Diskvalifikace Red Bullu z GP Austrálie 2014

Formule 1, Moto GP, WRC a jiná rychlá kola

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ondra003 16. 3. 2014 19:17

Přečtěte si tento úryvek... Senzory pro kontrolu okamžité spotřeby paliva (přesněji řečeno okamžitého průtoku) homologuje FIA, ale kupují si je týmy. Stejné se využívají například v sérii Le Mans. No a takový senzor Red Bullu vykazoval odchylky už v pátečních trénincích.
Přesněji řečeno vykazoval různé hodnoty při různých tréninkových jízdách. A pro sobotní jízdy Red Bull senzor vyměnil. S tím nebyl spokojen ani Red Bull, ale ani FIA. A tak v noci před závodem FIA nařídila Red Bullu, že má nasadit původní senzor. Současně s tím FIA instruovala Red Bull, aby upravila průtok paliva tak, aby bylo vše dle pravidel. To se také stalo.
Red Bull ale senzoru nadále nevěřil. A rozhodl se využít alternativní (nouzové) metodiky výpočtu okamžitého průtoku paliva. Tato metodika je legální a připravena pro případ, že selže primární senzor. Je tu ale jeden háček:

Této náhradní metodiky lze využít výhradně na pokyn FIA!

Ale Red Bull se pro ni rozhodl sám z vlastní vůle.
ondra003
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ropak67 16. 3. 2014 19:22

Ale jestli RED BULL senzoru od FIA nevěřil, může se celkem slušně obhájit, protože na základě dat měření průtoku paliva jsou vázány další systémy, které by v případě jeho nespolehlivosti mohli dávat matoucí informace...
ropak67
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ondra003 16. 3. 2014 19:25

Podle mě se měl obhajovat během víkendu a né FIA uplně zazdít a navíc měřit průtok tak jak je to zakázano. FIA je autorita a nemůžou si s ní dělat ***** jen protože jim se něco nezdá.
ondra003
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 19:25

FoxPw píše:takže bych to nechal na odbornících a ne na pocitech funkcionářů.


Predpokladám že "funkcionári" majú hlavne dbať na dodržiavanie pravidiel a ak dobre čítam, tak odborníci nekonzultovali použitie inej metodiky merania s funkcionármi. V tomto prípade ide o výklad pravidiel a ten by som zasa ja nerád nechával na pocitoch odborníkov , ktorí tak radi a často hľadajú v pravidlách niečo, čo tam nie je..
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Variotek 16. 3. 2014 19:30

FoxPw píše:Podle mě musí být RB dost pevný v kranflecích, že pravidla neporušil, protože by to jinak neriskoval. Na rozdíl od fotbalu se vše dá po závodě otestovat a ze záznamů telemetrie ověřit, takže bych to nechal na odbornících a ne na pocitech funkcionářů.


Já si naopak myslím že Red Bull to riskl a doufal že mu to projde..
Pomozte zabránit smrtelným nehodám na silnici. Jezděte po chodníku!
Variotek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 19:36

ondra003 píše:Podle mě se měl obhajovat během víkendu a né FIA uplně zazdít a navíc měřit průtok tak jak je to zakázano.
Vidím to zcela stejně. Já tam vidím poměrně silnou absenci komunikace. To byla podle mého názoru velká chyba.

-- 16. 3. 2014 18:37 --

"funkcionáři" to určitě řešit nebudou :) Budou tam odborníci :)
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 19:42

Jo Bauer odborník určite je, ale v správe figuruje ako "funkcionár". Škoda že bol vlani odignorovaný "funkcionármi"- politikmi pri náleze o nedodržaní výkonovej krivky motorovej mapy RB.
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Johnlord 16. 3. 2014 19:49

FIA hlavně nemá moc na výběr. Jestli to nechají být, tak se z toho stane precedent a začnou toho zneužívat ostatní týmy.
Johnlord
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod o.m.p 16. 3. 2014 19:50

FoxPw píše:Jen to zopakuji. Podle mě je čidlo s největší pravděpodobností na principu ultrazvukového objemového měření průtoku a hmotnostní průtok se pak vypočítává. Pokud se palivo "více" zahřívá (u RB by to nebylo nic nečekaného), tak má palivo menší hustotu a tím pádem při dané váze vykazuje čidlo větší průtok.


Tak by ten průtokoměr mohl mít i teplotní čidlo díky kterému bude tu hustotu určovat ne? :hm
Myslím že v čidle zrada nebude vyvíjeli to hodně dlouho.
o.m.p
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 19:51

magelIan píše:Jo Bauer odborník určite je, ale v správe figuruje ako "funkcionár".
Co tím chceš říci konkrétně? :) Jestli je z 80 % takový profík, jako Charlie Whitting, věř mi, že to nejsou žádní ignoranti...
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod magelIan 16. 3. 2014 20:01

Chcel som povedať to, že Bauer okrem toho, že je odborník, tak je hlavne funkcionár - a na pocity funkcionárov nechcel dať Fox.
S Whitingom si už tak istý nie som, ak si spomeniem ako radil Mclarenu v Spa ohľadne vrátenia pozície získanej mimo trate a Mercedesu ohľadne vlaňajších testov s Pirelli, posvätenie nedodržiavania šírky trate, naposledy údajne benevolentnejšieho posudzovania splnenia 107% kvalifikačného limitu.... a dalo by sa pokračovať.
magelIan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vecerty 17. 3. 2014 09:23

Tomyš píše:
VáclavIII píše:Během závodního víkendu došlo navíc k úpravě frekvence průtoku z 10 Hz

Pravidla určují jednotky průtoku v kg za hodinu, takže tomuhle moc nerozumím :(

Ultrazvukove prutokomery zalozene na Dopplerove principu meri frekvenci prijateho ultrazvukoveho vlneni z kapaliny. Kazdopadne prutokomeru existuje vice pricemz kazdy pracuje na zcela odlisnem principu. Klidne tam muzou mit obycejnou turbinku ale to spis ne : )
Vecerty
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 17. 3. 2014 15:18

Red Bull Racing nebyl jediný tým, kterému Mezinárodní automobilová federace nařídila v Austrálii, aby snížil spotřebu paliva. Ale ostatní poslechli.


http://f1sport.autorevue.cz/clanek/poky ... -jine-tymy
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků