Těch návodů a tipů je na webu hodně.
Mám O2 1,9 TDi, najeto 210k km. Asi dva týdny mi už svítí kontrolka motoru a rozsvítila se dva kilometry poté co jsem natankoval lnou u Tesca (měl jsem dojezd 30km), takže tak nějak doufám, že je problém s naftou a vyřeším to vyjetím a natankováním něčeho lepšího.
Jezdím ale převážně jen trasy 5km (proč diesel? Jezdím tak mimo sezónu v zimě. V létě a na podzim jezdím předávat stavby a jezdím dělší trasy), takže mám samozřejmě strach z ucpaného DFP.
Pokles výkonu nepociťuji, ale já nikdy nebyl na nějaké akčnější jízdy a stejně jezdím od 1500 do 2200 otáček. Někdo píše, že mám jet na trojku po dálnici aspoň 50 kilometrů, někdo že mám jet třicet minut v rychlosti 30-60km/h.
Nikdy jsem si nevšiml, že by mi filtr nějak regeneroval během jízdy (žádná kontrolka, ani snížený výkon). Nyní mám ještě půl nádrže, takže ji chci vyjet co nejvíce a až pak natankovat, ať neředím. V minulém týdnu mi jeden den kontrolka zhasla, ale druhý den ráno opět svítila.
Jak mám správně regenerovat? Jak často to třeba pak dělat? Mám raději natankovat nějakou prémiovou naftu co nejdříve, nebo mám odčerpat to, co tam mám nyní?
Děkuji za tipy