od pech. 29. 2. 2020 11:36
Udělat těsnění pod palicí na Škoda-OHV má svoje úskalí a mechanici se s tím nechtějí srát. je to konstrukčně poměrně nezvyklý motor s tlakově litým blokem a vloženými válci. To s sebou nese to že nelze jsem sundat palici, očistit plochy, prdnout tam nové těsnění, utáhnout dle postupu na moment a čau... Palice se musí z boku spíš strhnout na bok, než zatáhnout nahoru, aby sis vložky nevytáhl. Musí se změřit přesahy vložek (0,07-0,14mm) a to jak vepředu u zdvihátek, tak vzadu za válci. Blok bývá po letech vzadu natažený a to je problém. Většinou těsnění chcípne proto, že se neměnil fridex. Takže palice bude vyhnilá a musí se stáhnout na billetru do čista (na hlavě je zespodu ryska kam až se může (skoro milimetr). Pokud jsou přesahy v pořádku, tak dát slušné těsnění (dnes už jedině Ajusa). utáhnout na moment 30Nm /60Nm 90-100Nm a pak seřídit ventily a do provozu... Je to *****čka na celý den. Musí se sundat svody, víka... Sada těsnění je tak za litr, k tomu brus v nástrojárně taky litr, a den práce... Pokud ti to někdo nabídl za 6000 je to spíše běžná cena než přemrštěná. Já si to dělám sám a ještě jedno auto v rodině mne čeká... Za 3000 ti to nepůjde dělat nikdo... Pod 5000 málokdo. Spousta lidí to dělá nahovno, protože nezná specifika těchto motorů a nebo na to prostě serou. Když se to ale neudělá pořádně, tak se to vybleje za chvíli znovu... U monobloků je to jinak.
-- 29. 2. 2020 11:43 --
Jury: klasické projevy shnilého těsnění začínají tak, že auto začne blbě topit, následně vůbec. Protože začne tlakovat do expanzky a špinit fridex, který bude kalný, mastný, smradlavý po exhalacíxh. Občas to bude i startovat na méně válců. Nakonec to začne vařit...
Pokud je fridex čistý, tak jezdi a pozoruj to... Snaž se to neuvařit, pak bývá problém s blokem...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem