úvaha - nic není lepší!

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Co by jste při svém ježdění ocenili více?
Konec hlasování: 30. 11. 2006 10:56
Naftový motor 24 %  23%  [ 24 ]
Benzínový motor 52 %  50%  [ 52 ]
Úplně jinou alternativu (vodík, elektro, vzduch...) 27 %  26%  [ 27 ]
Celkem hlasů : 103

Odeslat příspěvekod ToMIG 2. 12. 2006 01:02

izuel: ááá, to je přesně ten druh dieselmanie který jsem měl na mysli. Říkat že dvoulitr diesel žere 6 litrů když se honí je k smíchu, žádný takový jsem neviděl, např. s 2,5TDI jsem jezdil za 12,8, 1,9TDI za 8-9, 2,0TDI to samé. A přes 12,8 l jsem v benzíňáku měl jen ve stařičké E21 323i a v A8 4,2...

Benzín může žrát 2x tolik, ale to už je hardcore jízda kterou s dieselem jet v podstatě nelze, v reálu při stejné jízdě je to většinou rozdíl 1-3 l spotřeby na 100km (kromě vyjímek jako "sportovní" benzíny např v alfě atd. kde se spotřeba v podstatě vůbec neřeší). FSI jsem vyjmul proto, aby mi někdo nezačal nadávat že říkám že FSI je špatný motor-není, většina benzínů od VW group posledního desetiletí ale ano...

Při nižším nájezdu se to samozřejmě obecně nevyplatí, protože nejsou jen náklady na benzín, ale i na servis (turbo atd...), pořizovací cena... Koupit si auto o 100 t. dražší a pak onanovat nad tím že ušetřím 5-10t. ročně na palivu je idiocie, to si spočítá i absolvent základní školy, musí jen dosadit do rovnice všechny proměnné, ne jen spotřebu... :wink:

Jsou samozřejmě promoční akce typu "diesel za cenu benzínu", slevy atd., u každého auta je pak návratnost jiná, ale při malém nájezdu třeba 10t. km ročně se diesel nevyplatí téměř nikdy - pokud tedy člověku tento motor nevyhovuje a nevyhledává ho, takže si za něj rád připlatí...

Diesel obecně se někdy určitě vyplatí - jako služební auta při velkém nájezdu bych ho nejspíš koupil taky (teda svým zaměstnancům sobě ne :D ), jen jsem poukazoval na to že polovina dieselmajitelů na něj buď přešla ze své š120/favorita nebo jiné maloobjemové plečky a žádný pořádný benzín nepoznali, což si mi jen potvrdil :wink: , svez se taky něčím jiným než VW (MB 180K/200K vs 220CDI, BMW 320i vs 320s, 325i vs. .... atd.) a pak povídej o rozdílech ve spotřebě při stejné dynamice...
Diesel může někomu vyhovovat - nechce točit motor do otáček, chce mít v autě ticho a dobře odhlučněnej diesel při klidné jízdě je pro něj ideální, ale psát takový bludy co píšeš ty...

jinak tvoje "ps2" tě vystihuje nejlépe - "turbonafta je lepší než turbobenzín, protože je to technologicky dané", to byl doufám jen vtip... :wink: Mr. Green
Power is nothing without control
ToMIG
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod izuel 2. 12. 2006 17:38

pro ToMIG :

jen ve zkratce, nehodlám se dohadovat! neřešil jsem jen spotřebu a nenarážel jsem jen na ni. maličko jsem drze měnil úvahu v holý fakt! žádná dízl mánie.Vše co sem napsal je pravda turbodízl je lepší konstrukčně (učinější,pružnější) a i spotřeba je přívětivější.

Jesli to nechceš brát vždy poměrově tak není se o čem dál bavit! prostě pochop ,že já jakožto zastánce dieslu budu točit necelý 4 tis/ot budu mít maximum výkonu a dosáhnu ho opravdu rychle ty než to s tím béňem vytočíš na 6 tisíc tak už budu dávno pryč! to je jedna věc a druhá je ,že když pojedeme vedle sebe tvá spotřeba bude katastrofická. 8) prostě matematika je holt přírodní věda no Mr. Green

ps2 jsem napsal zcela jinak víš co je účinnost? ale už by to pro TB nebylo tak nevýhodné srovnání opět poměrově
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marc159 2. 12. 2006 17:53

izuel píše:Vše co sem napsal je pravda turbodízl je lepší konstrukčně (učinější,pružnější) a i spotřeba je přívětivější.e/quote]


Co to sakra chlapi hulíte? Já chci taky!!! Mr. Green
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod izuel 2. 12. 2006 17:55

Marc159 píše:
izuel píše:Vše co sem napsal je pravda turbodízl je lepší konstrukčně (učinější,pružnější) a i spotřeba je přívětivější.e/quote]

Co to sakra chlapi hulíte? Já chci taky!!! Mr. Greene/quote]


někdo si hulí rozum Mr. Green
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod stealth 2. 12. 2006 17:56

izuel píše:pro ToMIG :

jen ve zkratce, nehodlám se dohadovat! neřešil jsem jen spotřebu a nenarážel jsem jen na ni. maličko jsem drze měnil úvahu v holý fakt! žádná dízl mánie.Vše co sem napsal je pravda turbodízl je lepší konstrukčně (učinější,pružnější) a i spotřeba je přívětivější.

Jesli to nechceš brát vždy poměrově tak není se o čem dál bavit! prostě pochop ,že já jakožto zastánce dieslu budu točit necelý 4 tis/ot budu mít maximum výkonu a dosáhnu ho opravdu rychle ty než to s tím béňem vytočíš na 6 tisíc tak už budu dávno pryč! to je jedna věc a druhá je ,že když pojedeme vedle sebe tvá spotřeba bude katastrofická. 8) prostě matematika je holt přírodní věda no Mr. Green

ps2 jsem napsal zcela jinak víš co je účinnost? ale už by to pro TB nebylo tak nevýhodné srovnání opět poměrověc/quote]


Sorry, ale to si nemyslel vážně, že ne? Dobrý benzinový motor vytočíš do vysokých otáček tak rychle, že byses divil. To opravdu ukazuje na fakt, že jsi s dobrým benzinem (turbobenzinem) snad ani nejel. Když je ten diesel tak zázračný, tak proč tak šíleně ztrácí v dynamice, ve zrychlení z nuly na sto, ve zrychlování ve vyšších rychlostech?

Já bych se do té diskuze ani nepletl, ale zarazilo mě chování jednoho debílka, který si to se mnou chtěl rozdat v nějaké příšerně upravené Fabii RS. Prostě jel vedle mě, něco na mě ukazoval, ať jako jedu, brzdil a přidával a pak mě s brutální kouřovou clonou předjel. V něčem mi to připomíná právě větu: "než to s tím béňem vytočíš na 6 tisíc tak už budu dávno pryč!" Chtěl bych odpovědět: "tak si jeď, já si komplexy neléčím"...
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 2. 12. 2006 17:59

No já myslím, že rychlost jakou benzín dokážeš vytočit do maximálního výkonu se dá odvodit i z takových ukazatelů, jako je zrychlení z 0 na 100...
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod izuel 2. 12. 2006 18:17

stealth píše:
izuel píše:pro ToMIG :

" Chtěl bych odpovědět: "tak si jeď, já si komplexy neléčím"...
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod King of Potato People 2. 12. 2006 18:21

izuel ty jsi dneska spadnul na hlavu z nejakeho vyssiho stromu, ze???
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 2. 12. 2006 18:24

JencekSF píše:izuel ty jsi dneska spadnul na hlavu z nejakeho vyssiho stromu, ze???


pokazila sa mu vaha vzduchu tak sa mu poriadne neokyslicuje mozog :D
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 2. 12. 2006 18:25

izuel píše:
stealth píše:
izuel píše:pro ToMIG :

" Chtěl bych odpovědět: "tak si jeď, já si komplexy neléčím"...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 2. 12. 2006 18:27

brasci to by mohlo byt ono a nebo mu turbo tlaci do palice moc velky tok myslenek, ktery neni schopen jeho mozek nalezite zpracovat. dokonce hrozi, ze by mohlo dojit na prasknuti kebule :)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod izuel 2. 12. 2006 19:35

Radek O. píše:
izuel píše:
stealth píše:
izuel píše:pro ToMIG :

" Chtěl bych odpovědět: "tak si jeď, já si komplexy neléčím"...
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ToMIG 2. 12. 2006 20:06

izuel píše:ps:proč se kurnik šopak nezapojí nějaký nafťák odborník :-( Mr. Green
/quote]


To je jednoduché hochu, plácáš takové kosočtvercoviny, že se za tebe nejspíš stydí...
Power is nothing without control
ToMIG
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 2. 12. 2006 20:10

Diesel má jedinou výhodu a tou je vyšší účinnost. Ta je daná nejen vyšší kompresí, ale spíše tím, že dokáže spalovat chudší směs (vana666 rozumí a nerozebírá to :wink: ) a tím, že na rozdíl od benzínu tam nemůže palivo kondenzovat na stěnách válce, kde nelze zapálit. Možná těch příčin bude víc, ale nemohu si na žádnou jinou vzpomenout. :lol: Na druhou stranu musí živit turbo, což také něco stojí. To turbo mít musí, protože bez něho je poměr výkon/váha pro osobní automobily zoufalý a donedávna se v tomto segmentu používal jen řídce. Pokud si někdo vzpomene na nějakou další výhodu dieselu, tak budu rád :hm :)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 2. 12. 2006 20:17