Tuning stk tp.

Vše o doplňcích na auto, chiptuning.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod F1martan 4. 8. 2019 08:02

Rád bych se zeptal jak je to s těmy dnešními úpravami na autě např vylepšeným výfukem? Musí se mít povolení a jak ho získám? Chtěl bych vědět všechny podrobnosti jak abych prošel na stk a u policajtů.
F1martan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JiříTechnik 4. 8. 2019 08:21

Každý neoriginální díl musí mít homologaci jinak je problém ;-) bohužel většina dílů tyhle homologace nemá a pak jsou s tím jen patálie (někde tě na STK za úplateček pustí, někde ne, některý policajt bude dělat, že to nevidí a jiný bude buzerovat). Nedávno jsem takhle s MG absolvoval STK kam mě páni policisti dovedli a to kvůli tomu, že se jim zdálo, že mám na autě neoriginální nehomologovaní díly (samozřejmě to byli jen trotlové co si hráli na chytrý, protože 18" kola, 325mm brzdy, dvojtý výfuk, snížený podvozek, spojlery atd mám jen a pouze originál z fabriky jak to auto vyjelo, ale tohle auto v životě neviděli ;-) ).
Závěr je takový, že pokud ten daný díl homologaci nemá, tak máš smůlu, respektive můžeš zažádat o přezkoušení a schválení na Dekra, ale to vychází řádově na desetitisíce
S-Max 2.5T, MG ZT 190+
Ex: Verso D-cat, Primera P11 Sport, Mazda 6MPS, E46 320i atd.
JiříTechnik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 4. 8. 2019 08:26

Ne. Mas pravdu jen z casti.

1. Dil musi mit sam osobe homologaci. Ze mize byt vubec pouziva v provozu
2. Dil musi byt homologovan primo na konkrwtni vozidlo
3. Vybrane upravy musi byt v TP

Dam prijlad ze jen bod 1 nestaci. Napr 20” kola muzou mit sice homologaci jako takovou ake pokud jejich rozmer nebudes mit homologovan a v TP tak je stejne pouzit nemuzes.

Nebo treba folie na skla. Ty mohou byt homologovany sle na prdnim stejne byt nesmi.

Vyfuk se menit nemuze uz proto ze se meni hlucnost vozu a emise. Takze by clovek nemel projit. Nebo musi jit na homologaci
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiříTechnik 4. 8. 2019 10:28

Bod 2 beru automaticky jako součast bodu 1, je jasný, že nějaký univerzální TUV tady neobstojí...
S-Max 2.5T, MG ZT 190+
Ex: Verso D-cat, Primera P11 Sport, Mazda 6MPS, E46 320i atd.
JiříTechnik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 4. 8. 2019 10:54

Ona spise nejde dvojka bez jednicky
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod F1martan 6. 8. 2019 17:50

Díky moc všem za rady.
F1martan
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků