Reakce na macmanCZ:
S motocyklem si tak nějak postupně hraju v podstatě od roku 2014.
Karburátor je tam s membránou difuzor 38mm jehla byla na střední zářez a 47 malá tryska a 138 velká. Zkoušel jsem ledacos, sundal jsem jehlu na vrchní zářez (nejdál od špice) zkoušel jsem hlavní trysky různé 112-125, s tou 112 se to na větší plyn dusilo a šroubek bohatosti jsem musel hodně povolovat. Zkoušel jsem pak trysky 115, 118, 120, 122, 124 a vždy to projel. Když jsem zvětšoval trysku, šroubek bohatosti jsem postupně dotahoval až je teď na dorazu u 122. Malou tryska jsem zkusil 35 a s tou to nechtělo vůbec chodit na volnoběh a pod plynem prskalo a kuckalo a kopalo. Na 38 to jde výborně, volnoběh drží, startuje na škrt, přechody výborné, jemně tahá už na 1/8 plynu a s větší se to zas přehlcovalo. Musel jsem ale ještě vyšpekulovat, že optimální vůle ventilů je S = 10 V = 20, jsou to divné hodnoty, ale motor to tak chce, jinak střílí do sání a má blbé přechody. Také jsem instaloval laditelnou CDI s možností korekce předstihu potenciometrem. Během jízdy jsem si citem podle reakcí na plyn a zvuku a přechodů našel optimální polohu, kdy motor bere na minimum plynu a jde sametově do tahu, je tichý, svižný a až jsem se divil, že najednou mi stačí jezdit i méně než na 1/4 plynu a motor ani moc neslyším a má docela dobrý zátah. Stačí mu tak 3000-3500 ot a motorka funguje výborně. Nejvyšší kroutící moment to má asi kolem 4500-5000, ale ta křivka je tak plochá, že to fakt běžně točit skoro nemusím, pokud nefouká silný protivítr, nebo nejedu do prudkého stoupání. Spotřeba je taky fakt zajímavá, poslední měření z konce podzimu bylo na štreky 3,1 takže do 3,5 se vejdu. Mám dole na motoru i druhé digitální čidlo teploty a to mi měří teplotu spodní části a oleje a tam mi to chodí mezi 50-60° což taky ukazuje, že se to asi nemůže moc přehřívat s olejem 10W-40 a s olejem 10W-50 40-50°, ale když zvednu přestih, motor půjde tvrdě, tak tam vidím nárůst teploty a zase to musím stáhnout a taky ta reakce na plyn není pak už tak dobrá. To je vidět, že motor nepracuje tak dobře, jak by měl. Svíčka je po vytažení taková šedohnědá, kdežto v původním nastavení byla černá. Ale já tam používám buď iridium, nebo platinu a nejsou s ní žádné problémy, vypaluje se sama a nemusím ji vlastně vůbec vytahovat a čistit a motorka jezdí, startuje, drží dobře volnoběh a myslím že i celkem málo žere. Na měření výkonu jsem s tím zatím nebyl, protože kamarádský mistr na automobilní škole, kde jsem chodíval se starou motorkou už tam není a tak se teď už moc nemám možnost snadno dostat k motorové brzdě a něco tam zkoušet, jako to bylo před několika lety.
Možná máš pravdu, že bych mohl zkusit větší karburátor (difuzor) tedy 40 a zase by mi chvilku trvalo, než bych našel optimální nastavení, aby motor fungoval tak dobře a ekonomicky jako teď, ale dostal bych lepší plnění motoru ve vyšších otáčkách, které teď zas tak moc nevyužívám, ale co by to udělalo s ekonomikou provozu?
To vstřikování byl pokus, ale naladit vstřik bez zkušebny s motorovou brzdou jen podle jízdních dojmů je téměř nemožné, je tam příliš mnoho proměnných, které se vzájemně ovlivňují a vy můžete buď řídit, nebo sledovat co dělá motor a to je v provozu nebezpečné.
Vše co tady píšu mám experimentálně ověřeno a mohu si za tím stát a obhájit si to. Více odemě najdeš zde a v deníku motorky i s fotkama
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=93911
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!