Invaze dehtů

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod luk 25. 8. 2005 15:26

luuu: Nejde o daňové znevýhodnění nafty, ale o eliminaci zvýhodnění (SD u nafty je nižší).

Dreamer: Mám dojem, že Felicie 1.3 MPi vyhovovala Euro 2. Jinak ti nižší emise u Felicie jsou dány i tím, že je lehká, narozdíl od Fabie nebo dokonce Octavie.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luuu 25. 8. 2005 16:40

Euro 4 -tvrdils ze ho naftak nesplnuje- :D ,pouceni z toho plyne jak ktery-tedy neni naftak jako naftak
luuu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndraZX 25. 8. 2005 19:31

Nevim jak vam, ale mne strasne auta s dieselem ***** - hlavne ty nove - (nevim proc ale stare nakladaky, za kteryma se vali dym tak moc ne) - je to takovy "nasládlý smrad" - tak nejak si predstavuji ze to ***** kdyz se v koncentracich spalovali - vite co. Vadi mi to tak moc, ze za takovym autem nejsem schopen jet.

Takze me reseni (navrh zakona):
- do konce roku na vlasni naklady auto s dieselem sesrotovat
- jestli ne tak platit ekologickou dan cca 50 000,- rocne
- ihned naftu zdrazit na nejmin 50,- Kc

PS - ted vazne - je ten smrad zpusobeny spatnou naftou? - hodne ***** jen nektere auta - vetsinou novejsi - znacka nerozhoduje

To ze v CR je STK jen takova "sranda" souhlasim - nechapu jak napr. muze pres emise projit i takova Fabie RS
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod a 25. 8. 2005 20:04

OndraZX: zabudol si stvrty bod - zlacnit benzin na 15sk/l a danovo zvyhodnit velkoobjemove motory :)
a
Nováček

Odeslat příspěvekod luuu 25. 8. 2005 20:05

OndraZX píše:Nevim jak vam, ale mne strasne auta s dieselem ***** - hlavne ty nove - (nevim proc ale stare nakladaky, za kteryma se vali dym tak moc ne) - je to takovy "nasládlý smrad" - tak nejak si predstavuji ze to ***** kdyz se v koncentracich spalovali - vite co. Vadi mi to tak moc, ze za takovym autem nejsem schopen jet.

Takze me reseni (navrh zakona):
- do konce roku na vlasni naklady auto s dieselem sesrotovat
- jestli ne tak platit ekologickou dan cca 50 000,- rocne
- ihned naftu zdrazit na nejmin 50,- Kc

PS - ted vazne - je ten smrad zpusobeny spatnou naftou? - hodne ***** jen nektere auta - vetsinou novejsi - znacka nerozhoduje

To ze v CR je STK jen takova "sranda" souhlasim - nechapu jak napr. muze pres emise projit i takova Fabie RSR/quote]

:tleskani porid si klimu do svy šunky ja můžu jet kolem vepřína a necítím nic :D
luuu
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 25. 8. 2005 20:21

Ruku na srdce, kolik procent starších benzíňáků má funkční katalyzátor? Auto do kterého se leje bezolovnatý benzín a má nefunkční katík, produkuje daleko horší zplodiny než ropák.
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 25. 8. 2005 21:12

Rad bych opet upozornil, ze cilem motoru je produkovat co NEJVICE CO2, protoze cim vice CO2 motor produkuje tim je cistejsi (pri konstantni spotrebe paliva). Ty tabulky zvyhodnujici naftaky jsou jen dany jejich nizsi spotrebou, ale zakladnim problemem jsou emise skodlivych latek (tedy ne CO2) a tam jsou rozdily mezi jednotlivymi motory.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 8. 2005 21:31

Na emisich ta RS asi projde bez problemu,protoze se meneri pri zatezi -> cip a prebytek nafty se neprojevi. Pri akceleraci se tam ale narve vic nafty nez se staci v objemu vzduchu spalit - asi turbo jeste nedava maximalni vykon a tak si zacoudi. Auta ktera maji poctive vetsi vykon maji zrejme RJ nastavenou tak, ze k tomuto jevu nedochazi. Dalsi veci jsou katalyzatory u naftaku - zajimalo by me, kolik je jich funkcnich. Podle me musi byt totalne zasvineny sazema. Na STK se to nezjisti, NOx se nemeri...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 25. 8. 2005 21:55

Dusan: Nemáš tak docela pravdu. Když má motor ve spalinách (za katalyzátorem) např. 18 % CO2 a 0,1 % CO, tak snížení CO na 0,01 % zvedne CO2 o kolik? To nemá smysl řešit. Tady jde o to, že se (kvůli snížení emisí NOx) produkuje víc CO, který se v katalyzátoru oxiduje na CO2, přičemž kyslík odebírá oxidům dusíku. Takže spotřeba je celkově vyšší, než by bylo nutné (a tím jsou vyšší i emise CO2).

Protože se ale snížení NOx považuje za prioritu (způsobuje tzv. losangeleský typ smogu, kdy se část oxidů působením UV záření rozpadá a vzniká agresivní ozón), musí se to zvýšení CO2 akceptovat.

Jinak co se týká nafty, v novějších nafťácích se snižují emise NOx snížením množství kyslíku ve směsi (recyklací spalin). Ale to samozřejmě neřeší hlavní problém, tedy pevné mikročástice s karcinogenními látkami.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 8. 2005 22:03

Cert vem CO2, jsem letos uz alergicky na zminky o sklenikovych plynech a globalnim otepleni, spis to vypada,ze se ledovce prestehuji k nam :p
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 25. 8. 2005 23:03

to luk: Ja resim co leze z laufu a tam je cilem produkovat co nejvice CO2.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 8. 2005 23:20

A co jinyho muze z uhlovodiku vzniknout,nez voda a COx ? Takze si myslim, ze produkce CO2 zalezi jen na palivu a spotrebe.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 25. 8. 2005 23:32

Aby bylo jasno, já nejsem proto VŠEM nafťákům, ale proti stavu, jaký je dneska běžný:
1)Koupíme novou oktáfku, stačí ta nejslabší f tédéíčku, dyk i tak to jede jako prase a moc to nežere, a ty silnější sou strašně drahý...
2)Tý vole, mě ujela felicie, s tím se musí něco udělat.
3) Větší trysky do vstřiků, powerbox, čiptuning, atd. Trochu to hulí, ale to neva...
4)200 tkm za tři-čtyři roky provozu, stočit na 120, šup s tím do bazaru, bazar stočí na 80.......
5)Nový majitel, šťastný jen do první servisní prohlídky - vstřiky v háji, turbo před smrtí, váha vzduchu v p....i. oprava za pade, na to nemám, nějak to jede, hrozně to hulí, ale to neva, emise nějak podmáznu.....
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 25. 8. 2005 23:37

JardaB: Jenže on tam není jen uhlovodík + kyslík, ale také dusík. Při jakémkoli spalování se vzduchem prostě vznikají NOx, a to tím víc, čím je vyšší teplota. Proto plynofikace kotelen přinesla (kromě snížení emisí SO2, popílku atd.) také výrazný nárůst emisí oxidů dusíku (plyn se spaluje při vyšší teplotě než uhlí).

A tyto NOx je žádoucí ze spalin odstranit. Proto se (jak už jsem uvedl) použije trochu bohatší směs, která produkuje více CO, a ten se pak použije ke katalyzované reakci, kdy se NO, NO2 atd. redukují na N2 a CO se oxiduje na CO2. Proto je spotřeba (a tím i produkce CO2) větší, než kdyby se na emise NOx nehledělo.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ahmed 26. 8. 2005 08:31

[quote="luuu"]Euro 4 -tvrdils ze ho naftak nesplnuje- :D ,pouceni z toho plyne jak ktery-tedy neni naftak jako naftak[/quote]

Nezapomen na jednu dulezitou vec neni Euro jako Euro. Normy pro benzin a diesel jsou totiz rozdilne. Takze benzin na Euro4 musi splnovat trochu jine hodnoty nez diesel na Euro4
Ahmed
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků