Stránka 1 z 3

skandál okolo BARu

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 21:15
od kosch
zajímalo by mě, co si myslíte o poslednim vývoji okolo BARu a jak to nakonec celé dopadne...
osobně bych řekl, že to úplně čisté nebylo, že BAR nějaký škraloup má...

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:25
od Koby
No, určitě to čistý nebylo. Nak každym šprotu pravdy trochu nebo jak se to řiká :D Ale ted jsem četl na atlasu, že jim chtěj dát takovou pokutu, že to hrozí odstoupením Baru z celé letošní sezony. Je to někde na atlasu. Ty to asi víš, ale já když sem to čet, tak mě to docela zarazilo, protože naposledy jsem o jeho potížích četl před 4 dny a to to nevypadalo že je to tak zlý. Každopádně si myslim, že je to dost tvrdý rozhodnutí a já bych jim dal nákou symbolickou pokutu v podobě 2000 dollarů jako třeba když některý s pilotů de jinudy než by měl. Tohle se mi zdá hodně přísný. A ani si nemyslim, že to udělali nák schváně, myslim že to nemaj zapotřebí a kdyby to schválně udělali, museli s tím počítat, že na ně přijdou. Zajímal by mě ten váhovej rozdíl, co jím chyběl. Myslim, že to nebylo víc jak 2 kg. To jsem se nikde nedočetl.

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:31
od kosch
chtějí jim dát 1 mil. EUR a vyloučení z šampionátu... jinak chybělo jim cca 8kg
mrkni sem http://www.formule.cz/formule/index.php ... lanku=3972 tady je docela zajímavá analýza..

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:41
od Koby
No, tak ted nevim co na to říct. Sou blbý, můžou si za to tak na 99% sami. Ale je to dost zajímavej článek. Jenom jestli sis toho nevšim, tak pod nim je o tom diszkuze, ktreá má asi 64 příspěvků:-)

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:44
od myndel
Osobně si myslím, že problém podvádění není jenom případem BARu, je to problém F1 obecně. Ta auta jsou tak napěchována technologiemi, že při prohlídkách nemá žádný technik šanci zjistit, jestli ta povolená komponenta neumí i něco nepovoleného. Mám tím na mysli počítače a telemetrii. V těch složitých programech podle mě není problém ukrýt nějaké části, které jsou jinak zavrženy. A myslím si, že se tak taky děje.

Jenom si myslím, že BAR na to šel špatně - použil moc viditelnou součástku.

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:46
od The_Mask
nechtel bych byt v soudcove kuzi....vubec si za to ta FIA muze sama

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:47
od kosch
Marek: jj, je to dost možný, vzpomenš třeba na Benetton v r. 94??
...a taky proto, že se to nedá kontrolovat povolili v r. 99 traction control...

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:53
od Koby
Jojo, s tim TC si to pamatuju dost dobře. Něco podobnýho se snad dělo i s tim prokluzem při startu ne? Nejdřív to zavrhli, potom povolili, pak povolili jenom při startu, pak uplně zavrhli. Nebo se mýlim? Zákulisí formule moc nesleduju, ale tohle mi taky něco připomíná.

Co se stalo Benttonu v roce 94?

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 22:55
od kosch
koby tak nějak to je :-) v tuhle chvíli je launch control zakázaná a aby se zabránilo tomu, že její funkci převezme TC tak ta smí fungovat až od 100km/h

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:00
od kosch
v softwaru Benettonu byla naleza TC, která byla v té době zakázaná, nebyla normálně aktivní, ale dala se za jízdy aktivovat spec. kombinací tlačítek, Benetton se hájil tím, že se TC nesměla používat (!) ,ale nebyla zakázána její přítomnost ve voze (!) a rptože se nepodařilo prokázat, že ji používali, tak se jim nic nestalo... i když třeba Senna řekl ještě v Imole po kvalde, že když jel za Šumákem, tak bylo na jeho vozu na pohled vidět, že TC používá...

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:04
od myndel
celkově se říká, že ten Benetton byl nejlepší vůz, který ky F1 začila, byl napěchovanější počítačema, než dnes - právě tehdá se toho hrozně moc zakázalo.

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:07
od kosch
Marek: to byl jeho předchůdce ze sezony 93, po ní právě zakázali TC a hlavně aktivní zavěšení

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:07
od Koby
Yes:-)
Co bych udělal já z formulí, bud bych tomu nechal absolutní volnost v pravidlech. Tzn. že by nesmělo bejt auto těžší než xxx pak náký max. min. rozměry. Pak at se každej strará jak umí, jako to bylo dřív. Je to formule 1, at vítězí prostě ten, kdo udělá nejlepší auto. Pamatuje si na ty časy, jak vypadala každá formule uplně jinak? Ta dlouho nepřekonatelná dlouhá šestikolka atd. Pak to bylo zajímavý, diváci chodili, nikdo si nestěžoval. NEbo to udělal tak, že všechny auta by bylo naopak naprosto stejný a před závodem by si piloti vylosovali s jakym autem pojedou. Pak by to bylo taky hodně vyrovnaný a myslim že zajímavý, akorát že tak trošku druhá F 3000. Ale co s tim dělaj v posledních letech, to je fakt strašný. Ani kočka, ani pes, takovej kočkopes. Ted sem zase slyšel, že jim klesá sledovanost, na to FIA vymejšlí opět nový způsob kvalifikace :-) To je fakt k smíchu...

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:10
od kosch
Koby: s uvolněním pravidelv zásadě souhlas, ale je tu pár problémů - bezpečnost (docházelo by k enormnímu nárůstu rychlosti) a růst nákladů, který jsou už ted šílený...
a ta druhá cesta by vedla do pekel, to by pak z F1 byl další CART nebo IRL

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 5. 2005 23:20
od myndel
kosch : omlouvám se za chybičku....