Design F1

Formule 1, Moto GP, WRC a jiná rychlá kola

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jenda916 15. 7. 2012 19:12

Ahoj,
zajímalo by mě, kdo navrhuje design formulí F1. Narážím na to, že jejich vzhled (především konstrukci, tvar volantu, tvar karoserie...) se za historii několikrát dramaticky změnil - a to né jen jednomu týmu, ale všem najednou... Dává nějaká organizace pravidla jak musí formule vypadat nebo to ostatní týmy okopírují od "inovátora"?
Díky
Jenda916
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pajjoun 15. 7. 2012 19:35

Nešlo by mít jeden nick a ptát se v jednom tématu?

Jsou pravidla na rozměry téměř všeho, rozdíly pak můžou bejt jenom minimální.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kybork23 15. 7. 2012 19:42

navrhuji to já sám osobně
clio 1.8 16v
kybork23
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bender1 27. 10. 2012 10:39

Ahoj,
tvar volantu a serepetiček na něm jsou dány týmem, určitě musí splňovat nějaké normy, ale tam je to spíš o funkčnosti. Rozdíl prostě vidíš třeba u McLarenu a Mercedesu, mají tam jiné volanty. Změnil se díky tomu, že pravidla určitě FIA a teď u do toho kecá i FOTA. Samozřejmě, když příjdou na nějakou kličku tak si to okopírují. Patentovat si to můžou, ale pak by soupeři dávali protesty a ve větším množství než když je něco sporného.
Bender1
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 13. 3. 2014 22:42

Pravidla poměrně striktně omezujou rozměry vozu včetně výškový hranice obrysů, další rozměry určuje třeba velikost chladičů (jsou v bočních "pontonech" auta a letos kvůli "new KERSu" jsou přibližně trojnásobný než vloni) a předepsaná velikost kol + pneumatik (kvůli aerodynamickýmu "stínění" - aby karosérie nezakrývala přístupy vzduchu k chlazení brzd a podobně), jsou stanovený i největší rozměry všech křídel vpředu i vzadu ... Prostě s FIA danýma parametrama se nedá nijak zvlášť "čarovat", aerodynamika určující pozici a tvar všech ploch aby byly co nejúčinnější je prostě neúprosná - proto tam ty omezení jsou. Jde o to, aby se omezily co největší "výstřelky" v technice, jako byly v historii třeba Tyrrel "šestikolka" (formule s čtveřicí předních kol, který tak mohly být menší = s menším aeroodporem) nebo Brabham tuším s typovým číslem BT-44B, kterej měl na zádi od klikovýho hřídele poháněnej ventilátor odsávající vzduch zpod auta. Oba dva byly vzápětí po prvních závodech skoro okamžitě zakázaný - stejně tak jako další aktivní i pasivní aerodynamický prostředky - "skrytý" přítlačný křídlo na spodku bočních pontonů = auta označovaný jako "wing-car", gumový obvodový lišty alias "zástěrky" kolem spodku auta zase umožňující způsobovat podtlak = přísavnej efekt pod autem, zavěšení kol umožňující za jízdy snížit světlou výšku až na hranici 1" (předpisy požadujou minimálně 6cm), v nedávný minulosti "foukaný difuzor" neboli využití rychlosti výfukových plynů k ovlivnění mezní vrstvy pod zádí auta atd atd...

Prostě vždycky někdo vymyslí novinku a FIA ji skoro vzápětí nějakým pravidlem zakáže nebo hustě omezí - nekonzistentnost pravidel během 1 sezóny ostatně je asi nejčastěji kritizovaný negativum u F1 v poslednícch několika letech. Technický omezení vývoje i výkonů pak vidím jako asi nejhorší krok - Formule 1 byla vždycky hlučná, rychlá a točily se v ní těžký prachy jak v platech, tak ve vývoji. Omezení daný už jen palivovým limitem 100 litrů na 300km závod je likvidační - už nikdo nepojede celej závod naplno, protože prostě tolik energie s sebou mít nebude. Bude to závodění v škudlení - neboli jak uškudlit dost energie na spolehlivý ujetí 300km a být přitom klidně jen o sekundu rychlejší než soupeři... Ještě že zatím nikdo nevymyslel letadlo na elektriku - už nebudu terorizovat rodinu trváním na nedělním sledování přenosů z F1, ale budu si z netu stahovat záznamy z Red Bull Race - akrobatickýho lítání mezi pylony, tam naštěstí pohon na tichou "takzvaně ekologickou" elektriku ještě dlouho hrozit nebude...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Funferr 15. 3. 2014 13:01

není to sto litrů ale 100kg, čili asi 130 litrů... A tohle je určitě krok vpřed...
FORZA FERRARI
Funferr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod o.m.p 15. 3. 2014 14:48

Mám dotaz netuší někdo jak to je s těma rohama na kterejch jsou myslím kamery. Třeba ferrari má vepředu dva a i dva u nasávání do motoru. Všichni ostatní dva vepředu a jeden u nasávání. Ale takový Limonádníci (RB) mají jen jeden u nasávání a na špičce nic? Tak jakto? Dík za odpovědi přijde mi to divný a hlavně u farrari a mercedesu pěkně nevkusný ty vepředu, zkuste kouknou na fotky co si o tom myslíte dík.
o.m.p
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Funferr 15. 3. 2014 17:52

RedBull ji má přímo v nose odkaz
FORZA FERRARI
Funferr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod o.m.p 15. 3. 2014 18:50

Toho jsem si všiml no ale nechtěl jsem věřit tomu že RB tam muže mít jen dirku a v tom kamerku a ostatní musí vozit ty ohavnosti. Já právě myslel že ten element je nějak normalizovanej od FIA a musí to tam takhle všichni naroubovat. Právě že nechápu moc důvod proč to už nekdo nezavedl tak jak to má RB vždyt je to zbytečná kravina na autě. A u FER. a MER. pěkně hnusná. :hm

-- 16. 3. 2014 12:48 --

Teď bylo pěkně vidět jak si na williamsu hráli jsou přední kamerkou otočili jí až koukala skoro dozadu to stou RBláckou asi neudělaj měli by asi upřesnit přesně že to nemůže být ve voze. Nvm že to někdo neřešil :hm
o.m.p
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků