Dotaz ohledně F1 a Veyronu ss

Formule 1, Moto GP, WRC a jiná rychlá kola

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Krusell 6. 9. 2011 18:38

Mám dotaz :-D V 70 letech měli f1 motory v8 1,5l s až 1500 koni... ptám se tedy proč se na Veyron SS s 16válci o obsahu 8litrů takový zázrak s "pouhými" 1200 koni? Ano chápu že F1 je značně napřed ale netvrďte mi že o 40 let a taky chápu že do F1 proudí hodně peněz ale i tak je to 40 let a mezi obsahem 1,5l a 8l je taky celkem enormní rozdíl :-D

Tomu jak auta fungují až tak moc nerozumim znám spíš jen základy ale todle mě opravdu zajímá :-)
Krusell
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kibitz 6. 9. 2011 18:40

ja teda celkem nevim, kolik ze mely koni formule ani vcera, natoz pred 40lety. ale celkem si umim predstavit, ze motor formule neni konstruovany na takovou zivotnost, jako motor veyronu
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krusell 6. 9. 2011 18:49

Ano toho si jsem vědom ale i tak jak říkám je to 40 let motor je xkrát lepší a přec jen závod není zas tak krátký a auto tam dostává zabrat celou dobu... ale no asi máš pravdu

btw myslim že Veyron asi taky moc dlouho nevydrží co se ujetých km týče :-D
Krusell
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dzordz5 6. 9. 2011 19:09

ty motory sice měly přes tisíc koní, ale vydržely tak jeden závod...
Dzordz5
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod PublicEnemy 6. 9. 2011 19:20

Tak motor ve Veyronu nemá 1 000, ale nějakých 3 000 koní. Jedna třetina jsou ztráty, druhá třetina výkonu jde na chlazení a teprve poslední část se dostává na silnici. Navíc jde taky o to, aby auto bylo schopno takový výkon přenést na silnici. F1 má mnohem lepší aerodynamiku, hladký a široký pneu, je mnohem lehčí, navíc jezdí po speciálních tratích.
Ono by nebylo nějak extra těžký dostat z tý W16 dvojnásobek, trojnásobek výkonu, ale bylo by to úplně zbytečný a náročný na komponenty (větši chladiče, brzdy atd.)
PublicEnemy
Nováček

Odeslat příspěvekod mlaskac 6. 9. 2011 19:23

zivotnost motoru 8 hodin, pak kompletni servis.
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod markus48 7. 9. 2011 05:29

motory v F1 v minulosti boli stavane na 300km(a ani tych 300km niekedy nevydrzali), boli specialne motory na preteky na kvalifikaciu na trening, dnes sice musi motor vydrzat 4 preteky(s treningami a kvaldou) ale stale je ta zivotnost obmedzena

do auta takyto motor dat nemozes pretoze by si ani domov z predajne nedosiel
markus48
Nováček

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 7. 9. 2011 07:31

Teď už si fakt nevzpomenu, co to bylo za tým, před těma x rokama.
Udělali tak rychlou formuli, s tak velkým výkonem, že jezdila jen občas, zbytek ji opravovali. Opravili a vše se opakovalo. Tak do ní narvali zpět starý motor. Sice už nejezdili na rovince 420 kmh, ale motor jim vydržel víc, než 100 km :)
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sts_v8 7. 9. 2011 11:43

PublicEnemy píše:Tak motor ve Veyronu nemá 1 000, ale nějakých 3 000 koní. Jedna třetina jsou ztráty, druhá třetina výkonu jde na chlazení a teprve poslední část se dostává na silnici.

Ale tyhle počty platěj u všech motorů, akorát ty první dvě třetiny jsou společný (chlazení je ztráta, pokud bys počítal ztrátu jako samostatnou tak by se ti motor do pár minut roztavil).

A hlavně, ve Vejronu můžeš jezdit pro rohlíky a najede to spoustu stovek tisíc km. A uchladí se to i v Dubaji v dopravní zácpě. Porovnávat to se čtyřicetiletou formulí je nebetyčná *****.
brum vruum | za XM nemá lidstvo žádnou rozumnou náhradu
sts_v8
Štamgast
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků