hele co je vlastně ten ztrátový výkon ? 40 kW ztrát je podle mě nesmysl, a taky je nesmysl aby se ty ztráty před čiptunningem a po něm lišily o 5-6 kW. Kde se ty hausnumera berou ? Přitom hrají zásadní roli, mají přímý vliv na přepočet hodnoty výkonu z kol na hřídel motoru.
mechanicke ztraty u FWD jsou okolo 15-20% u RWD s motorem vpredu spise okolo 20 % a u AWD 20-25 %. Takze u 200 konoveho auta ztraty okolo 40 koni jsou vice mene v tom co ma byt.
bavime se o tom rozdilu co je na klice a na kole...
-- 27. 1. 2022 13:11 --
a zni to divne, ze nejsou stabilni, tedy ze auto A ma jine ztraty kdyz ma vykon 100 nebo 200 ale je to tak
Fakt mi není jasné kde se ty ztráty berou. Všechny styčné plochy v převodech se po sobě odvalují, u mechanické převodovky jde pohon prakticky jen přes dva páry kol tj ztráty by měly být včetně ložisek tak do 8-10%
U fulltime 4x4 je rozdíl v jednou úhlovém převodu namísto čelního, tj. ztráty možná jen o 2-3 % vyšší
Samozřejmě k tomu musíme připočíst odpor valení pneu, ale že by to bylo tolik ??