Suzuki Bandit 650 nebo 1250?

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod zahadnytajemny 10. 8. 2011 14:12

Když nepočítám babety, skůtry apod., tak s velkou motorkou nemám žádnou zkušenost.Byť jsem je vždy obdivoval. Táhne mi na 4O let, mám rodinu a snad už i rozum na to, abych si ji mohl konečně koupit a jezdit s rozumem. Chystám se udělat si řidičák na mašinu a koupit si rozumnou, kompromisní stylovku pro začátečníka (pročetl jsem řadu testů a zkušeností a navíc se mi vždy moc líbila) a to Suzuki Bandit - novou. Vzhledem k tomu, že měřím 180cm a vážím cca 120 kg (dělám silové sporty a tak nejsem typický pupkáč, i když i nějaký pupík taky je:-)), tak váhám, zda 650A nebo rovnou 1250A, aby to se mnou, případně nějakým spolujezdcem jelo. Ale zase mám strach, zda ta 1250A nebude na začátečníka moc. Co myslíte? Druhá otázka, zda jít do ABS nebo bez? Záložní varianta z "trochu jiného soudku" je Suzuki Intruder 8OO - a otázka stejná jako u Bandita 650 - nebude to na moji váhu slabé? Díky za názory.
zahadnytajemny
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bigduck 10. 8. 2011 14:34

máme Bandita 650 a absolutní spokojenost, být Tebou do větší kubatury bych nešel, nemáš-li zkušenosti jak píšeš, ono oproti autu Ti to stejně utrhne zadek :D
ABS je ABS, o tom žádná, tam jen záleží na tom jestli ty peníze navíc obětuješ nebo ne, každopádně je to super výhoda, zvlášť pro začátečníka
Bigduck
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luki52 10. 8. 2011 15:53

ja som zacinal na 600-vke, vtedy som vazil len 76kg, takze moto sa mi zdala velmi silna a rychla, ale casom som pribral na 85 kg a chodila so mnou manzelka a vtedy som uz pocitoval ten nedostatok vykonu, ale zas nic strasne to nebolo len trebalo trosku viac a castejsie vytacat, ale normalne jazdenie stali...moj nazor, keby som siel znova kupovat tak beriem silnejsiu, nie je tam az taky vykonovy rozdiel, myslim ze len okolo 20 koni, skor je lepsi krutak, tam by malo byt okolo 40nm /650 by mala mat okolo 80 koni a 60 nm /a aj v nizsich otackach, tak preto a spotreba priblizne rovnaka ked ides normalne, netahas...ked beriem tvoju vahu, plus manzelku okolo 60-70kg tak skor 1250 a s ABS, clovek je istejsi na mokrej, nie je nic prijemne smyknut gumu pri brzdeny na mokrej vozovke
luki52
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod XMIF 10. 8. 2011 16:32

S ohledem na hmotnost, vysku a vek bych rozhodne doporucoval 1250. 650 by se pri takovem zatizeni musela dost honit a navic by byl na hrane ram a predni brzda (ram se i na svoji tridu dost krouti a brzdy - zase na svoji tridu - nic moc na obou, ale u 1250 prece jen o dost lepsi). Pocitam, ze to mas spis na pohodovy jezdeni a tam bych se koni navic nebal, kdyz to nebudes tocit, nebudou te strasit;) Hmotnost asi resit nemusis. U 650 bych se bal, ze hodne brzy prestane stacit a bylo by skoda to za chvili resit, kdyz kupujes novou. Pro zacatecnika bych ABS videl jako jasnou volbu, alespon se v pripade nouze nebudes bat za to vzit. Jo a jedna poznamka, radil bych zainvestovat do kurzu jezdeni, nestoji majlant a posunou te o dost dal (vyborny je treba kurz ducati racing experience - na strankach DRE, maji i verze mimo okruh pro zacatecniky - vyborna zkusenost, casem treba i okruhova skola Brno apod.). Na vsech techto akcich se daji relativne bez starosti a bezbolestne nasbirat cenne zkusenosti.

PS: na Intruder apod. bych se vykaslal uplne, choppery apod. obecne nejsou nic moc na nauceni a ovladani, protoze nesmyslna jezdecka pozice a geometrie...
XMIF
Nováček

Odeslat příspěvekod T.E.CH 10. 8. 2011 20:12

Tak do té ABS běž určitě, je to dobrá věc.Nemusíš u brždění toliko přemejšlet.Ještě možná zkus popřemejšlet o Hondě Hornet.Je to taky 650sátka, má 75 kw a jezdí fakt dobře.Hlavně "nahoře".Dobře se vodí a je spolehlivá.Výkon určitě postačuje....ale člověk si zvykne na všechno a chce víc.Jo a večer bacha na srnky....
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2011 20:16

rozhodně 1250. Rozdíl ve výkonu není velký (13k), rozdíl je v tom, že malýho Bandita je nutno točit, velkej je takovej pohodovější a s výrazně vyšším krouťákem, což při zmíněné hmotnosti řidiče udělá velký rozdíl.
ABS bych si nechal a k tomu S (kapotovaná verze)
anonymni

Odeslat příspěvekod Haya1 10. 8. 2011 20:25

v tomto konkrétním případě doporučuji 1250 8-) (pokud teda nejste bezmozek... :-)) )
Motorkář uz jen duší (první moto-Pionýr v 10, auto Škoda 1202 STW v 16 letech...)
Haya1
Nováček

Odeslat příspěvekod T.E.CH 10. 8. 2011 20:31

Jj, bez kapoty fouká....ale já si zvykl, i když na začátku jsem si myslel že mě to sfoukne.Teď se tomu směju....
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2011 20:35

nesfoukne, ale zbytečně si člověk vytahá ruce
anonymni

Odeslat příspěvekod T.E.CH 10. 8. 2011 20:47

Tak to mi nepřijde.Samozřejmě pokud akceleruji, tak je to mazec...ale o tom naháč je.To má svůj důvod.Bejt jako v peřince má sice taky svůj půvab,ale je to i nebezpečný.Všechno má svoje....
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod D1.8T 11. 8. 2011 01:27

Možná bych na první sezonu vzal něco jetýho. Po sezoně prodat, ztráta bude minimální a budeš líp vědět co vlastně chceš. Vzal bych slabší a pak bych se rozhodl jestli stačí nebo ne. Tomu bych přizpůsobil výběr nový.

U pětiletý motorky týhle kategorie už se ztráta hodnoty pohybuje v řádu 10-15 tis. Kč/rok, takže žádná tragedie.

Navíc se budeš učit, takže ti to může občas vypadnout z ruky a na to starší vhodnější.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Psycho vlk Wolf 11. 8. 2011 06:58

T.E.CH píše:Tak do té ABS běž určitě, je to dobrá věc.Nemusíš u brždění toliko přemejšlet.Ještě možná zkus popřemejšlet o Hondě Hornet.Je to taky 650sátka, má 75 kw a jezdí fakt dobře.Hlavně "nahoře".Dobře se vodí a je spolehlivá.Výkon určitě postačuje....ale člověk si zvykne na všechno a chce víc.Jo a večer bacha na srnky....


Hornet není 650, ale 600. :pozor ;-)

A k tomu dotazu nahoře. Ber 1250. Nemusíš jí tolik točit a bude to podle mě větší jízda na pohodu, než vytáčet motor do omezovače, aby to jelo. Navíc ve dvou to pojede mnohem lépe než ta 650. Jediná nevýhoda je váhá kolem 240kg, ale když děláš silové sporty, tak to nebude problém. ;-)
Psycho vlk Wolf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 8. 2011 08:20

dva na to nesednou, pokud má 120 kg samotnej :D
A malej bandit proti velkýmu je lehčí jen asi o 10kg
anonymni

Odeslat příspěvekod zahadnytajemny 13. 8. 2011 00:31

Díky za názory. Těším se na další. Tak mám už posun v tom, že ABS určitě. Spíš se kloním k té 1250-ce,ale zatím jsem nevyloučil ani tu 650. Bude asi záležet na konkrétním kusu a jeho stavu, resp. dobré nabídce - začínám, díky Vašim radám, uvažovat o nějakém lehce jetém Banditovi, stáří do 2-3 let, v dobrém stavu. Nemíním bláznit, ani brázdit o dovolené evropu, ale prostě v neděli nasednout a nejčastěji sám vyčistit hlavu projížďkou nějakých 50-100km. Žádné bláznění po dálnici, spíše okresky a občas na bezpečném úseku trochu "protáhnout saze". Třeba do Buchlovic (pokud vím,tak tam kluci z party jezdívají v neděli na dobrou polévku a dobrý pokec) a zpět do Brna. I jako řidič auta (jezdím denně, ročně cca 25 tis. km, zatím bez nehody), byť nejsem žádná brzda provozu, se chovám zodpovědně. Byť mám dobré a bezpečné auto, jezdím slušně a dle předpisů a hlavně dle rozumu, jen lehce nad povolenou rychlostí - jako asi většina řidičů (60,100-110, 140). Ale zpět k motorkám. Pravděpodobně N-ko. Přece jen se mi líbí víc a větřík mě aspoň bude víc limitovat a upozorňovat na to, abych neblbnul.

V mých snech to vždycky byl a je Bandit, ale co říkáte alternativám v podobě GSR 600A, Glaudius 600 ABS a hlavně V-Strom 650?
zahadnytajemny
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Haya1 13. 8. 2011 08:28

V Strom 650 je výborný, GSR 600 motor z GSX-R tzn. točit a točit, pak ale jede a Gladius je super pro holky ;-)
Motorkář uz jen duší (první moto-Pionýr v 10, auto Škoda 1202 STW v 16 letech...)
Haya1
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků