P: Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 110kw,2008, původ ČR

Sekce určená k prodeji automobilů, motocyklů, autopříslušenství atd.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod hobitt 14. 7. 2020 13:11

Už mohl měsíc mít 50 :nenapadne:
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2006 Škoda Fabia Combi 1.4 16V LPG
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 14. 7. 2020 13:18

stejně to tak skončí
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2020 14:08

Fakt sem zvědavej.

Ale je fakt krize.

Sleduju jedno pro mne zajímavé auto už asi 3. měsíc a taky pořád nic. Ten trh se asi fakt dost zastavil, nebo zpomalil. Jako podle mne se fakt teď točí jen to co je must have.

Jo a teda takové to dnes zadarmo a zítra za peníze..., to na mne osobně teda nepůsobí vůbec dobře, to v inzerátu nemá co dělat, ale to asi nebudu sám, kdo si tohle myslí.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod MV_cz 14. 7. 2020 17:16

Takto je to už podezřele levné. No jsem zvědav jestli tatík uhádá netotálku ceeda. Má najeto 50tkm, ťuklá kapota, blatník, světlo chladič, disk.. hnuté to není a pojišťovák že totalka (cena nenouraného vozu odhadnuta na 130 myslim), ale to je nějakej vychcánek a prej totálkuje všechno tady na okrese :-S
Místo toho bazarovýho kloudnýho skoro nic, takže leda roční rapid za 300k
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zabijak33 14. 7. 2020 17:59

Kdyby se to do dneška prodalo, bylo by to pro mě zajímavý, proto taková “motivace”.

Za 50 to auto nenechám ani ve snu, to se radši půjdu 2x týdně projet, oproti tomu, co mám teď, to jede. A nějakých 25-30k pro mě není nezajímavá částka, abych nad tím mávnul rukou. To už to rovnou můžu nechat v těch Áčkách.
Všichni by chtěli všechno zadarmo, ale takhle to prostě ve světě nefunguje :-)

“Dnes zadarmo, zítra za peníze” z inzerátu smažu, díky :-)

Je to prostě o tom, že málokdo věří, že Fiat zvládne udělat slušný auto, takže jdou radši do Golfu, oktávky, leonu a podobnejch koncernů. Předsudky byly a budou, za mě je to Bravo slušný auto, se skvělým motorem, za hezkou cenovku.
zabijak33
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2020 20:17

Asi nemá cenu to rozebírat... Bylo řečeno vše.

-- 14. 7. 2020 20:23 --

MV_cz píše:Takto je to už podezřele levné. No jsem zvědav jestli tatík uhádá netotálku ceeda. Má najeto 50tkm, ťuklá kapota, blatník, světlo chladič, disk.. hnuté to není a pojišťovák že totalka (cena nenouraného vozu odhadnuta na 130 myslim), ale to je nějakej vychcánek a prej totálkuje všechno tady na okrese :-S
Místo toho bazarovýho kloudnýho skoro nic, takže leda roční rapid za 300k

No... Asi to.nebudu komentovat.

Snad jen, co máš za problém s totalkou? U relativně novýho auta je to podle.mne nejlepší řešení,.které bych asi vždy preferoval. Samozřejmě se pak to auto dostane do prodeje, ale když bys měl pocit, že by to pro tebe bylo výhodné, tak si to auto i tak můžeš nechat a nebo prodat někomu za vyšší cenu. Já takhle řešil tehdy toho skútra,který byl rok starý, najetí měl 3000 km, já řekl že bourání motorku nechci, dali to na totalku, dali to do aukce, já bych dostal peníze z aukce, zbytek do plné ceny mi doplatila pojišťovna, já to v aukci neprodal ale dal sem to za stejnou cenu +500 Kč nahoru za vstřícný přístup servisovakovi od značky pro kterého to v tom momentě bylo výhodné. Win win situace. Já foťáku beru jako šanci se co nejvýhodněji zbavit ojetyho a bouranyho auta. To že to ne vždy klapne na plnou cenu už v takovém případě neberu jako zásadní, když bych nemusel jezdit v opravdu v bouranym voze.

Ale tady jak to popisuje s bys na tím.minimalne /resp. Tatik/ nemusel prodělat.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod aikoN 14. 7. 2020 21:33

MV_cz píše:Takto je to už podezřele levné. No jsem zvědav jestli tatík uhádá netotálku ceeda. Má najeto 50tkm, ťuklá kapota, blatník, světlo chladič, disk.. hnuté to není a pojišťovák že totalka (cena nenouraného vozu odhadnuta na 130 myslim), ale to je nějakej vychcánek a prej totálkuje všechno tady na okrese :-S
Místo toho bazarovýho kloudnýho skoro nic, takže leda roční rapid za 300k


Měl jsem podobnou škodu na v té době 10 let staré C4 se 150 tkm na hrbu a taky to chtěli na základě odhadu autorizáku ztotálkovat. Nakonec se opravilo za 56 litrů v neautorizáku (odhadovaná cena před nehodou 78). Chce to nedát se. Ale ročního Rapida schvaluju.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2020 21:57

Tak já se zeptám, fakt.nevim... co Vám na totálce tak vadí? U starýho auta to ještě trochu chápu, i kyz si mylsim,.že to vlastně nemůže vyjít hůř.nez nutná podmínka opravy...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod aikoN 14. 7. 2020 22:30

Mně konkrétně třeba vadilo to, že mi auto ocenili podle toho největšího vraku, co našli v internetové inzerci, mluvil jsem přes telefon s týpkem, který to oceňoval. Tedy neřekl slovo vrak, ale že je pro něj směrodatná ta nejnižší cena, za kterou se daný model v podobném stáří a nájezdu prodává a jestli se mi to nelíbí, tak mohu nesouhlasit, ale na rozhodnutí to nic nemění.

Což se mi samozřejmě nelíbilo, jelikož jsem do údržby auta valil hodně nadstandardní prostředky, byl jsem si tedy jistý, že stavem, a tudíž i cenou zdaleka neodpovídá tomu nejhoršímu na trhu a zároveň povaha poškození nebyla nezvratného charakteru (nárazník, světla, kapota, nějaké plasty atd.) Zkrátka ekonomická totálka. Což ostatně dokládal i fakt, že to už předběžně vydražili za 45 litrů = chtěl si to vzít někdo na kšeft.

Takové řešení by tedy pro mne bylo krajně nevýhodné, protože bych za ty prachy nesehnal ekvivalentní náhradu a oprava pro mne neznamenala jezdit v autě, které nějakým způsobem bude trpět na to, že bylo bourané. Navíc jsem byl tenkrát ještě student, takže jsem se byl ochoten hádat o každou tisícovku. Tudíž jsem do nich hučel tak dlouho, dokud jsem si opravu "nevyřval".
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 15. 7. 2020 08:03

maincoonsback píše:Tak já se zeptám, fakt.nevim... co Vám na totálce tak vadí? U starýho auta to ještě trochu chápu, i kyz si mylsim,.že to vlastně nemůže vyjít hůř.nez nutná podmínka opravy...

Jak píše aikon, má z toho kšeft, auto je tuším 2011, najeto 50 tkm. Ok je to stará paštika, ale na ježdění kolem komína cajk, má to opečovávaný, zná historii toho auta. Daj mu teď jako totálku třeba 90 tisíc a co s tím? Doplatí 200 aby měl jakžtakž něco zánovního, ač zrovna nepotřebuje/nechce. Nebo třeba doplatí jen 40 a koupí něco podobnýho s neznámou historií? :hm
Takhle bude vědět, že má měněnou kapotu, blatník, že to opravili v autorizáku ( :mrgreen: ) a že motorově ani nijak jinak tomu nic nebylo.

K čemu pak taková pojistka je, když mu to vždycky uznají jako totálku, místo aby zacáloval drobnou spoluúčast a měl to opravené? :-(

A druhý auto - ségry ceed, co ho nabořila odtahovka s tátovo autem. To má víc najeto, je to starší (předFL 2008 tuším), zadní dveře světlo nárazník. Je to holčičí auto, takže pár šrámů z provozu, běžně s tím drandila, na její použití úplně dostačující povoz, ale zase - nic nezavinila, takže totálka nepřipadá v úvahu. Nechce zrovna kupovat jinej střep - origo zadní dveře v autorizáku snad 27 tyšyc plus plasty, lak... naskáče to. Ale tohle naštěstí na totálku snad nepůjde, jiná pojišťovna, nevím.
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 15. 7. 2020 08:55

No tak asi to teď dělají trošku jinak a nebo je prostě problém v tom starém autě (s čímž nemám praktickou zkušenost).

A nebo je problém v tom, že neplatíte pojistku odpovídající hodnotě auta (což s tím souvisí). Protože v tom mým případě (jasně byl to nový skůtr) prostě platili do kupní ceny nového, takže to pro mne bylo rozhodně výhodnější. Už si to nepamatuji, jestli tam dávali nějakou amortizaci, nebo tak, ale myslím že ne (a když tak pár šušňů). Taky je pravda, že sem to v první fázi dal na svoje havarijko a moje pojišťovna si to pak vytahovala z pojistky viníka nehody. Každopádně to co vyplácí pojišťovna je jen část peněz druhá je právě ta hodnota která vzejde z aukce (no jestli to skutečně aukce je, ale mne posílali opravdu záznam o proběhnuvší aukci), ale jak sem psal, za tu cenu to člověk prodat nemusí. A pokud si myslí, že to prodá za víc, tak to může i po domácku opravit a prodat za víc a tratný by na tom být neměl, ale to je pak u starého auta oser. Takže už Vám jako trochu začínám rozumět, na druhou stranu asi pojišťovna nikdy za starou vránu nebude chtít vypláznout full cenu. Tam by potom bylo dobré si zjistit, na jakou pojistnou částku se platilo pojistné a do té by ta cena za totálku měla být vždy vyplacena!!!! (to že dělají ojeby je jasné). Já si to min. každý druhý rok (každý rok je asi zbytečné) ověřuji, takže tak nějak tuším. V momentě kdy ta cena klesne pod tu akceptovatelnou hladinu, pojistku havarijní vypovídám a případně prodávám auto (to bývá tak po těch 6 - 8 letech, kdy ta cena podle pojišťovny fakt už absolutně neodpovídá).
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod MV_cz 15. 7. 2020 09:05

Horší je to o tom, že to mají u český (se kterou jsem já neměl nikdy problém), ale už mám pár indicií, že v poslední době - zvlášť po fúzi s generali - už se cukají. Pojištěné má právě na víc, poslední dobou auta nepřepojišťovali, bo by to nevyšlo levněji (jak se pojistné obecně zdražuje), takže hodnota auta tam bude třeba 130 nebo 150k.
V tomhle případě je to tak, že likvidátor je prý znám u nás na okrese, že toto hojně dělá, prohlašuje za ekonomický totálky a má to dohodnuté bokem.

Už pár let zpět takhle prvního ceeda tatík nedobrzdil na křižovatce v malý rychlosti, měl to jako první majitel od novoty a prd najeto podle mě tak jen ťukaneček na předek a hned totálka. Tenkrát ho prostě ojebali, to auto se za pár korun opravilo a určo takhle jezdí dál, a to se ještě nechal, ale spíš chtěl něco jinýho a kombíka, tak mu to nevadilo pořídit jiné auto :D

By mě zajímalo, kdyby se podobná věc stala u nového auta pojištěného s GAPem, jestli by to taky prohlásili za totálku a vyplatili pár set tisíc, nebo to třeba za kilo nechali opravit a v autorizáku :D Zde zřejmě bude varianta č. 2.
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 15. 7. 2020 09:51

Hele nevím. Myslím, že ti likvidátoři to dělají tak aby měli práci od pojišťovny (to znamená kazit úplně jméno nemůžou, konkurence celkem je a rozdávat škody taky ne). To, že se objeví sem tam nějaký kujón se asi nedá vyloučit, ale jak sem teď četl někde nedávno, ti akcionáři těch pojišťoven ty akcie nedrží proto, aby pojišťovny hned cálovaly statisíce.

Já to mám prostě tak, že buď totálka a odpovídající peníze na ruku a žádný oser s tím a nebo oprava do stavu nového (lze - li to).

Osobně jediné co vnímám jako totální ojeb od pojišťovny je doplatek z ceny nových dílů při opravě. To by mne asi jeblo a bylo by z toho soudní řízení, protože nevnímám nic víc jako co znehodnocuje auto jako je nehoda, takže debata na téma zhodnocení nabouraného auta novými díly... se mi otevírá kudla v kapse (jasně, že podvodníci umí šikovně bourat je věc druhá, ale proč by měl na tom trpět normální zákazník fakt nevím, zvlášť když i nově namontovaný díl je okamžikem namontování ojetý a starý)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lukas063 15. 7. 2020 09:57

Chlapi to musíte psát tak dlouhé příspěvky... :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 15. 7. 2020 10:19

Ne. Sorry, umravním se.
maincoonsback
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků