Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod K86 4. 5. 2021 14:43

Krásně a odborně napsáno tak, že to i ladič amatér pochopí.
No nic, jdu si pro popcorn
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmanCZ 4. 5. 2021 15:02

A abych byl konstruktivní, v současné době máš k motorce spousty náhradních dílů a nový motor.. Pravděpodobně současný karbec je lepší kus, co vypadl z linky, ale stejně je to nespolehlivý čínský karburátor.. Kup si klidně použitý karbec od Keihinu, který bude mít stejný, nebo lehce větší průměr difuzoru..

Trysky a ostatní věci tu budou pasovat, protože tvůj karbec stejně bude jen nepodařená kopie toho japonského.. Chápu, že tvoje bastlení je za účelem spotřeby, takže si pořiď otevřený filtr sání.. Tím snížíš ztráty na straně sání, stejně tak by určitě neškodily širší svody, číňan má tendenci používat tenké trubičky.. Klidně kup nějaký laděný výfuk, pokud tě nebude otravovat větší hluk.. Nemusí to být nic značkového, stačí nějaký Atrapovič z Aliexpressu...

Tvůj motor bude mít možnost lépe dýchat.. Když si pořídíš infra teploměr. můžeš řešit teplotu svodů hned za motorem, protože to je pro tebe stěžejní.. Nikdy nesmí být moc vysoká, pak jedeš na chudou směs..

Vezmi karburátor a najdi nějakou základní polohu, kde bude směs spíše bohatší.. Pak postupně zmenšuj hlavní trysku, ale hlídej barvu svíčky.. nikdy nesmí být bílá!!!

jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

volnoběžnou trysku jsi měl nechat původní.. dáš menší a pak to jen kompenzuješ zašroubováním bohatosti směsi.. dej takovou, aby ideální chod motoru na volnoběh byl cca 2 otáčky od dorazu.. Pak máš nejlepší prostor pro štelování.. A hlavně... šroubkem šteluješ na nejvyšší otáčky na volnoběh.. nezajímá tě přechod do otáček, tak už hraje roli výška jehly a hlavní tryska...

Asi se nedostaneš na 3L, ale měl bys dosáhnout technicky možného minima...

macman
macmanCZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 5. 2021 19:45

macmanCZ píše:..jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

Pro obohacení směsi bych jehlu naopak zvedl
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 4. 5. 2021 19:56

S tím hlídáním barvy svíčky, musí se vždycky očistit, nebo mění barvu libovolným směrem sama, podle bohatosti směsi?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 5. 2021 20:03

sama se vypálí nebo naopak zakarbonuje

samozřejmě to chvilku trvá
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmanCZ 4. 5. 2021 22:31

Vana666 píše:
macmanCZ píše:..jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

Pro obohacení směsi bych jehlu naopak zvedl


samozřejmě... myslel jsem o zářez dolů = jehla nahoru..... blbě jsem to možná napsal..
macmanCZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 5. 5. 2021 18:43

Ono u jehly je to názvosloví trochu kostrbaté... Lepší je uvádět který zářez od shora použít pro potřebnou korekci...

Svíčky se za čas přebarví samy, pokud nejsou patologicky znečištěné....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 5. 5. 2021 20:21

Jo, ale pokud nevíš na kterém zářezu je aktuálně tak můžeš říct jen jehlu o jeden zářez zvednout nebo spustit. A je to jasné.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 13. 5. 2021 13:06

Reakce na macmanCZ:
S motocyklem si tak nějak postupně hraju v podstatě od roku 2014.
Karburátor je tam s membránou difuzor 38mm jehla byla na střední zářez a 47 malá tryska a 138 velká. Zkoušel jsem ledacos, sundal jsem jehlu na vrchní zářez (nejdál od špice) zkoušel jsem hlavní trysky různé 112-125, s tou 112 se to na větší plyn dusilo a šroubek bohatosti jsem musel hodně povolovat. Zkoušel jsem pak trysky 115, 118, 120, 122, 124 a vždy to projel. Když jsem zvětšoval trysku, šroubek bohatosti jsem postupně dotahoval až je teď na dorazu u 122. Malou tryska jsem zkusil 35 a s tou to nechtělo vůbec chodit na volnoběh a pod plynem prskalo a kuckalo a kopalo. Na 38 to jde výborně, volnoběh drží, startuje na škrt, přechody výborné, jemně tahá už na 1/8 plynu a s větší se to zas přehlcovalo. Musel jsem ale ještě vyšpekulovat, že optimální vůle ventilů je S = 10 V = 20, jsou to divné hodnoty, ale motor to tak chce, jinak střílí do sání a má blbé přechody. Také jsem instaloval laditelnou CDI s možností korekce předstihu potenciometrem. Během jízdy jsem si citem podle reakcí na plyn a zvuku a přechodů našel optimální polohu, kdy motor bere na minimum plynu a jde sametově do tahu, je tichý, svižný a až jsem se divil, že najednou mi stačí jezdit i méně než na 1/4 plynu a motor ani moc neslyším a má docela dobrý zátah. Stačí mu tak 3000-3500 ot a motorka funguje výborně. Nejvyšší kroutící moment to má asi kolem 4500-5000, ale ta křivka je tak plochá, že to fakt běžně točit skoro nemusím, pokud nefouká silný protivítr, nebo nejedu do prudkého stoupání. Spotřeba je taky fakt zajímavá, poslední měření z konce podzimu bylo na štreky 3,1 takže do 3,5 se vejdu. Mám dole na motoru i druhé digitální čidlo teploty a to mi měří teplotu spodní části a oleje a tam mi to chodí mezi 50-60° což taky ukazuje, že se to asi nemůže moc přehřívat s olejem 10W-40 a s olejem 10W-50 40-50°, ale když zvednu přestih, motor půjde tvrdě, tak tam vidím nárůst teploty a zase to musím stáhnout a taky ta reakce na plyn není pak už tak dobrá. To je vidět, že motor nepracuje tak dobře, jak by měl. Svíčka je po vytažení taková šedohnědá, kdežto v původním nastavení byla černá. Ale já tam používám buď iridium, nebo platinu a nejsou s ní žádné problémy, vypaluje se sama a nemusím ji vlastně vůbec vytahovat a čistit a motorka jezdí, startuje, drží dobře volnoběh a myslím že i celkem málo žere. Na měření výkonu jsem s tím zatím nebyl, protože kamarádský mistr na automobilní škole, kde jsem chodíval se starou motorkou už tam není a tak se teď už moc nemám možnost snadno dostat k motorové brzdě a něco tam zkoušet, jako to bylo před několika lety.

Možná máš pravdu, že bych mohl zkusit větší karburátor (difuzor) tedy 40 a zase by mi chvilku trvalo, než bych našel optimální nastavení, aby motor fungoval tak dobře a ekonomicky jako teď, ale dostal bych lepší plnění motoru ve vyšších otáčkách, které teď zas tak moc nevyužívám, ale co by to udělalo s ekonomikou provozu?

To vstřikování byl pokus, ale naladit vstřik bez zkušebny s motorovou brzdou jen podle jízdních dojmů je téměř nemožné, je tam příliš mnoho proměnných, které se vzájemně ovlivňují a vy můžete buď řídit, nebo sledovat co dělá motor a to je v provozu nebezpečné.
Vše co tady píšu mám experimentálně ověřeno a mohu si za tím stát a obhájit si to. Více odemě najdeš zde a v deníku motorky i s fotkama https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=93911
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 22. 4. 2022 16:52

Ještě dodávám: Motor jsem předtím v předešlém období moc nehonil, protože byl nový v záběhu, takže jsem se snažil ho dobře zaběhnout pohodovým provozem. Při posledním návratu z Jeseníků 2021 se mi v noci nechtělo po okreskách, tak jsem to střihl na dálnici a od Mohelnice jsem jel do Brna dálnicí. Motorce se nejprve moc nechtělo přes 110km, ale motor jsem postupně rozjížděl a přidával jsem pomalu rychlost. Na konci jízdy U Brna už lítal 140 a to cca kolem půl plynu a pěkně zatahoval. Když jsem potom po návratu vytáhl svíčku, tak mě překvapila, že byla krásně cihlová. Tím jsem asi na konci s laděním směsi, protože tady už fakt není kam jít.

Během zimy jsem ještě pořešil spojku. Vypínací páčka na motoru mi zabírala na konci. Měl jsem trochu obavy, aby se mi něco se spojkou nestalo během vyjížďky, tak jsem oddělal pravý boční kryt a podložil vypínací mechanizmus u spojkových pružin 4 stejnými podložkami pod M6. Moje úprava vrátila páčku vypínacího mechanizmu do krajní polohy a dokonce jsem musel ještě upilovat záchyt bovdenu spojkového lanka, aby lanovod pustil vypínací páčku na převodovce až k jejímu dorazu. Sám jsem nemohl pochopit, co tam uvnitř uhlo, že ta spojka najednou málem nebyla schopna se vypnout standardním krokem vypínacího mechanizmu? Díval jsem se také na obložení lamel ale ani to také nevykazovalo nějak vyšší opotřebení. Nyní už mi spojka opět chodí hezky a zabírá pěkně máslově a to v rámci kroku vypínacího mechanizmu.

Jako letošní abgrade jsem akorát přidal na přední blatníček dvě malinká diodová světla z Aliexpressu, takové dvě malé bodovky. Ty světla měly 2 led čipy, tedy bílý a žlutý. Bílý jsem připíchl přes vypínač k dálkovému světlu a druhý žlutý chcip jsem zapojil na další vypínač jako mlhovku. Mlhovka na motorce je sice tak minimálně využitelná, že prakticky její využitelnost je téměř nulová, ale když už tam ty čipy jsou, je to aspoň zapojeno a lze to nějak použít. Ještě je musím teda seřídit, ale ani k tomu jsem se nedostal.

Letos jsem se ale zatím na motorku vůbec nedostal. Bylo to kombinací příčin jednak počasí a potom že když nato bylo optimální počasí, tak jsem zrovna nemohl, nebo neměl čas. Když se ale pak podívám letos na jaře na cenovky u benzinových stanic, tak převažující pocit je frustrace a zhnusení! Sice chápu, že když napíšu, že moje motorka bere od 3,1-3,4/100 tak se mi asi budete smát, ale ono se to i tak dost nepříjemně pronásobí a ta výsledná cenovka pak za výlet není zrovna nějak nízká, protože já nejezdím zrovna krátké trasy, takže ty náklady potom jsou k zblití a úplně mě to bere tu radost z projížďky. Bohužel není z toho snadná cesta ven, protože takovou motorku nelze smysluplně upravit na LPG ani CNG ani vodík kvůli problematickému umístění lahví, taktéž elektro by nebylo řešením kvůli mizernému dojezdu. Bohužel to bude muset zůstat jak to je, což znamená drahý provoz na nechutně předražený benzín.
Naposledy upravil Ondra S. dne 22. 4. 2022 17:17, celkově upraveno 2
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 4. 2022 16:53

Čaaau, ty ještě žiješ? :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 22. 4. 2022 18:05

Zatím ještě přežívám, ale jak to tak vypadá, tak na té motorce to letos bude naprd!
Byl jsem nucen tak už loni oprášit kolo a cyklistiku a najel 750km.
Jedno krosové jsem dostal grátis od starého pána a druhé horské jsem už měl z mládí. Vytunil jsem na krosovém převody, dal tam 3x8 a vysokorozsahovou kazetu 11-46 s tácy 24-42 a teď už je to docela použitelné, zvládal jsem na tom i přes 50km/den v kopcovitém terénu.

Mám tam rozvinutý koncept elektrického systému, kde je základem dynamo v náboji shimano, elektřina z něj jde do USB regulátoru s usměrňovačem, který z něj dělá 5V USB výstup. Na toto je napojena powerbanka, která je nabíjena tímto systémem. Tato powerbanka potom slouží pro svícení a nabíjení třeba mobilu přes USB zásuvku na řídítkách, nebo čehokoliv jiného.
Bohužel ty věci nefungují vždy jak je deklarováno, nebo bych potřeboval, občas i něco vyhoří (powerbanka, regulátor), ale základní koncept je správný. Bohužel u powerbanky je problém, že pokud je krmena za jízdy od USB regulátoru nedokáže dost dobře současně i vydávat elektřinu pro svícení, blbne a tak se to musí obejít a tak že jsou tam 2 základové desky, jedna pro nabíjení a druhá pro vybíjení, taky 5V usb není moc vysoké napětí a tak když mají světla svítit, tak je tam značný odběr v ampérách i když je to všechno v led diodách a tak.
Na tom horském je to horší, tam jsem to klasicky zas přehnal úplně ze vším, jak z převody, kotoučovými brzdami, tak s převařováním rámu, i docela šíleným dvojitým elektrickým systémem, že jsem to zatím ještě ani nedal dohromady. Tak snad časem to půjde i díky aliexpressu. Do elektrokola zatím nepujdu, protože v mém podání by to byla naprosto šílená maratonová bestie s výkonem několika KW a obří baterkou a kdoví co ještě. Kolo totiž není vozidlo, které má papíry a prochází STK, takže tam si troufnu úplně cokoliv, co je technicky proveditelné.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 22. 4. 2022 18:41

96hodin hodne stesti
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 22. 4. 2022 19:05

Ondra S. píše:..., kde je základem dynamo v náboji shimano, elektřina z něj jde do USB regulátoru s usměrňovačem, který z něj dělá 5V USB výstup. Na toto je napojena powerbanka, která je nabíjena tímto systémem. Tato powerbanka potom slouží pro svícení a nabíjení třeba mobilu přes USB zásuvku na řídítkách, nebo čehokoliv jiného..... .

Mi se osvědčilo nabíjet baterku pro osvětlení kola doma ze zásuvky. Ty bydlíš v jeskyni nebo má to dynamo v náboji i nějakou reálnou výhodu ?


Ondra S. píše:..., Do elektrokola zatím nepujdu, protože v mém podání by to byla naprosto šílená maratonová bestie s výkonem několika KW a obří baterkou a kdoví co ještě. Kolo totiž není vozidlo, které má papíry a prochází STK, takže tam si troufnu úplně cokoliv, co je technicky proveditelné.

Jednak mi uniká smysl elektrokola s výkonem několika kW, a navíc to pak už není elektrokolo ale motorové vozidlo. Takže předpisů se ho týká mnohem více
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 22. 4. 2022 20:42

A co předělat Velase na elektro, když už je teď poladěný, a je s ním nuda, navíc to moc žere?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků