Kvalifikace se letos pojede podle nových pravidel

Formule 1, Moto GP, WRC a jiná rychlá kola

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tomyš 13. 3. 2014 10:00

Kvalifikace letos dozná zajímavé změny, to proto, aby jejich závěr byl zajímavý a ne aby auta stála po celou finální část v garáži.

Všichni jezdci pro víkend dostanou o jednu suchou sadu více. Ale nemohou si s ní dělat co chtějí. Ti, co postoupí až do finální části kvalifikace Q3, ji mohou použít jen v Q3 a pak ji zase vrátit. Do závodu odstartují na sadě, se kterou v Q2 zajeli nejrychlejší čas.

Ti, co do Q3 nepostoupí mohou tuto extra sadu využít v závodě, jak potřebuj.

Navíc se upravují délky jednotlivých částí:
Q1 = 18 minut (oproti loňsku -2 minuty)
Q2 = 15 minut (beze změny)
Q3 = 12 minut (+ 2 minuty)

Rozdíl mezi jednotlivými specifikacemi gum (tvrdá - měkká) je hodně velký - téměř 1,5 sekundy. Tak těžko odhadnout, jak velkou bude extra suchá sada pro jezdce z Q1 a Q2 představovat strategickou výhodu.
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrkubala 13. 3. 2014 10:16

No.. mohou podle mě nastat v Q3 tři možnosti:
1) Pilot první stint nezvládne (vyje z trati, narazí na provoz,...) a tak dá druhý stint, aby zajel aspoň nějaký slušný čas.
2) Zvládne první stint a na stejných pneumatikách zajede i druhý - respektive třeba dvě rychlá kola za sebou. Ale půjde to na těch pneumatikách? Pokud ne, je tu třetí možnost:
3) Jeden stint na bonusových, jeden na měkčí z dvou sad. Tohle se dělo vloni, jen nebyla bonusová sada.

V případě možnosti 3) by pilot, který nepostoupil z Q2 měl o dvě sady navíc.
petrkubala
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Zix 15. 3. 2014 21:47

Tyhle změny sou určitě lepší,ale dost pochybuju,že kvůli tomu budou kvalifikace méně nudnější nebo zajímavější.
Když už,tak sem pro výraznější změnu. Např. aby byli 4 části a v tý 4. by jelo třeba jen top5 jezdců, ale měli by jenom 1 kolo a to by rozhodlo kdo jak pojede, podobně jako to je v DTM. Nebo klidně pořád 3 části,ale prostě aby v tý poslední jezdci měli jen to 1 kolo - to by bylo teprve zajímavý.

Co se týče nevýhody,kdyby se měnilo počasí,tak bych nechal jet prvního toho kdo byl v Q2/ 1.,pak 2. a tak dále. Samozřejmě by i mohla být situace,že by přestalo pršet a tedy 1. by byla jet nevýhoda - to bych klidně prohodil a nejdřív by jel 5.,poté 4. a poslední 1. z předchozí části kvalifikace.
A možná by se tím trochu zatraktivnila i část kvalifikace než by byla ta s tím speciálním 1 kolem. Týmy by totiž dopředu tušili,že bude pršet a nutili by jezdce aby se snažili a tedy měli výhodu v tom jestli pojedou 1./poslední. Tohle je samozřejmě ale jen část,kdyby náhodou se to počasí měnilo a zase tak často to není.
Zix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Funferr 15. 3. 2014 22:17

Jedno kolo už tu bylo a nebylo to lepší... Tohle je výborný systém... Kvalifikace bývá mnohem dramatičtější než samotný závod
FORZA FERRARI
Funferr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 17:37

No s ohledem na déšť jsme ještě neměli možnost vidět plný účinek nových pravidel :)
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Funferr 16. 3. 2014 18:03

ano já nemyslel jen tyhle změny pro tuhle sezónu. Bral jsem to celkově - za poslední léta se vystřídalo tolik kvalifikací... A ten co se používá poslední sezóny mi přijde jako vůbec nejlepší
FORZA FERRARI
Funferr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 16. 3. 2014 18:07

Tak na tom mám podobný názor. Vyřazovací systém bylo opravdu slušným řešením na ty rychlé změny v krátkém sledu.
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zix 16. 3. 2014 20:05

Taky mi tenhle systém přijde lepší než ten jak měli jezdci hodinu na to,aby zajeli co nejlepší kolo. Jak byli kvalifikace dřív nevím.

Ten můj návrh byl jen,pokud by chtěli tu kvalifikaci udělat zajímavější a atraktivnější. Tedy bych jen přidal to 1 kolo pro nejlepší piloty.
Zix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Variotek 16. 3. 2014 20:19

Zix: Dřív byly kvalifikace dvě, jedna hodinová v pátek a druhá hodinová v sobotu, volné tréninky byly jen dva tuším.
Pomozte zabránit smrtelným nehodám na silnici. Jezděte po chodníku!
Variotek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Funferr 16. 3. 2014 20:52

a taky třeba warm-up.. Z dnešního pohledu zbytečnosti.. Na co dvě kvalifikace...
FORZA FERRARI
Funferr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomyš 17. 3. 2014 09:30

Do páteční kvalifikace bych asi taky nechodil. Na tomhle systému nevidím nějakou výraznou slabinu... nebo jo?
Tomyš
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Variotek 17. 3. 2014 14:48

Tak dvě kvalifikace byly asi pro týmy na konci pole. Týmy jako byly třeba Pacific, Simtek, Minardi Larousse apod. aby měli dost času na zajetí kvalifikačního limitu. Neříkám že bych ctěl dve kvalifiakce zpátky, v dnešní F1 naprostá zbytečnost....
Pomozte zabránit smrtelným nehodám na silnici. Jezděte po chodníku!
Variotek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků