Stránka 41 z 41

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2022 11:41
od Vana666
Ondra S. píše:... Můžu akorát efektivitu motoru jeho nastavením vyhnat na maximum a dál už stejně ani není kam jít....(

mimochodem, to maximum efektivity je jen cca 30 %. Jak že není kam jít dál ?? :-)

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 17:23
od Ondra S.
Vana666 píše:mimochodem, to maximum efektivity je jen cca 30 %. Jak že není kam jít dál ?? :-)

Když se to vezme obecně, tak dobrá, ale konkrétně tento motor by se musel stejně přeměřit v laboratoři na přesno.
Ještě mě pořád vrtá hlavou, jestli by mělo smysl zkusit motorku dát na dynamometr k přeměření?
Když jsem měl několik let předtím yuki 125, tak s tou se mi podařilo dostat na dynamometr a výkon jsme měřili několikrát ato staticky i dynamicky, s velasem jsem se už teď nikde nedostal, ale je zas fakt, že teprve až tak cca poslední rok je na takový test teprve plně připraven. Není špatný vědět, jak na tom tahle motorka vlastně doopravdy je, jen tak pro porovnání a jestli má opravdu parametry deklarované výrobcem. Zatím se mi podařilo se aspoň se spotřebou dostat nato, co uvádí dovozce v technické dokumentaci. Výkon tam ale nikdy nikdo neměřil, takže vlastně nevím zda to má tu sílu, co by to mělo mít. Třeba taky by bylo zajímavé zhodnotit, jestli je ten motor dobře zajetý a tak podobně. Potřeboval bych stejné motorky pro porovnání, nebo ten dynamometr.

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 17:33
od Vana666
Dynamometry stejně lžou, už z principu měření ...

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 18:04
od tslany
Co je dynamometr?

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 18:33
od Vana666
válcová zkušebna výkonu

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 18:47
od Ondra S.
Vana666 píše:Dynamometry stejně lžou, už z principu měření ...

Nevím proč si to myslíš? Já jsem to viděl v praxi a byl přímo u toho měření svojí motorky yuki 125.
Klasické dynamometry bohužel měří jen rychlost rozběhu válce pod zadním kolem a po vymáčknutí spojky změří podle rychlosti zpomalování válce pod zadním kolem i odpory v převodech a točivý moment a výkon se vypočte a překreslí do grafu ato jak na spojce, tak na zadním kole.
Nejlepší se mi zde jeví dynamometr power tester od Ing Jaroše, na kterém jsem měřil já svou yuki a který dokáže v určitých vámi individuálně zvolených otáčkách brzdit motor a změří sílu, jakou ten motor vyvine v newtonmetrech, tedy točivý moment. Výkon se potom vypočte podle vzorečku. Důležité je ale to, že zjistíte přesný průběh a hodnoty kroutícího momentu v provozních otáčkách motoru, které si můžete sami zvolit, kde to chcete testovat. Podle mě je to velice zajímavé a rozhodně bych to takto nezavrhoval.

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 22. 5. 2022 18:56
od Vana666
Pokud brzda měří přímo motor (vymontovaný z vozidla) - je výsledek samozřejmě přesný

Pokud brzda měří motor ve vozidle, ať v autě nebo motorce, měří přes kola a všechny převody a jejich odpor se musí nějak odhadnout a odpočítat. Což je vzhledem k běžné metodice trochu loterie

-- 22. 5. 2022 19:02 --

To měření odporů po vymáčknutí spojky má dvě úskalí:
- po odpojení motoru se změní celkový moment setrvačnosti soustavy oproti zrychlování - tj. první zkreslení,
- po odpojení motoru nejsou převody zatížené, tj. jejich odpor je menší než při rozběhu a nekopíruje výkonovou křivku - druhé zkreslení

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 23. 5. 2022 09:52
od K86
Když pomyslím na to, že toto všechno jen za pokusem o úsporu 0,3l na 100km....

Kolik že stojí zkouška na "dynamometru" :-D

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 23. 5. 2022 09:54
od tslany
To nevím, ale já když měřil normálně na brzdě, tak to byl oza litr.

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 23. 5. 2022 09:55
od K86
to máš 22l benzínu :-D

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 23. 5. 2022 09:59
od garážmistr
Ondra S. píše:
Vana666 píše:Dynamometry stejně lžou, už z principu měření ...

Nevím proč si to myslíš? Já jsem to viděl v praxi a byl přímo u toho měření svojí motorky yuki 125.
Klasické dynamometry bohužel měří jen rychlost rozběhu válce pod zadním kolem a po vymáčknutí spojky změří podle rychlosti zpomalování válce pod zadním kolem i odpory v převodech a točivý moment a výkon se vypočte a překreslí do grafu ato jak na spojce, tak na zadním kole.
Nejlepší se mi zde jeví dynamometr power tester od Ing Jaroše, na kterém jsem měřil já svou yuki a který dokáže v určitých vámi individuálně zvolených otáčkách brzdit motor a změří sílu, jakou ten motor vyvine v newtonmetrech, tedy točivý moment. Výkon se potom vypočte podle vzorečku. Důležité je ale to, že zjistíte přesný průběh a hodnoty kroutícího momentu v provozních otáčkách motoru, které si můžete sami zvolit, kde to chcete testovat. Podle mě je to velice zajímavé a rozhodně bych to takto nezavrhoval.


Mohu požádat o nějaký tvrdý data? Nájezd, průměrnou spotřebu, náklady na úpravy, druhej motor, motorka nebo co se to všechno kupovalo. Rád bych viděl, jak se touha po úspoře jeví v číslech.

Re: Motorro velas BM400

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 5. 2022 12:32
od Ondra S.
tslany píše:To nevím, ale já když měřil normálně na brzdě, tak to byl oza litr.

K86 píše:to máš 22l benzínu :-D

To je sice pro mě teď na velasu vrchovatá nádrž! Ale zase se nic novýho nedozvím.
Já jsem to měření yuki 125 tehdy udělal na automobilní škole, trochu po známosti, mistr to použil ve výuce a nechtěli po mně nakonec nic.
A to jsme yuki měřili vícekrát tedy nejprv statický a dynamický výkon a za nějaký čas jsme měřili dokonce na 91-benzín a pak 95-benzín a srovnávali ten rozdíl, protože jsem s mistrem mluvil o tom, že na speciál to jede líp a on tomu nechtěl věřit, že by se to jako takto dalo poznat.
Skutečně se pak ale ukázalo na grafu, že na speciál to jede o trošku lépe ve vyšších otáčkách a na super zase v těch nižších, které ale u tak slabého motoru mi nebyly na nic moc použitelné. Tehdy jsem ale ještě neměl možnost si sehnat na Aliexpress CDI jednotku s možností korekce předstihu třeba potenciometrem a sehnat taky kompatibilní trysky do karbecu různých hodnot po sobě jemně odstupňované pro takové to fajnové ladění pro mě také nebylo až tak snadné a tímto jsem tehdy měl další možnosti silně omezené. Dokonce se mi nedařilo ani sehnat o zub větší řetězové kolečko pod motor na protažení všech převodů do rychla, a to i přes značné úsilí.

-- 25. 5. 2022 13:11 --

garážmistr píše:Mohu požádat o nějaký tvrdý data? Nájezd, průměrnou spotřebu, náklady na úpravy, druhej motor, motorka nebo co se to všechno kupovalo. Rád bych viděl, jak se touha po úspoře jeví v číslech.

Velas jsem koupil nový, ale karbec byl totálně rozhozený, spotřeba kolem 5,5/100 a to fakt nešlo!
Potom jsem s tím jezdil dál, podařilo se mi to stáhnout přes sundání jehly na 4-4,5, ale furt to nebylo ono.
Potom jsem zkoušel stříkačku, cena 11tis, ale nebylo snadné to naladit, ty hodnoty si z prstu nevycucáte. Potom ještě odešlo čerpadlo asi za 1000, jinak to celkem fungovalo, ale zahřívání a start a přechody byl problém.
Motor zdechl 22300km
Motorka na ND nová stála 18tis, ale několik věcí jsem z toho už prodal a použil více dílů, než jen ten motor
Ve finálním stavu motorka bere3-3,5/100 a jede úplně fantasticky a dnes má najeto přes 38tis.
V detailech je to na motorkářích-uživatel properitus.