Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondra S. 8. 7. 2015 21:31

Překvapilo mně, že se chceš sejít. Na motorce jezdím občas i dost daleko, ale na Slovensku jsem s ní jestě nebyl.
Nemám problém někomu vysvětlit a ukázat, jak se na motorce něco seřizuje, nebo opravuje. Akorát si málo veřím, ale logicky, když to zvládnu na své a je to stejný stroj, měl bych to snad zvládnout i na té druhé.
Na druhé straně si myslím, že jsem to v předchozím příspěvku dost podrobně vysvětlil, jak to doladit svépomocí, aby se do toho mohl pustit a zvládnout to i nadšený amatér, tak nevím, víc polopaticky to už ani moc nejde popsat.

Jsem ze severu Brna, no kde jsou Katuše fakt nemám ponětí, zas tak dobře Slovensko neznám, doufám že to není moc daleko od hranic s ČR?
Na přibližně půl cesty by se to dalo, někde kolem hranice států, protože se pouštět dál na Slovensko bez vyměněných peněz na eura se mi moc nechce, ale chce to hlavně dobré a stálé počasí, na motorce dešť opravdu nemusím.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 9. 7. 2015 16:55

Čav Ondro ja som od Nitry . Ako tak pozerám na mapu tak ideálne mesto na hraniciach je Hodonín . Takže ak by ti to vyhovovalo v Hodoníne a bolo by dobré počasie mohli by sme to niekedy dať do kopy a stretnúť sa . Napíš kedy by ti to vyhovovalo .
Čav
Paťo
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 7. 2015 20:00

Dival jsem se nato a ten Hodonín, nebo jeste u Lanžhotu, to moc rozdíl není. Koukám, že bys rád v dohledné době, třeba o víkendu, pokud se podaří počasí, by mohlo být.
Pokud budeme karbec ladit, tak ještě uvažuji, kde tam v okolí by se to dalo nejlépe zkoušet? Chce to klidnější úsek silnice v relativně dobrém stavu. Jestli myslíš, že na České, nebo Slovenské straně? Přiznám se, že tam na motorce nejezdím a moc dobře to tam neznám, byl jsem v Hodonině parkrát autem ale na Slovenské straně jsem u Hodonína nebyl vůbec.

Kontakt ti pak pošlu pro domluvu mobilem.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 9. 7. 2015 20:56

OK Lanžhot može byt
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 10. 7. 2015 19:43

Mohl bych třeba zítra odpoledne. Pro přesnějsí domluvu se taky podivej do soukromých zpráv, maš tam kontakt, přes něj domluvíme přesné místo a čas, kde by se dalo sejit a kdy. Ty podrobnosti nemá cenu řešit ve vláknu zde.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katusa384 10. 7. 2015 22:32

zajtra mi to moc nevihovuja a čo tak v nedelu
katusa384
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 11. 7. 2015 08:52

Volno bych nato měl, ale má být dost vedro až 29.
Máš už v okolí typ na kus klidnější silničky, kde by byl malý provoz a kde by se to dalo v klidu zkoušet? Klidně i na Slovenské straně, to je mi jedno, ale tu neznám vůbec. Já tam to okolí mezi Hodonínem a Lanžhotem skoro neznám, ja tam nejezdím.
Uvažuji, kdy se sejít, ale s ohledem na počasí možná spíš později tak po 16.hod až vedro poleví, však dny jsou teď dost dlouhé, nato abys pohodlně dojel za světla domů.
S navrhováním místa na setkání to bude těžké, když oblast skoro neznám, sice existuje street wiew, ale i tak projdi si km silnic v neznámé oblasti a vyber něco... zkusim nato mrknout.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 19. 7. 2015 21:44

Tak, setkání se podařilo, vyměnili jsme si různé zkušenosti a rady a zkusili motorky.

Přemýšlel jsem proč kolegovi katusa384 zhořel ten regulátor napětí po sotva 2000km a mně nic a to jsem najel už skoro 8000km.
Vysvětlení je takové, že motocykl má magneto, což je zdroj, kde nelze regulovat nabuzení rotoru jako v alternátoru, protože jsou tam permanentní magnety a tak to jede furt naplno, proto ve statorových cívkách se indukuje pořaď plný proud. Regulátor likviduje pak elektrické přebytky v odpornících a tam je mění na teplo. Když kolega katusa384 svítí jen zdrojem světla v projektoru, který má 8,5W, místo žárovky 55w, tak jsou velké přebytky elektřiny a regulátor se přehříval až se spálil. Já tam ale svítil 55w žárovkou, později driverem na diodu, který měl kolem 50W, takže ten odběr tam byl přes 50w furt a tak můj regulátor přežil.
Nyní chápu, že s touto motorkou nesmíte jezdit bez světel, nebo jinak spálíte regulátor napětí, který se pak strašně hřeje až shoří a gelová baterie se přebije a zničí, takže pozor nato!!

Konečně mám nové gumy metzeler lasertec, tak jsem zvědavý, jaký to bude rozdíl proti origo čínským tvrdým kingstone. Kola jsem si sundával a pak montoval sám a ještě u toho přimazal ložiska a očistil brzdové kotouče a namazal řetěz, což je preventivní údržba.

Na radu katuša384 jsem také vyměnil chladící kapalinu za fridex g12 i s proplachem systému hadicí. Můžu tak díky tomu napsat, že do chladícího systému motocyklu se vejdou skoro přesně 2 litry chladící kapaliny. Přitom jsem zjistil, že plechy přišroubované na chladiči, které drží expanzky a větrák nebyly ze spodní strany lakované a byly lehce narezlé, takže jsem je natřel Alkytonem a vrátil zpět, což je užitečné provést u všech motoro velas, které někde jezdí!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 8. 9. 2015 11:45

Motorka stále funguje a já jsem opět bohatší o nové zkušenosti s ní.
Nyní už mám nalítáno přes 9000km a bez mechanických závad!
Jen o-kroužkový řetěz 520V už se loučí, moc nevydržel, čekal jsem od něj při mém plynulém jízdním stylu mnohem více, ale opět jde o provozní opotřebení, takže příště raději koupit zesílenou verzi pro ATV, která má vyšší maximální pevnost v tahu a protože nebude nanáhán tolik, jako na ATV, mohl by proto mít delší životnost.

Také jsem konečně dokončil a odladil diodový světlomet 3. generace, kde svítí dvě powerled cree na driveru meanwell LDH 45A na hliníkové kostce navařené na hliníkovém chladiči s větráčkem proti horní části paraboly v projektorovém světle:
download/file.php?id=46393
download/file.php?id=46394
download/file.php?id=46395
download/file.php?id=46396
Při odlaďování tohoto světla jsem ještě musel nakonec podložit chladící větráček, milimetrovými plastovými podložkami, aby nechytal o chladič a nelámal si lopatky.

Do dálkového světla jsem ještě dokoupil led náhradu žárovky H4 na aliexpressu, šlo mi hlavně o maximální svítivost, protože u dálkového není třeba řešit oslnění, protože tam se s tím počítá, jako že dálkové oslňuje, ta led je zde: http://www.aliexpress.com/item/1x-45W-4 ... 6,201409_5
Velas má světlo na H4 a přitom potřebuje jen dálkové vlákno na dálkové světlo, tlumené je v projektoru vedle, je to přinejmenším takto celé nestandardní už z výroby. Parabola dálkového světla je ještě k tomu malá, plastová a konstrukčně zmršená, takže to celé s žárovkami velmi mizerně svítí. Ta led je také taková dyskutabilní, no na dálkové světlo to svítí divně, tedy na krátkou a střední vzdálenost to svítí slušně, ale opravdu do dálky právě moc ne, což je u dálkového světla ne zcela nepodstatná chyba. Na druhé straně to zase svítí strašně do široka, takže vidíte po okolí motorky jako ve dne, což je zase celkem fajn. Takto jsem ještě nikdy neviděl svítit žádnou žárovku, těžko soudit, jestli je to dobré, nebo špatné, ale hlavně je to úplně jiné, než cokoliv na co jsme zatím byli zvyklí.
Přesto ale uvažuji o ještě silnějším zdroji světla, protože jde přece o dálkové světlo s konstrukčně zmršenou parabolou a pro bezpečnou jízdu za tmy potřebujete především opravdu dobře vidět: http://www.aliexpress.com/item/2015-Jul ... 6,201409_5 a dálkové světlo může oslňovat, to je normální a s tím se tak nějak i počítá, že dálkové oslňuje.

Také jsem přišel nato, jak odstranit blokaci startéru, když není zařazen neutrál, to se hodí když vám to náhodou chcípne v křižovatce a potřebujete hodně rychle vypadnout.
Je to ve vedení od levého řídítka ty dva drátky mimo konektor, ten žlutý je třeba ukostřit a potom to nastartuje pod spojkou, pokud je spínač sepnuté spojky v pořádku. Pokud není, tak musíte ukostřit hnědý, ale potom to bude startovat i s kvaltem a puštěnou spojkou.
Naposledy upravil Ondra S. dne 9. 9. 2015 10:01, celkově upraveno 1
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 9. 9. 2015 07:14

Dívám se, že jsi pokročil v bastlení. Po tlumeném jsi zmršil i dálkové světlo. Gratuluji. Výsledek není vůbec dyskutabilní, ale naprosto předvídatelný.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2015 07:17

"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 9. 9. 2015 07:30

Hele a nenapadlo tě se na parabolu vykvajznout, a dát tam jednu pořádnou LEDku přímo před čočku v takovým ohnisku (nebo jak se tomu nadává), aby to bylo tak akorát? Neboli stejně, jak to mají všechny LEDkový svítilny se šošovkou
anonym

Odeslat příspěvekod yndezit 9. 9. 2015 07:35

puk123 píše:Dívám se, že jsi pokročil v bastlení. Po tlumeném jsi zmršil i dálkové světlo. Gratuluji. Výsledek není vůbec dyskutabilní, ale naprosto předvídatelný.


Podle toho co psal to svítilo naprd už předtím, takže neměl moc co ztratit, Číny jsou takové. Má ještě jedno světlo, takže si může mršit co chce, má na to.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 9. 2015 09:55

puk123 píše:Dívám se, že jsi pokročil v bastlení. Po tlumeném jsi zmršil i dálkové světlo. Gratuluji. Výsledek není vůbec dyskutabilní, ale naprosto předvídatelný.

Ty jsi puku opravdu chronický nevyléčitelný skeptik!! :oboze :oboze :oboze :oboze
Potkávací už aspoň svítí a vzhledem k tomu, že mám ještě i žárovkovou verzi, mohu srovnávat. Možná by ses divil, ale opravdu neoslňuje, myslím že se to celkem podařilo vzhledem k tomu, v jakých podmínkách jsem to doma dělal.
Dálkové světlo na rozdíl od tlumeného neprošlo přestavbou, ale jen zde hledám dostatečně intenzivní zdroj světla, který by mi při příkonu do 60W dal co nejvíce lumenů a co nejintenzivněji nasvítil silnici. Vzhledem k tom, že jde o dálkové světlo nemusím řešit oslnění, protože každé dálkové světlo oslňuje a je to tak normální, takže tam jednoduše můžu naprat to nejsilnější (rozuměj nejsvítivější), co vůbec seženu. Parabola je malá a konstrukčně zmršená už z výroby, takže tam standardní řešení nefungují, proto zde klidně půjdu do extrémů aspoň uvidím, co ty led náhrady dokážou. :hm
PS: podezřívám Číňany, že dělají tak špatný světla proto, aby prodali ty svoje LED žárovkové náhrady, protože sami dobře vědí, že to s obyčejnýma žárovkama prostě nesvítí.

-- 9. 9. 2015 11:27 --

tslany píše:Hele a nenapadlo tě se na parabolu vykvajznout, a dát tam jednu pořádnou LEDku přímo před čočku v takovým ohnisku (nebo jak se tomu nadává), aby to bylo tak akorát? Neboli stejně, jak to mají všechny LEDkový svítilny se šošovkou

Napadlo, ale nevím. musel bych koupit v Tronu další power led cree CXA2520 v nejvyšším svítivostním binu, potom to složitě ladit z hlediska ohniska, tu led musím na něco umístit, musím ji zase chladit, takže další DC meanwell LDH 45A 1050W, hliníkový chladič, větráček. Technicky by to sice bylo řešitelné, ale už se mi s tím opravdu nechce piplat a potom fakt nevím, jestli bych zvládl naladit tu optiku? Byla by to hrozná piplačka a ještě s nejistým výsledkem, takže proto se mi do toho už moc nechce.
Aliexpress: http://www.aliexpress.com/item/2015-Jul ... 6,201409_5 je cesta menšího odporu.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 9. 9. 2015 10:57

Ondra S. píše:
puk123 píše:Dívám se, že jsi pokročil v bastlení. Po tlumeném jsi zmršil i dálkové světlo. Gratuluji. Výsledek není vůbec dyskutabilní, ale naprosto předvídatelný.

Ty jsi puku opravdu chronický nevyléčitelný skeptik!! :oboze :oboze :oboze :oboze
Potkávací už aspoň svítí a vzhledem k tomu, že mám ještě i žárovkovou verzi, mohu srovnávat. Možná by ses divil, ale opravdu neoslňuje, myslím že se to celkem podařilo vzhledem k tomu, v jakých podmínkách jsem to doma dělal.
Dálkové světlo na rozdíl od tlumeného neprošlo přestavbou, ale jen zde hledám dostatečně intenzivní zdroj světla, který by mi při příkonu do 60W dal co nejvíce lumenů a co nejintenzivněji nasvítil silnici. Vzhledem k tom, že jde o dálkové světlo nemusím řešit oslnění, protože každé dálkové světlo oslňuje a je to tak normální, takže tam jednoduše můžu naprat to nejsilnější (rozuměj nejsvítivější), co vůbec seženu. Parabola je malá a konstrukčně zmršená už z výroby, takže tam standardní řešení nefungují, proto zde klidně půjdu do extrémů aspoň uvidím, co ty led náhrady dokážou. :hm
PS: [i]podezřívám Číňany, že dělají tak špatný světla proto, aby prodali ty svoje LED žárovkové náhrady, protože sami dobře vědí, že to s obyčejnýma žárovkama prostě nesvítí.

... aby zjistili, že za LEDky vyhodili zbytečně další prachy.
Jo, naper do těch dálkových, co to dá, ať u vás ve všech barácích v noci vědí, že jede Ondra se svou Motorro.
puk123
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků