz chytle a nejsou v TOP kondici a vnetily tam dost trpi.

Ja mel plyn nekolikrat, ale vzdy u aut co mely nejky vetsi a vykonejsi motor a proste vyplatilo se to. U nakupni tasky s motorem 1.0-1,4 bych o plynu vubec neuvazoval. Ta uspora je proste bidna a kdyz si clovek vezme, ze za ten plyn da 20-30tisic, tak to je to, co priplati za dizl a ma klid.
anonymni

Odeslat příspěvekod Kibitz 18. 5. 2014 20:06

Nejlepší volba z uvedených je podle mě 1,2 fire od fiatu. Tam s lpg nebývají problémy. Snad s výjimkou častěji odcházejícího těsnění pod hlavou. Ale ne všechny motory znám, i další můžou být bezproblémový. Peugeot Citroen 1.4i bych dal na druhé místo.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 18. 5. 2014 20:10

tslany píše:Tak technickou část bych viděl bez problému, pokud to nebude prasácky udělaný tak není problém, jen opravdu by to chtělo ne úplně nejslabší motor, u těch je ten propad výkonu opravdu znát... Ale vážně, když to vemeš že to jsou samá malá auta, tj. nepohodlná na dlouhé trasy, a plyn u aut co na benzín berou 6/100 už moc zásadní rozdíl nevykouzlí (jako u těch, co si vemou 14/100), za jak dlouho se to může vrátit? :hm

Mně se to při uvažované spotřebě 6-6,5 benzínu (při provozu na plyn je to necelých 8 litrů plus čtyří deci benzínu na 100 km) vrátilo za 35 tkm resp. 14 měsíců včetně všech vícenákladů (revize, svíčky, měření emisí).
Naposledy upravil tycoon dne 18. 5. 2014 20:11, celkově upraveno 1
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Beaumont 18. 5. 2014 20:11

goes píše:s tou tovarni zastavbou... ono 9 za 10ti tovarnich zastaveb se motor vubec nijak neupravuje. Nedavaji se tam jine ventily, maximalne svicky, ale prave ty ventily, co nejvice trpi jsou bezne. Navic velmi casto se to vubec nedela v tovarne, ale az pak to dava importer, nebo prodejce u spolupracujicich firem. (...)

Tak u Punta jsou tam právě ty úpravy vč. ventilů a pokud vím, tak už z továrny.

goes píše: Dalsi problem plynu je stav motoru. Plyn je 10000x citlivejsi na stav motoru, nez benzin. Na benzin auto muze jezdit vyborne, nemusi vykazovat sebemensi problem, ale plyn muze delat problemy, tam je velmi nutne mit 100% stav. Navic starsi ojete motory jsou uz chytle a nejsou v TOP kondici a vnetily tam dost trpi.

Souhlas, to je pravda. Já to vidím jako další důvod, proč koupit ojetinu už s LPG, a to nejlíp továrním - kdyby bylo něco v nepořádku, pozná se to snáz, než kdyby se kupovalo staré auto bez LPG a ten se měl domontovat.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 18. 5. 2014 20:12

tycoon píše:Mně se to při uvažované spotřebě 6-6,5 benzínu (při provozu na plyn je to necelých 8 litrů plus čtyří deci benzínu na 100 km) vrátilo za 35 tkm resp. 14 měsíců včetně všech vícenákladů (revize, svíčky, měření emisí).

Na tom dvoulitru?
anonym

Odeslat příspěvekod tycoon 18. 5. 2014 20:13

Jo.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod anonym 18. 5. 2014 20:16

Tak u toho bych neviděl problém, při takovým obsahu by to šlo, ale do těch 1.5 si myslím, že to moc smysl nemá, resp. má ale jen velmi malý a nebo jako dlouhodobá investice
anonym

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 5. 2014 20:28

Problem LPG je v tom, ze se stale bere jako alternativni, tedy uchylne (stejne jako homosexualni a narodnostni a rasove mensiny), a proto je stale brano jako neco mimoradneho, k zamysleni, k probirani, pritom jakkoliv je to divne, neni na tom nic divneho ani zvlastniho, kdy neni potreba o tom nesmyslne stale sahodlouze polemizovat a premyslet
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků