Dotaz: při sešlápnutí spojky u FII 1,2 TSI (63kW; najeto cca 3300 km/2 měsíce) se ozve z motoru nějaké "chrastění", jakoby na něčem rotujícím, bylo prostě něco uvolněně. Takový kovový zvuk, jakoby "vydřeného" ložiska. Prostě subjektivní dojem, že je něco nesprávného, když je spojka sešlápnutá a jde to "volnoběh". Při zařazené rychlosti nic takového není slyšet...žádná kontrolka jinak nesvítí, teplota je také ok.
Servis řekl, že je to zvuk turba a je tyto zvuky jsou typické pro TSI motory. Turba jsem měl jen jako ropáky, benzíny jen atmosferické...takže to nedokáži zkušeností posoudit...
Otázka zní: je to ok a servis po přezkoušení jízdou (bez demontáže spojky) má spíše pravdu a nebo je to potřeba, kvůli budoucí možným problémům, to nějak dál prověřovat?
p.s. zvuk je spíše neznámý, než nepříjemný, takže pokud to patří ke "kultuře" provozu TSI motoru, tak se s tím snad nějak srovnám a poté, co vyměním ojetou Fábii II 1,2 TSI - až ji splatím, za Lamborghini Aventador LP 720-4 50° Anniversario , zbavím se i těchto zvuků - takový je můj plán
http://www.lamborghini.com/de/modelle/a ... ebersicht/