Nekdo vedle v tematu chtel recenzi na Duka, tak jen zkušenosti po 2000 km. Je to 890R, radovej dvouval s klikou pootocenou, aby to melo projev jako V. Verze R ma 89 kW, plus plne stavitelny podvozek, vys stupacky a vice rovná riditka, brzdy Brembo Stylema (asi nejvic, co na seriove motorce je). Nejdriv jsem uvazoval o obyc verzi (86 kW a minus to, co nahore jsem psal jako plus). Ale zase priplatek 30 000 za R se mi za ty plusy nezdal tolik, jen jsem se bal radikalnejsiho posezu a kdyz muzu mit za 10% ceny lepsi brzdy a lepsi podvozek, tak proc ne? No, a kdyz mi prodejce dal eRko za cenu obyc, tak nebylo co resit.
Jede to proste jako krava. Podle meho je to maximum vyuzitelnosti na silnici. U byvale CBR600F jsem si obcas dal plnej plyn, tady na prvni 3 kvalty vubec. Nahac je super v tom, ze se na to sa blbnout jako na kapote a zaroven to člověka nenuti jezdit rychle. Ja na tom snad vic jak 160 nejel a cestovni rychlost mam do 120. Nevyhoda motoru je, ze je takovej tocivejsi a je znat, ze pod 4000 otacek mu to nedělá dobre, je to takovy ucukany a pri zrychleni projev, jako kdyz na sestku akceluruju s dieslem z 1000 otacek. Takze idealni otacky jsou nad 4500. Obce jezdim na trojku, mimo obec malokdy zaradim sestku. Obcas se z motoru linou kovovy zvuky, ale pry to delaji vsechny tyhle motory (aspon to pisi uzivatele 890 na fcb). Brzdi zatim brzdi asi jako na kazde motorce, poradne jsem za nej vzit jeste nezkousel. Priplatil jsem si quickschifter, ten funguje dobre v nízkých
a ve vysokych otackach. Ve středních je to hlucne s razy. No, po par km jsem ho vypnul, protoze si nekdy pripravuju nohu pod radicku driv, nez chci zaradit a sebemnsi dotknuti se radicky, znamena vypnuti zapalovani, ale nepreradi to. Ted ho mam 1000 km zapnutej a uz jsem si zvykl, ale musi clovek byt na radicku raznej. Obcas se mi stane, ze dam falesnej neutral nebo rychlost poradne nezapadne. Ale na okruh asi dobry. Podvozek je skvelej, tvrdej, ale zaroven komfortni, snese i horsi silnice a zadny odskakovani nebo vlneni se se nekona. Ta motorka jede, jak po kolejich. Celkovej posez je na mych 184 cm dobrej. Z CBR 600f me bolely trapezy. Dneska mam na Dukovi asi 230 km a 3,5 hodiny jizdy s malou prestavkou a krome ***** me neboli nic. Toho radikalnejsiho posezu jsem se bal. Ted jeste co spolehlivost, na motoru jsem uz nasel prach nalepeny na mastotne, tak snad to neni pověstné prolínání oleje, zadne kapky oleje nikde videt nejsou. No, a na fcb jsem zachytil vydrene vacky, jak nekdo opsal vedle. Takze bduu asi priplacet 2 roky zaruky