Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod K86 4. 5. 2021 15:43

Krásně a odborně napsáno tak, že to i ladič amatér pochopí.
No nic, jdu si pro popcorn
Seat Leon ST TGI
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmanCZ 4. 5. 2021 16:02

A abych byl konstruktivní, v současné době máš k motorce spousty náhradních dílů a nový motor.. Pravděpodobně současný karbec je lepší kus, co vypadl z linky, ale stejně je to nespolehlivý čínský karburátor.. Kup si klidně použitý karbec od Keihinu, který bude mít stejný, nebo lehce větší průměr difuzoru..

Trysky a ostatní věci tu budou pasovat, protože tvůj karbec stejně bude jen nepodařená kopie toho japonského.. Chápu, že tvoje bastlení je za účelem spotřeby, takže si pořiď otevřený filtr sání.. Tím snížíš ztráty na straně sání, stejně tak by určitě neškodily širší svody, číňan má tendenci používat tenké trubičky.. Klidně kup nějaký laděný výfuk, pokud tě nebude otravovat větší hluk.. Nemusí to být nic značkového, stačí nějaký Atrapovič z Aliexpressu...

Tvůj motor bude mít možnost lépe dýchat.. Když si pořídíš infra teploměr. můžeš řešit teplotu svodů hned za motorem, protože to je pro tebe stěžejní.. Nikdy nesmí být moc vysoká, pak jedeš na chudou směs..

Vezmi karburátor a najdi nějakou základní polohu, kde bude směs spíše bohatší.. Pak postupně zmenšuj hlavní trysku, ale hlídej barvu svíčky.. nikdy nesmí být bílá!!!

jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

volnoběžnou trysku jsi měl nechat původní.. dáš menší a pak to jen kompenzuješ zašroubováním bohatosti směsi.. dej takovou, aby ideální chod motoru na volnoběh byl cca 2 otáčky od dorazu.. Pak máš nejlepší prostor pro štelování.. A hlavně... šroubkem šteluješ na nejvyšší otáčky na volnoběh.. nezajímá tě přechod do otáček, tak už hraje roli výška jehly a hlavní tryska...

Asi se nedostaneš na 3L, ale měl bys dosáhnout technicky možného minima...

macman
macmanCZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 5. 2021 20:45

macmanCZ píše:..jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

Pro obohacení směsi bych jehlu naopak zvedl
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 4. 5. 2021 20:56

S tím hlídáním barvy svíčky, musí se vždycky očistit, nebo mění barvu libovolným směrem sama, podle bohatosti směsi?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 5. 2021 21:03

sama se vypálí nebo naopak zakarbonuje

samozřejmě to chvilku trvá
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmanCZ 4. 5. 2021 23:31

Vana666 píše:
macmanCZ píše:..jakékoliv zvuky během akcelerace, mohou být detonační spalování, které ti zničilo předchozí motor společně s přehříváním ventilů.. pokud by se vyskytlo, zkus posunout jehlu o zářez dolů..

Pro obohacení směsi bych jehlu naopak zvedl


samozřejmě... myslel jsem o zářez dolů = jehla nahoru..... blbě jsem to možná napsal..
macmanCZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 5. 5. 2021 19:43

Ono u jehly je to názvosloví trochu kostrbaté... Lepší je uvádět který zářez od shora použít pro potřebnou korekci...

Svíčky se za čas přebarví samy, pokud nejsou patologicky znečištěné....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 5. 5. 2021 21:21

Jo, ale pokud nevíš na kterém zářezu je aktuálně tak můžeš říct jen jehlu o jeden zářez zvednout nebo spustit. A je to jasné.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 13. 5. 2021 14:06

Reakce na macmanCZ:
S motocyklem si tak nějak postupně hraju v podstatě od roku 2014.
Karburátor je tam s membránou difuzor 38mm jehla byla na střední zářez a 47 malá tryska a 138 velká. Zkoušel jsem ledacos, sundal jsem jehlu na vrchní zářez (nejdál od špice) zkoušel jsem hlavní trysky různé 112-125, s tou 112 se to na větší plyn dusilo a šroubek bohatosti jsem musel hodně povolovat. Zkoušel jsem pak trysky 115, 118, 120, 122, 124 a vždy to projel. Když jsem zvětšoval trysku, šroubek bohatosti jsem postupně dotahoval až je teď na dorazu u 122. Malou tryska jsem zkusil 35 a s tou to nechtělo vůbec chodit na volnoběh a pod plynem prskalo a kuckalo a kopalo. Na 38 to jde výborně, volnoběh drží, startuje na škrt, přechody výborné, jemně tahá už na 1/8 plynu a s větší se to zas přehlcovalo. Musel jsem ale ještě vyšpekulovat, že optimální vůle ventilů je S = 10 V = 20, jsou to divné hodnoty, ale motor to tak chce, jinak střílí do sání a má blbé přechody. Také jsem instaloval laditelnou CDI s možností korekce předstihu potenciometrem. Během jízdy jsem si citem podle reakcí na plyn a zvuku a přechodů našel optimální polohu, kdy motor bere na minimum plynu a jde sametově do tahu, je tichý, svižný a až jsem se divil, že najednou mi stačí jezdit i méně než na 1/4 plynu a motor ani moc neslyším a má docela dobrý zátah. Stačí mu tak 3000-3500 ot a motorka funguje výborně. Nejvyšší kroutící moment to má asi kolem 4500-5000, ale ta křivka je tak plochá, že to fakt běžně točit skoro nemusím, pokud nefouká silný protivítr, nebo nejedu do prudkého stoupání. Spotřeba je taky fakt zajímavá, poslední měření z konce podzimu bylo na štreky 3,1 takže do 3,5 se vejdu. Mám dole na motoru i druhé digitální čidlo teploty a to mi měří teplotu spodní části a oleje a tam mi to chodí mezi 50-60° což taky ukazuje, že se to asi nemůže moc přehřívat s olejem 10W-40 a s olejem 10W-50 40-50°, ale když zvednu přestih, motor půjde tvrdě, tak tam vidím nárůst teploty a zase to musím stáhnout a taky ta reakce na plyn není pak už tak dobrá. To je vidět, že motor nepracuje tak dobře, jak by měl. Svíčka je po vytažení taková šedohnědá, kdežto v původním nastavení byla černá. Ale já tam používám buď iridium, nebo platinu a nejsou s ní žádné problémy, vypaluje se sama a nemusím ji vlastně vůbec vytahovat a čistit a motorka jezdí, startuje, drží dobře volnoběh a myslím že i celkem málo žere. Na měření výkonu jsem s tím zatím nebyl, protože kamarádský mistr na automobilní škole, kde jsem chodíval se starou motorkou už tam není a tak se teď už moc nemám možnost snadno dostat k motorové brzdě a něco tam zkoušet, jako to bylo před několika lety.

Možná máš pravdu, že bych mohl zkusit větší karburátor (difuzor) tedy 40 a zase by mi chvilku trvalo, než bych našel optimální nastavení, aby motor fungoval tak dobře a ekonomicky jako teď, ale dostal bych lepší plnění motoru ve vyšších otáčkách, které teď zas tak moc nevyužívám, ale co by to udělalo s ekonomikou provozu?

To vstřikování byl pokus, ale naladit vstřik bez zkušebny s motorovou brzdou jen podle jízdních dojmů je téměř nemožné, je tam příliš mnoho proměnných, které se vzájemně ovlivňují a vy můžete buď řídit, nebo sledovat co dělá motor a to je v provozu nebezpečné.
Vše co tady píšu mám experimentálně ověřeno a mohu si za tím stát a obhájit si to. Více odemě najdeš zde a v deníku motorky i s fotkama https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=93911
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron