Invaze dehtů

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod luuu 25. 8. 2005 09:08

Emise CO2 (g/km)[2] 138 emise u myho čmoudaku
Emise u focusu benzin 1.6 (g/km)[2] 164
luuu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 25. 8. 2005 09:26

Martyss píše:
Bond007 píše:z benzinaku taky lezou pekny svinstva ktery nejsou videt a citit...

Konečně jednou rozumnej názor.. :tleskanii/quote]

ja mam jen rozumne nazory 8)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 25. 8. 2005 09:44

Koudelka: Budeš se divit, ale Š120 mi vadí, hlavně ty, které by evidentně neprošly emisemi, pokud by se dělaly tak, jak se dělat mají. Ale je dost rozdíl mezi škodovkami, které jezdí průměrně 2-3 tisíce ročně, a diesely s 50-60 tisíci. A na naftu jezdí právě hlavně ti s vyšším nájezdem.

I když, upřímně řečeno, nejvíc sajrajtu lítá z kamionů a busů, o Aviích nemluvě.

Jinak obecně, z benzinu moc karcinogenů není, a hlavně jsou především v plynné formě, a tudíž se rychle rozptýlí. Zatímco ty z nafty jsou navázány na mikroskopické pevné částice, ty víří nad silnicí, člověk je vdechne a tyto se pevně usadí v plicích.

luuu: CO2 dělá skleníkový efekt, ale ne rakovinu. A *****í ;-)
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 25. 8. 2005 09:49

luk: vetsina novych dieselu am filtr pevnych castic, takze i tenhle problem se resi...i kdyz u nas to chvili potrva, ale ymslim ze stary diesel a benzin jsou jako z blata do louze...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadimL 25. 8. 2005 10:01

Všiměme si jedné věci: Např. po Praze jezdí převážně nová a novější auta. Takové nové (euro4) nebo novější auto (euro2 a 3) má emise min. 10x (ale možná i 100x) nižší než auta 15-20 let stará. Oproti době před 15-20 lety se hustota provozu zvýšila max. 3x. A přesto je na ulicích víc smradu a špíny! Čím to je? Podle mě je to nárustem počtu dieselů, kterých je nyní tak 60-70% (všechny dodávky, drtivá většina služebáků a bohužel pomalu už i většina soukromých aut).

Emisní normy pro diesely jsou měkčí, zdanění nafty nižší a pak se hořekuje nad tím jak přibývá smradu. (Š120 není ten problém - kolik takových 20 let starých aut potkáte na magistrále, když jedete ráno do práce? a kolik potkáte dieselových dodávek?)

Další věc - STK - trapná šaškárna, která v ČR nemá VŮBEC žádný smysl.

Další věc - MHD - proč už dávno nepoužívá CNG? Nechápu...

Jinak ten návrh na zákaz vjezdu starých nákladních dieselů do centra Prahy je myslím OK. Je to alespoň něco málo.......
RadimL
Nováček

Odeslat příspěvekod luuu 25. 8. 2005 10:07

luk píše:Koudelka: Budeš se divit, ale Š120 mi vadí, hlavně ty, které by evidentně neprošly emisemi, pokud by se dělaly tak, jak se dělat mají. Ale je dost rozdíl mezi škodovkami, které jezdí průměrně 2-3 tisíce ročně, a diesely s 50-60 tisíci. A na naftu jezdí právě hlavně ti s vyšším nájezdem.

I když, upřímně řečeno, nejvíc sajrajtu lítá z kamionů a busů, o Aviích nemluvě.

Jinak obecně, z benzinu moc karcinogenů není, a hlavně jsou především v plynné formě, a tudíž se rychle rozptýlí. Zatímco ty z nafty jsou navázány na mikroskopické pevné částice, ty víří nad silnicí, člověk je vdechne a tyto se pevně usadí v plicích.

luuu: CO2 dělá skleníkový efekt, ale ne rakovinu. A *****í ;-)m/quote]
Jo to vím :D jenže mluvím o tom že tento thread je o emisích mimo jiné, o tom jak co *****í ,o ekologičnosti dieselu no já mám třeba filtr pevných částic a fakt by byla prča srovnat smrad z tvýho benzínu s mým cdi.Prostě sedni do něčeho moderního,nepřečipovanýho :) oroštuj to -někoho at jede za tebou a hlásí výsledek.Jo za vrchol techniky nepovažuji oktavii.
luuu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadimL 25. 8. 2005 10:10

bond007 - Ale i s tím filtrem je diesel pořád horší než benzin - hlavně pokud jde o NOx. - emisní normy jsou prostě měkčí.
A to není fér... (hlavně pokud jde potom o daně atd...)

Majitelé benziňáků jsou za svůj dobrý skutek nižších jedovatých emisí potrestáni hned dvakrát: Vyšší spotřebou a vyššími daněmi. A to prostě není fér.

(mimochodem, kdyby mohly mít benziňáky tak vysoké emise NOx, jako jsou možné u dieselů, mohly by mít i nižší spotřebu než mají a rozdíl by pak nebyl tak velký - v žádném případě totiž neplatí přímá úměra mezi emisemi a spotřebou - ale spíše naopak).
Naposledy upravil RadimL dne 25. 8. 2005 10:18, celkově upraveno 1
RadimL
Nováček

Odeslat příspěvekod Bond007 25. 8. 2005 10:10

RadimL píše:Všiměme si jedné věci: Např. po Praze jezdí převážně nová a novější auta. Takové nové (euro4) nebo novější auto (euro2 a 3) má emise min. 10x (ale možná i 100x) nižší než auta 15-20 let stará. Oproti době před 15-20 lety se hustota provozu zvýšila max. 3x. A přesto je na ulicích víc smradu a špíny! Čím to je? Podle mě je to nárustem počtu dieselů, kterých je nyní tak 60-70% (všechny dodávky, drtivá většina služebáků a bohužel pomalu už i většina soukromých aut).

Emisní normy pro diesely jsou měkčí, zdanění nafty nižší a pak se hořekuje nad tím jak přibývá smradu. (Š120 není ten problém - kolik takových 20 let starých aut potkáte na magistrále, když jedete ráno do práce? a kolik potkáte dieselových dodávek?)

Další věc - STK - trapná šaškárna, která v ČR nemá VŮBEC žádný smysl.

Další věc - MHD - proč už dávno nepoužívá CNG? Nechápu...

Jinak ten návrh na zákaz vjezdu starých nákladních dieselů do centra Prahy je myslím OK. Je to alespoň něco málo.......
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod loop 25. 8. 2005 10:10

tu luk: mimochodem víš, že když Š120 projde emisemi, tak musí splňovat jem emisní požadavky roku výroby? T.j. například rok výroby 1970 Euro -20?
loop
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadimL 25. 8. 2005 10:16

bond007 - přijde nepřijde - to se přece měří. A je prostě změřeno, že smradu z dopravy stále přibývá (před těmi 15-20ti lety byla většina znečištění z průmyslu a topení (mluvím o Praze), které se ale hoooodně snížilo. (nemyslím, že by hustota dopravy vzrostla víc než 3x - nepřu se o to, ale myslím, že víckrát to ani není možné).
Naposledy upravil RadimL dne 25. 8. 2005 10:17, celkově upraveno 1
RadimL
Nováček

Odeslat příspěvekod Bond007 25. 8. 2005 10:16

:D euro -20 :D
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 25. 8. 2005 10:17

radimL: a mas nejaky tabulky o hodnotach emisi NOx? rozdil mezi benzin a diesel?
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luuu 25. 8. 2005 10:25

Bond007 píše:radimL: a mas nejaky tabulky o hodnotach emisi NOx? rozdil mezi benzin a diesel?

http://news.auto.cz/?article=4459 ale jo ja ji mám :D
luuu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadimL 25. 8. 2005 10:25

bond007 - tabulky nemám. Ale na rychlo třeba toto http://www.novinky.cz/auto/63189-evrops ... uro-5.html

Navíc většina benziňáků plnila Euro4 už před 5ti lety, zatímco ještě loni se prodávaly diesely plnící jen Euro3.

(Takový Prius by s rezervou splnil Euro5 a přitom se tu najde exot, který prohlásí, že Prius je blbost, protože TDI má nižší spotřebu - jaksi nepochopil, že Prius není o spotřebě, ale o emisích (a spíše pak o lokálním znečištění ve městech a předměstí, kam je primárně určený (CO, NOx, prach a saze) než o globálním znečištění zeměkoule (CO2 - možná).
RadimL
Nováček

Odeslat příspěvekod RadimL 25. 8. 2005 10:31

luuu píše:
Bond007 píše:radimL: a mas nejaky tabulky o hodnotach emisi NOx? rozdil mezi benzin a diesel?

http://news.auto.cz/?article=4459 ale jo ja ji mám :D>/quote]


no to je ovšem zřejmě tvorba dieselové lobby - vážené hodnocení 40% CO2, 20% hluk a 15% karcinogenní částice mluví za vše........
RadimL
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků