Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondra S. 11. 9. 2015 08:28

puk123 píše:Jo, naper do těch dálkových, co to dá, ať u vás ve všech barácích v noci vědí, že jede Ondra se svou Motorro.

:D :D :D :D :D :D :mrgreen:
V obci se stejně jezdí na tlumené, pokud teda funguje veřejné osvětlení a silnice je od něj souvisle osvětlena, takže tak horký to nebude!
Každopádně na motorce potřebuješ za tmy dobře vidět, abys odhadl profily zatáček a dle toho nastavil náklon a upravil rychlost a ještě si všiml, třeba nebezpečného písku, nebo štěrku a tím je motorka na jízdu v noci ještě náročnější na kvalitu nasvícení silnice, než auto, přestože nato má často jen jeden světlomet.
Pokud LED náhrady vybíráš podle svítivosti, jako já, tak najdeš alternativy, kterým se svítivostí nemůže rovnat žádná autožárovka, ale spíše halogen ze stadionu a o to mi jde, když mám tak mizernou parabolu, kompenzuji to extrémní svítivostí zdroje světla.
Ta moje nová H4 led na dálkové svítí hodně ze široka, takže vidíš i to, co se děje kolem silnice, kde se třeba připravuje srnka, nebo zajíc na svůj kamikadze skok, osamělé chodce v tmavém oblečení a tak podobně, což bys se standardní autožárovkou neviděl, takže je to tak určitě bezpečnější, ty skeptiku.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 11. 9. 2015 08:50

Nu, já míval kdysi na Avii kterou jsem vozil motorky na závody, přídavné světlomety které jsem koupil tehdy v NDR. Ty svítily tak úžasně, že když mi někdo ani na druhé zablikání nechal smažit do očí dálkové, tak jsem jej prosvítil svými dálkovými a viděl jsem i jak mu pumpují plíce.
Také potřebuji v noci perfektně vidět, je to k nezaplacení, bezpečnější a za těch cca 1,5 mega najetého na všem možném včetně motorek, mi zcela jistě dobrá světla párkrát zabránily od maléru. Včetně toho, že se v noci válel uprostřed silnice opilec, nebo obrovský kus protektoru z náklaďáku či ztracené poleno. Svého času byl také folklor opravářů silnic, vyřezávat čtverce asfaltu a nechávat neoznačené díry, buď zničilo ráfek nebo šel člověk na hubu, často oboje. Tedy za komáru v jižních Čechách kde jsem tehdy působil. Takže bych se Ondrovi nesmál.
Co se týká motorek, kolikrát jsem přemýšlel, udělat si na motorce nějaký bajonetový držák a na noc si tam nacvaknout něco podobného jako jsem míval na Avii. Tuším, že v tom byly nějaké žárovky H3. Výborné přídavné světlomety děla Hella. možná se mi ještě někde válí ten z Avie. Je otázkou, zda by altik na motorce utáhl hlavní i přídavný světlomet, to se ale dá řešit dodatečným přepínačem. Tedy myslím, že ty moderní lupy sice vypadají cool, co se týká ale svítivosti a geometrie světla, tak na klasické velké paraboly s obrovským zrcadlem nikdy nebudou mít.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 3. 10. 2015 22:45

Tak toto je naprosto jasné. Výborné osvětlení (silné, výkonné a dobře osvětlující světlo) znamená vždy nejen komfortní jízdu v noci, ale i podstatné zvýšení aktivní bezpečnosti a učinnou prevenci průserů.
Z tohoto pohledu není žádná investice, která zde přinese citelný efekt, zmařená, protože zdraví a průsery s přejetím chodce v tmavém, nebo opilce nelze měřit penězi a opravdu ta úspora za světlo, když si nekoupím lepší, tak zato opravdu oběktivně nestojí. Vrátí se mi to bohatě i kdyby mně to 1x za celou dobu zachránilo a to už vůbec nemluvím o zvýšeném komfortu jízdy v noci.

Jinak ten opilec... Před mnoha lety jsem nemohl spát, tak jsem si vyjel na Vysočině po půlnoci na kole a najednou uprostřed silnice přímo v jízdním pruhu spí opilec! No tohle jsem fakt viděl poprvé, tak jsem zastavil, postavil své rozsvícené kolo, přes silnici a snažil se ho odtáhnout do příkopy, kde by mohl v klidu dospat bez rizika, že ho přejede auto. Potom mi s ním pomohl jeden řidič, který dělal nad ránem zásobování a zastavil a prý ho dokonce poznal jako místního.

Ta H3 není špatná, ale jde o žárovku, která při příkonu 55W mnoho lumenů nedá. Taková Hid sada 55W, ta silnější dá více lumenů, ale zase se nehodí pro zapínání a vypínání přídavného světla, protože je to výbojka, při zapnutí nahazuje a až potom se rozzáří. Nejlepší se mi tedy zdá v tomto ohledu supersvítivá LED, to je osvětlení budoucnosti. Potom už záleží jen na optické soustavě světla, tedy parabole a krycím skle.
Dle mého názoru ale přídavné světlomety na motorce, pokud to není chopper nevypadají moc elegantně, zvlášť u kapotáží. Potom tam obvykle bývají i problémy s uchycením a co se týče příkonu magnetky, tak ta má vyhrazeno na osvětlení jen určité Waty a pokud to přetížíte, nedobíjíte a koledujete si o problémy s elektrikou a baterkou a to zato nestojí. Proto právě vždy uvažuji tak, že mám příkon obvykle max 60W, nebo i víc, podle osazených žárovek, který si mohu vzít a hledám zdroj, který mi nabídne co nejvíce lumenů z danného příkonu a takto se vyvaruji problémů s dobíjením a přitom si i dobře posvítím.

Nejlepší jsou v tomto ohledu naháči, protože tam lze bez problému namontovat velkou parabolu s průměrem aspoň 15cm a víc, jako za starých dob a v ní i běžná halogenová žárovka svítí tak dobře, že to většinou nakonec jakž-takž dostačuje a navíc máte vše schválené a OK.
Já bastlil s diodami nikoliv proto, že bych byl tak extrémně a nezvladatelně kreativní, nebo si tím chtěl něco dokazovat, ale spíše ze zoufalství, protože originál byl tak mizerný, že to bylo v noci bez veřejného osvětlení takřka nepoužitelné a měnit lampy, řezat plastovou kapotáž, vymýšlet nové uchycení jiného světla se mi fakt nechtělo!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 15. 10. 2015 15:39

Na Slovensku tuto motorku dle slovenského kolegy prodavají ještě výhodněji, než u nás v Čechách, kde navíc impextě již došla a nemá ji na skladě. Slováci ještě k tomu mají i jiné barvy, než šedou metlu a vypadá to podstatně lépe! No kdo si přečte tohle vlákno, kde jsem popsal své postřehy a zkušenosti, tak se toho vůbec nemusí bát.
Je to zde: http://www.lacnemotorky.sk
No a ta cena je vzhledem k tomu, co zato dostanete, téměř neuvěřitelná! Těch několik much a doladění se dá pořešit relativně levně a snadno, potom už si to budete už jen užívat, to svezení na takovém už celkem pěkném stroji, který už i docela jede, navíc za tak málo peněz, je to fakt celkem dobrý stroj. To Jawa 350 a 650 bude mít sakra co dělat, aby tomuhle mohla konkurovat, protože poměr užitná hodnota-cena se zde dostává do proklatě výhodných hladin.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 15. 10. 2015 16:20

V létě jsme dovezli dvě nové motorky ze Slovenska a byla neskutečná anabáze při soukromém dovozu je dostat na čísla. Tedy předpokládám, že Velas bude mít COC list, což je homologace do EU. My jsme měli ještě navíc komplikované slovenskými techničáky. Museli jsme ale znovu platit zde DPH, protože pokud je dovezeno motorové vozidlo soukromou osobou s najetými méně než 6000 km, tak se na něj tato daň vztahuje, i když je dovezené z EU. Takže v každém případě je vhodné dovézt přes nějakého plátce DPH, protože tomu obchodník na Slovensku vystaví fakturu bez daně a také ji nemusí platit. Zde se odvede až při prodeji zákazníkovi.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonym 15. 10. 2015 16:22

Nebo přetočit tachometr...
anonym

Odeslat příspěvekod Dýzl 15. 10. 2015 16:58

jasně, jenže jsem tu zrůdnost zjistil až při přihlašování a to již bylo pozdě
to je asi jediný případ kdy lidé místo aby ubírali km, tak je přidávají ;-)
navíc, jsem blbec, jako plátce jsem mohl přivézt na firmu a bylo po ptákách, nu člověk se musí stále učit
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 16. 10. 2015 05:56

Ondra S. píše:Na Slovensku tuto motorku dle slovenského kolegy prodavají ještě výhodněji, ...kdo si přečte tohle vlákno, kde jsem popsal své postřehy a zkušenosti, tak se toho vůbec nemusí bát.
...Těch několik much a doladění se dá pořešit relativně levně a snadno, potom už si to budete už jen užívat, ...

:D :D :D
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Dýzl 16. 10. 2015 08:09

No, pořád lepší koupit za necelých 40 litrů toto, než nějakou Jawu. Za ty prachy je prakticky Jawa 125 Travel. Činský motor v mizerném podvozku s archaickým vzhledem.
A když si koupiš nového podobného Japonce za dvojnásobek, tak klidně může být dělán na stejném páse v činské kolbence. Stejně jako foun v tvé kapse, nebo PC na kterém píšeme.
;-]
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod katusa384 17. 10. 2015 23:56

mam ju prvu sezonu a nemožem si stažovat určite lepšie ako kupit jawu 350 s motorom z 50 tich rokov minuleho storočia a ešte za tu cenu
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 31. 10. 2015 23:15

katusa384 píše:mam ju prvu sezonu a nemožem si stažovat určite lepšie ako kupit jawu 350 s motorom z 50 tich rokov minuleho storočia a ešte za tu cenu

Tak ja nevím, já jsem tu jawu 350 měl kolem roku 2000 a zkušenosti s ní nebyly vůbec špatné.

Teda je fakt, že to bylo takové úplně jiné, jednoduché, nenáročné na údržbu a vše robusní, taková kovářská práce, ale já jsem si tehdy nestěžoval. Měl jsem ji novou, s odděleným mazáním a velkou kapotáží až pod motor, litými koly. Motor byl sice dvouválec, ale bohužel chlazený jen náporovým vzduchem, 4 stupňová převodovka musela stačit, měkčí pérování mně doslova vyhovovalo, ale horší jízdní vlasnosti proti velasu, byly dány archaickou konstrukcí pneumatik s tvrdou směsí a vysokým těžištěm. Rozhodně to ale lépe svítilo a se spotřebou jsem byl na 3,4-3,6/100km, což s velasem je o trošku horší, což nemůžu pochopit, jak mohl být ten archaický dvoutakt v praxi tak úsporný!
Přílohy
Moje Jawa 350, typ 640 style zprava.jpg
Toto byla moje Jawa 350
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 10. 11. 2015 07:24

Pokud by Ondra nebo nějaký jiný fanoušek čínských motorek chtěl i čínské auto, tak pořád je k dispozici nějaký to jinbei http://www.sauto.cz/osobni/detail/ostat ... oFrom=list Tuším už tam bude půl roku a nikdo ho nechce, třeba dostanete i slevu :-)
anonym

Odeslat příspěvekod Ondra S. 10. 11. 2015 15:51

Čínské auto... No ono je rozdíl čínské auto a čínská motorka. Ty auta jsou natom většinou hůř, jak ty motorky.
Teda strašně záleží na tom, z jaké fabriky a jaký model motorky, nebo scootru vlastně jde. Čína je obrovská, větší než si my dokážeme představit a jsou tam fabriky dobré, jejihž zboží je první jakosti a stejně tak jsou i výrobci. kteří mají s jakostí stále problémy a produkují nekvalitu.
Obecně ale se v Číně tolik nehledí na bezpečnost a odolnost, jako u evropských výrobců aut. Také mají dost špatnou antikorozní ochranu, takže je třeba si takové auto ošetřovat, jako staré vozy se socialistického bloku, což si u nás běžní motoristé zase hromadně odvykli.
Potom opravdu netuším, jak to bude u takového auta s dostupností náhradních dílů a tam bych se toho i trochu bál. Asi se i nedivím, že není moc zájem, protože po této stránce to může být dost problematické.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 15. 11. 2015 22:03

Teď zrovna řeším:
Přední vidlice, není vadná, ani nemá vůle, v tomto je úplně OK, ale na můj vkus je tvrdá. Už jsem zkoušel dát řidší olej 10W, ale efekt nic moc
Teď uvažuji o sehnání jiných pružin, ale ta motorka není nikde v žádném katalogu, takže klasicky že chci pružiny do vidlice na: výrobce + model to nejde.
Vytáhl jsem tedy pružinu a oměřil ji:
průměr drátu: 4,1mm
venkovní průměr pružiny: 35mm
vnitřní průměr: 26,5mm
délka natažené pružiny: 330mm

Nad pružinou je rozpěrka, no kousek kovové trubky, délky 275mm
Uvažuji tedy tak, že bych rozpěrku vyrazil a místo ní se pokusil sehnat pružinu stejných parametrů, kromě délky, tu bych si nově představoval cca 600mm. Síla drátu by možná mohla být jen 4mm. Vidlice by tak chodila ve větším rozsahu a byla snad konečně měkčí a jízda byla konečně komfortnější.
Bohužel je strašný problém sehnat progresivní vinutou pružinu do vidlice dle parametrů, protože parametry se u pružin do motocyklů neuvádějí. Dozvíte se jen, že je to na tamtu motorku od toho výrobce, tamten model a víc nic, přitom by snad nebylo tak těžké tam uvádět i ty ostatní rozměrové parametry, aby se dalo dohledat, protože určitě existuje nějaká pružina na jinou motorku, která by tam rozměrově šla použít.
Jasně, poslední možnost je zakázková výroba, ale toto si myslím že je až to nejkrajnější řešení, když už bych opravdu nevěděl kudy kam, ale prvně bych se raději podíval po tom, co je dostupné.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 8. 1. 2016 14:29

Řešení vidlice se pomalu přiblížilo:
Po dlouhém přemýšlení a domácích výpočtech jsem se odhodlal k řešení: nákupu pružiny öhlins dle technických parametrů:
Délka 507mm, průměr venkovní 34mm, tuhost 4-8N
Je to öhlins 08733-01 za 4850kč
Rozpěrka zůstane, ale budu ji muset vyměnit za kratší, nebo uříznout.
Počítal jsem to tak, že jsem vzal, sílu staticky působící vahou motorky s jezdcem a dle tuhosti spočítal statické stlačení. Pružiny jdou stlačit max na cca 55-60% jejich volné délky, to je jejich pracovní rozsah. Po statickém stlačení musí zbýt ještě dost na jejich dynamické stlačování při jízdě od nerovností. Intenzita útlumu se volí hustotou oleje ve vidlici. Podle toho jak mi to vychází a jak tuhou pružinu mám, tak volím předpětí. Optimální pérování je, když statické zatížení je asi cca v 1/3 pracovního rozsahu pérování vidlice. Tuhost pružiny se volí dle předpolkádaného rozsahu pérování.
Data tlaku na pružinu jsem získal tak, že jsem zvedl přední kolo na osobní váhu a podložil zadní kolo, aby byly ve stejné výšce a potom odečetl hmotnost z váhy. Potom jsem zvážil vymontované přední kolo a připočetl něco na spodní část vidlice a třmen brzdy, protože jde o neodpruženou hmotu. Potom jsem od hmotnosti přední části motorky odečetl váhu neodpružené hmoty a převedl sílu na newtony a získal sílu, kterou nesou pružiny u nezatíženého stroje. Dopočítal jsem váhu s jezdcem a spočítal statické zatížení pružin v provozu. Dle toho jsem kvalifikovaně odhadl která pružina z nabídky by mohla být vhodná pro moji motorku.
Jestli máte někdo lepší nápad, jak to odhadnout, napište:
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků