Diskvalifikace Red Bullu z GP Austrálie 2014

Formule 1, Moto GP, WRC a jiná rychlá kola

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 17:34

Ahoj,
Red Bull byl diskvalifikován pro několikanásobné překročení povolených hodnot max. průtoku paliva 100 kg za hodinu. Situaci jsem rozebral zde http://f1sport.autorevue.cz/clanek/anal ... l-provinil a těším se na otevřenou debatu, také s ohledem na odvolací řízení.
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FoxPw 16. 3. 2014 17:40

Jen to zopakuji. Podle mě je čidlo s největší pravděpodobností na principu ultrazvukového objemového měření průtoku a hmotnostní průtok se pak vypočítává. Pokud se palivo "více" zahřívá (u RB by to nebylo nic nečekaného), tak má palivo menší hustotu a tím pádem při dané váze vykazuje čidlo větší průtok.
FoxPw
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod krami 16. 3. 2014 17:41

Upřímně si myslím, že není co řešit. RB se zachoval jak se zachoval a tím si podřezal větev. O ničem víc to nebylo a pochybuji, že po tom, co jsem se dozvěděl v tom článku, tak pochybuji, že odvolací soud změní nějakým způsobem výrok, jelikož by to pak bylo jak u blbečků na dvorečku a celá FIA by byla pro smích ...
krami
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sem-tam-fous 16. 3. 2014 17:43

Koukám, že se diskuze přesunula sem, a tak s dovolením zkopíruji můj poslední příspěvek k tomuto tématu (původně reakce na tomyše)


FIA věřila ve funkčnost senzoru + nastavení/snížení průtoku.
Red Bull věřil v NEfunkčnost původního senzoru (který byli donuceni namontovat zpět), a byl si jistý tím, že si to s odvoláním na alternativní (nouzové) metodiky výpočtu okamžitého průtoku paliva obhájí. V dobré víře toho, že rozhodujícím faktorem při posuzování bude faktické prokázání porušení pravidel.
Ale pokud jsem to z článku správně vyčetl, tak FIA nejednala čistě na faktické rovině, ale začlenila do tohoto svého rozhodnutí i arogantní chování Red Bullu, což je podle mě špatně.
sem-tam-fous
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 17:46

Senzory údajně kalibruje společnost Calibra Technologies.

-- 16. 3. 2014 17:48 --

sem-tam-fous píše:FIA nejednala čistě na faktické rovině

Podle mého názoru jednala věcně a z titulu své autority. Podobně jako muž v černém na fotbalovém hřišti.
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod krami 16. 3. 2014 17:50

Tomyš píše:Podle mého názoru jednala věcně a z titulu své autority. Podobně jako muž v černém na fotbalovém hřišti.

To si myslím taky, spíš RedBull se nechoval v téhle situaci jako onen hráč, co kope do míče ...
krami
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod FoxPw 16. 3. 2014 17:52

No právě. Zrovna rozhodčí fotbalu bych si nebral jako etalon spravedlivého a nestranného rozhodování podle pravidel.
FoxPw
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mor-g-a-n 16. 3. 2014 17:54

myslím, že v tomto případě není co řešit.., RB to prostě podělal a hlava mi nebere PROČ PROBOHA??! No a Daniel.., ten může jen smutně vzpomínat, jak si jednou málem vyjel domácí bednu :-/
mor-g-a-n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 17:55

"Ale pokud jsem to z článku správně vyčetl, tak FIA nejednala čistě na faktické rovině, ale začlenila do tohoto svého rozhodnutí i arogantní chování Red Bullu, což je podle mě špatně."

Tak podľa toho čo je uvedené v článku, FIA inak ani rozhodnúť nemohla a rozhodla dobre, dokonca najlepšie ako len mohla. Nechápem čo by mohlo byť na tom rozhodnutí zlého - samotnú DSQ by si RB zaslúžil už len za samotné ignorovanie pokynov FIA a či dodržali povolený max. prietok podľa inej metodiky ich nemusí už ani zaujímať.
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mor-g-a-n 16. 3. 2014 17:57

a divíš se.., pokud byli varováni a opravdu je to tak, že doporučení FIA ignorovali, tak se vůbec nedivím, že je takhle zařízli
mor-g-a-n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod VáclavIII 16. 3. 2014 17:58

"Pravidlo o nižší spotřebě paliva platí až od letošního ročníku. Během závodního víkendu došlo navíc k úpravě frekvence průtoku z 10 Hz na polovic a ředitel závodu Charlie Whiting zástupce všech stájí varoval, že FIA bude nařízené změny konfigurace palivového systému pečlivě kontrolovat." - co je na tom pravdy?
VáclavIII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Variotek 16. 3. 2014 18:02

FoxPw píše:No právě. Zrovna rozhodčí fotbalu bych si nebral jako etalon spravedlivého a nestranného rozhodování podle pravidel.


Stejně jako rozhodčí ve fotbale upozorňuje hráče i FIA několikrát Red Bull upozorňovala. To že Red Bull neuposlechl a porušil pravidla je jeho problém stejně jako fotbalistův, když je potrestán kartou. O tom jestli to bylo správné nebo ne, se má bavit po závodě/zápase....
Pomozte zabránit smrtelným nehodám na silnici. Jezděte po chodníku!
Variotek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sem-tam-fous 16. 3. 2014 18:05

A fotbalový rozhodčí je snad nějakým synonymem pro nestranný rozhodovací orgán, který vždy jedná v souladu s pravidly, a je strojově neomylný?
Tady v této kauze je podle mě na konečném verdiktu až moc velký podíl osobních antipatií způsobených arogantním chováním Red Bullu. Ale faktické porušení maximálního průtoku paliva je stále diskutabilní.
sem-tam-fous
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod FoxPw 16. 3. 2014 18:08

Podle mě musí být RB dost pevný v kranflecích, že pravidla neporušil, protože by to jinak neriskoval. Na rozdíl od fotbalu se vše dá po závodě otestovat a ze záznamů telemetrie ověřit, takže bych to nechal na odbornících a ne na pocitech funkcionářů.
FoxPw
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 18:09

FoxPw píše:rozhodčí fotbalu bych si nebral jako etalon spravedlivého a nestranného rozhodování podle pravidel.

Tak to ani nebylo myšleno. Jde o to, že během hry je prostě rozhodčí ten, kdo rozhoduje. FIA nařídila Red Bullu něco provést během závodu, Red Bull se na to vykašlal, a teď se diví za červenou kartu. Zda měla FIA pravdu, se uvidí v odvolacím řízení.

-- 16. 3. 2014 18:11 --

VáclavIII píše:Během závodního víkendu došlo navíc k úpravě frekvence průtoku z 10 Hz

Pravidla určují jednotky průtoku v kg za hodinu, takže tomuhle moc nerozumím :(
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ondra003 16. 3. 2014 18:17

Přečtěte si tento úryvek... Senzory pro kontrolu okamžité spotřeby paliva (přesněji řečeno okamžitého průtoku) homologuje FIA, ale kupují si je týmy. Stejné se využívají například v sérii Le Mans. No a takový senzor Red Bullu vykazoval odchylky už v pátečních trénincích.
Přesněji řečeno vykazoval různé hodnoty při různých tréninkových jízdách. A pro sobotní jízdy Red Bull senzor vyměnil. S tím nebyl spokojen ani Red Bull, ale ani FIA. A tak v noci před závodem FIA nařídila Red Bullu, že má nasadit původní senzor. Současně s tím FIA instruovala Red Bull, aby upravila průtok paliva tak, aby bylo vše dle pravidel. To se také stalo.
Red Bull ale senzoru nadále nevěřil. A rozhodl se využít alternativní (nouzové) metodiky výpočtu okamžitého průtoku paliva. Tato metodika je legální a připravena pro případ, že selže primární senzor. Je tu ale jeden háček:

Této náhradní metodiky lze využít výhradně na pokyn FIA!

Ale Red Bull se pro ni rozhodl sám z vlastní vůle.
ondra003
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ropak67 16. 3. 2014 18:22

Ale jestli RED BULL senzoru od FIA nevěřil, může se celkem slušně obhájit, protože na základě dat měření průtoku paliva jsou vázány další systémy, které by v případě jeho nespolehlivosti mohli dávat matoucí informace...
ropak67
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ondra003 16. 3. 2014 18:25

Podle mě se měl obhajovat během víkendu a né FIA uplně zazdít a navíc měřit průtok tak jak je to zakázano. FIA je autorita a nemůžou si s ní dělat ***** jen protože jim se něco nezdá.
ondra003
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 18:25

FoxPw píše:takže bych to nechal na odbornících a ne na pocitech funkcionářů.


Predpokladám že "funkcionári" majú hlavne dbať na dodržiavanie pravidiel a ak dobre čítam, tak odborníci nekonzultovali použitie inej metodiky merania s funkcionármi. V tomto prípade ide o výklad pravidiel a ten by som zasa ja nerád nechával na pocitoch odborníkov , ktorí tak radi a často hľadajú v pravidlách niečo, čo tam nie je..
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Variotek 16. 3. 2014 18:30

FoxPw píše:Podle mě musí být RB dost pevný v kranflecích, že pravidla neporušil, protože by to jinak neriskoval. Na rozdíl od fotbalu se vše dá po závodě otestovat a ze záznamů telemetrie ověřit, takže bych to nechal na odbornících a ne na pocitech funkcionářů.


Já si naopak myslím že Red Bull to riskl a doufal že mu to projde..
Pomozte zabránit smrtelným nehodám na silnici. Jezděte po chodníku!
Variotek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 18:36

ondra003 píše:Podle mě se měl obhajovat během víkendu a né FIA uplně zazdít a navíc měřit průtok tak jak je to zakázano.
Vidím to zcela stejně. Já tam vidím poměrně silnou absenci komunikace. To byla podle mého názoru velká chyba.

-- 16. 3. 2014 18:37 --

"funkcionáři" to určitě řešit nebudou :) Budou tam odborníci :)
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 18:42

Jo Bauer odborník určite je, ale v správe figuruje ako "funkcionár". Škoda že bol vlani odignorovaný "funkcionármi"- politikmi pri náleze o nedodržaní výkonovej krivky motorovej mapy RB.
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Johnlord 16. 3. 2014 18:49

FIA hlavně nemá moc na výběr. Jestli to nechají být, tak se z toho stane precedent a začnou toho zneužívat ostatní týmy.
Johnlord
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod o.m.p 16. 3. 2014 18:50

FoxPw píše:Jen to zopakuji. Podle mě je čidlo s největší pravděpodobností na principu ultrazvukového objemového měření průtoku a hmotnostní průtok se pak vypočítává. Pokud se palivo "více" zahřívá (u RB by to nebylo nic nečekaného), tak má palivo menší hustotu a tím pádem při dané váze vykazuje čidlo větší průtok.


Tak by ten průtokoměr mohl mít i teplotní čidlo díky kterému bude tu hustotu určovat ne? :hm
Myslím že v čidle zrada nebude vyvíjeli to hodně dlouho.
o.m.p
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 18:51

magelIan píše:Jo Bauer odborník určite je, ale v správe figuruje ako "funkcionár".
Co tím chceš říci konkrétně? :) Jestli je z 80 % takový profík, jako Charlie Whitting, věř mi, že to nejsou žádní ignoranti...
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 19:01

Chcel som povedať to, že Bauer okrem toho, že je odborník, tak je hlavne funkcionár - a na pocity funkcionárov nechcel dať Fox.
S Whitingom si už tak istý nie som, ak si spomeniem ako radil Mclarenu v Spa ohľadne vrátenia pozície získanej mimo trate a Mercedesu ohľadne vlaňajších testov s Pirelli, posvätenie nedodržiavania šírky trate, naposledy údajne benevolentnejšieho posudzovania splnenia 107% kvalifikačného limitu.... a dalo by sa pokračovať.
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vecerty 17. 3. 2014 08:23

Tomyš píše:
VáclavIII píše:Během závodního víkendu došlo navíc k úpravě frekvence průtoku z 10 Hz

Pravidla určují jednotky průtoku v kg za hodinu, takže tomuhle moc nerozumím :(

Ultrazvukove prutokomery zalozene na Dopplerove principu meri frekvenci prijateho ultrazvukoveho vlneni z kapaliny. Kazdopadne prutokomeru existuje vice pricemz kazdy pracuje na zcela odlisnem principu. Klidne tam muzou mit obycejnou turbinku ale to spis ne : )
Vecerty
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 17. 3. 2014 14:18

Red Bull Racing nebyl jediný tým, kterému Mezinárodní automobilová federace nařídila v Austrálii, aby snížil spotřebu paliva. Ale ostatní poslechli.


http://f1sport.autorevue.cz/clanek/poky ... -jine-tymy
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků