Skútr koutek

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Moucha 2. 7. 2021 07:30

Jo? Vůbec nevím :D jinak máme zlatýho, stříbrnej je pro socky :D
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 7. 2021 07:38

u Fordu na barvě nezáleží... ale byl jsi to ty... takovej ten malej tranzit...
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 7. 2021 08:04

Lumpo píše:jo to máš pravdu, pár změn už jsem provedl... ale vždy jsem na každém stroji nalítal docela dost km (v řádu desítek tisíc). Myslím, že kombinace klasické moto a forzy už by mi mohla vydržet dlouho.

je otázka, jestli vedle forzy 750 bude ještě klasická moto k něčemu dobrá
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 2. 7. 2021 08:16

Nevím no...
Mne je vždycky líto, že dojdu k závěru, že jedno z toho nevyužívám... Ale může to mít jinak... a nebo mu to bude jedno.

Popravdě na delší cesty bude motorka vždycky lepší a pohodlnější než skůtr (byť s výkonným motorem). I když u té Forzy se to bude hodně srovnávat, takže by ta Forza jako jediná bohatě stačila.

Ale je to zvláštní kombinace, ale proti gustu...
:mrgreen:
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 7. 2021 08:53

Tak vzhledem k tomu, že druhý stroj mi přináší čistě radost z jízdy (nahatá sportovní záležitost), tak si ji právě kvůli tomu vyblbnutí nechávám... Ale třeba časem zjistím, že na ni nenajedu nic a nebude to dávat smysl. Zatím se ji rozhodně zbavovat nechci. A co se týká dlouhým cestám, tak tam si myslím, že je Forza podstatně pohodlnější a lepší - kor na ježdění ve dvou s nějakými zavazadly.
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 7. 2021 09:28

Proč by měla být motorka na delší cesty komfortnější, než skútr v takto obecném prohlášení? V první řadě půjde o to o jaké motorce a jakém skutru se budeme bavit.

Skutr obecně bude lépe krýt před větrem. Díky plotnám si člověk může s nohama dost hrát a nemusí je mít v podstatě jedné poloze. Sedla nejsou sice primárně dělaná na dlouhé tratě, lae i u cetovních motorek a cendur spousta lidí nechává sedla přešívat, právě pro komfort na dlouhé cesty.

Ano, když bych srovnal Forzu300 a Versys není o čem. Ale třeba mp3 byl slušný cestovní parník a 850 km za den, resp. 2500 km za 5 dnů nebyl problém s únavou, komfortem apod.

Takže věřím, že v otázce komfortu na tom bude Forza700/XADV dost podobně jako běžné cesťáky a to i přes určitý hednikep ve velikosti kol. Už proto, že používají technologie, které často nemají ani všechny motorky (přední vidle, odpružení zadku apod.) to ostatně dost platí i pro Tmax...

A když bych vzal třeba vyloženě cestovní skutry ala Burgman, nebo C650 od BMW... tak to bude komfortnější, než 90 % motorek.
anonymni

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 7. 2021 09:37

Goes: díky - vidím to stejně.... Já byl třeba s Forzou 300 v Polsku u moře... Za jeden den najeto 900km a kdyby byl kemp o 100km dál, tak jsem tech 1000km taky najel... Nic mě nebolelo... Takže i normální skutr může být pohodlný a tvrdit, že na motorce je víc pohodlí na delší cesty nemusí být vůbec pravda... Pokud se nebavíme o Goldwingu.
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 2. 7. 2021 11:05

Když už je to takto v obecné rovině (já to psal ale čistě subjektivně, kdo nepochopil), tak já osobně vidím hlavně problém v té velikosti kol. Zatím sem nejel na skůtru, kde bych necítil rány do zad, což na motorce nepozoruju... Což třeba na krátké trase nevadí, ale na delší je to docela otrava. Jinak jsou skůtry poměrně pohodlné v legálních rychlostech. V tomto si myslím, že by mi ze skůtrů sedělo už asi jen to XADV.

Samozřejmě pokud má Lumpo sportovního naháče, tak tam Forza asi v cestovnosti bude vítězit na plné čáře a nějaký smysl to dává. To je bez debat. A výkon už tam na to je, v podstatě i pro jízdu ve dvou...

Už Integra neměla problém ujet z "nebezpečné" situace, když bylo potřeba.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 7. 2021 11:07

tak forza má vepředu 17 a vzadu 15 kolo... tak pak nevím no, ale pohodlné to je dost....
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 7. 2021 11:13

takze predek jako spousta cestaku a zadek ok beru, ale z realnych zkusenosti na bezne silnici ta 15 a 17 zase tak velky rozdil nejsou, to je pise takovy placebo efekt... to bude spise takova obecna poza
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 2. 7. 2021 11:15

taky nevim kde wolff jezdí, že dostává pořád rány do zad... já spíš jezdím po silnici :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 2. 7. 2021 11:18

Tak určitě je to pohodlnější než 99,9 jiných skůtrů a nejspíš i víc než dost motorek. A Goes má pravdu v tom, že jsou tam dost díly i z lepších motorek (takže nevím jak má Forza zdvihy, ale obvykle jsou na skůtru taky menší). Ale i tak prostě to 15" kolo je prostě menší než 17" obvyklá na silničních motorkách... a poznat to je.

Něco taky může odfiltrovat sedlo, i to bude mít skůtr asi měkčí... Pokud člověk nemá bolavá záda, tak to ani vnímat ten rozdíl nemusí. S bolavými zády věřím, že bys ten rozdíl asi poznal, zvlášť na delší cestě.

Jak říkám, ještě sem nejel na skůtru, kde bych ty tupější rány do zad vůbec necítil. Chvíli mi to nevadí, na delší cestě už ale ano. A je to asi pro mne jediná a zásadní věc, kde ten rozdíl vnímám.

Za mne je to trochu paradox, zvlášť když jsou skůtry víc určené do města. Ale podle mne jsou obvykle dost tvrdé kvůli stabilitě, kterou mají rámy skůtru horší než motoroky. JInak si to neumím moc vysvětlit, proč to tak je.

-- 2. 7. 2021 12:19 --

Arnie J píše:taky nevim kde wolff jezdí, že dostává pořád rány do zad... já spíš jezdím po silnici :D

Tak ty těžko můžeš vědět o čem píšu...
:hm
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 7. 2021 11:23

zdvihy jsou 120/120mm
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 2. 7. 2021 11:27

Tak to je už v pohodě. Akorát teda to zadní kolo se musí poprat s těmi centimetry co má míň na tom kole. Přední je úplně na pohodu (tam to bude i lepší než u mnoha motorek), ten zadek, no jak píšu, že to je problém u skůtru. Ale jako zdvih je v poho.

-- 2. 7. 2021 12:56 --

https://www.tipmoto.com/motorky/piaggio ... iness.html

Mimochodem, s ohledem na současné ceny skůtrů mi tohle přijde jako super nabídka (pokud tam není nějaké ale, nestudoval sem to detailně tu nabídku). Ani si teď nejsem jistý, jestli je LT t verze, co se dá řídit bez papírů na velkou motorku. Pokud ano, tak super možnost pro někoho kdo nechce a nebo nemůže dělat papíry a chce se aspoň trošku svižnější svézt (hlavně teda ve vyšších rychlostech než umí 125, protože odpichy na křižovatkách asi o moc lepší nebudou).

Mně se to líbí hodně.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 7. 2021 11:59

Mozna by bylo lepsi na tech motorkach a skutrech si zkusit zajezdit, nez teoretiozovat z poza klavesnice jak co funguje a nefunguje a co je a neni lepsi ci horsi. Mnohdy jsou pak lidi prekvapni, jak ty veci v ralu funguji a jak se doba od toho, kdy si koupili 5 roku starou ojetinu zmenily...

ja si jich od jara par pujcil a je to opravdu zajimave sledovat ty rozdily v praxi. byt respketuji, ze nejvetsi odbornici hodnoti z obrazku.


PS - 240 kilo a 19 KW... jo to bude super dynamika
Naposledy upravil anonymni dne 2. 7. 2021 12:02, celkově upraveno 1
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků