Proč nebrat naftu na krátké trasy?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 4. 2020 18:56

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 31. 5. 2020 20:14

By mě zajímal názor na to, co bude lepší prasit na krátké trasy. Auto bude nejspíš koncern VW, motor buď 1.5TSI nebo 1.6TDI, oboje s DSG.

Dilema mám v tom, co vzít. Auto najede tak 10 tisíc za rok, přes týden její jízdy do práce z vesnice do města (10+10km), o víkendu delší cesta (100km), možná by se s tím párkrát za rok jelo i někam dál. Ježdění přímo po městě bude minimum - spíš ježdění po okrskách + dálnice.

Nafta se bude samozřejmě zasírat, ale nový filtr pro 1.6TDI není zase takové peklo (nějakých 15 tisíc). Vstřikovače by mohly chvíli vydržet, takže to nějak neřeším. Nevím, jak je na tom EGR, ale asi to bude taky spíš běh na dlouho trať. Auto by se nechávalo tak 15 let, takže předpokládaný nájezd jen 150 tisíc km než půjde pryč. Jako velkou výhodu nafty beru vyšší pohotovostní hmotnost auta pro případ nehody + to neblafne.

1.5TSI dává sice asi na krátké trasy větší smysl, nicméně:
1. Motor se stejně zahraje na provozní teplotu tak za těch 10km, čili se bude nejspíš filtr zasírat stejně, navíc bude motor karbonovat na ventilech.
2. Zatím nejsem moc přesvědčený o tom, co tenhle motor s vypínáním válců, absencí klasických vložek válců z oceli, mullerovým cyklem a dalšíma vychytávkama "vyvede". Tady by měla mít navrch 1.6TDI jako už vyzkoušený agregát.

Jaký máte názor? Já se začínám víc a víc přiklánět k tomu nafťáku... Samozřejmě bych jej třeba 2x za měsíc trochu protáhl, ať vymetu zase. Bude to ale stačit?
Naposledy upravil kurtoid dne 31. 5. 2020 20:18, celkově upraveno 1
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod powerball 31. 5. 2020 20:17

a k cemu nafta na 10 tisic rocne? nechapu.to te financne polozi ten rozdil maximalne dva litry na sto oproti benzinu?
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 31. 5. 2020 20:18

1,6TDI a ked nebude stacit, tak chip.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 31. 5. 2020 20:23

powerball píše:a k cemu nafta na 10 tisic rocne? nechapu.to te financne polozi ten rozdil maximalne dva litry na sto oproti benzinu?


O spotrebu vůbec nejde, nám je jedno, jestli to bude brát 5 nebo 10 litrů. Jde o to, že těžší auto považuju za bezpečnější při nárazu + nafta neblafne tak snadno jak benzín. Navíc jak jsem psal - nejsem úplně přesvědčený o novém 1.5TSI.
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 31. 5. 2020 20:25

Lol to nemyslis vazne :)))
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 31. 5. 2020 20:28

ok no :D
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 31. 5. 2020 20:32

O tom že nafta nehoří jako o hlavním argumentu při nákupu sazetometu už sem taky.parkrat slyšel. Skoro to vypadá, jako by u každé druhé nehody někdo uhořel...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod powerball 31. 5. 2020 20:33

tak hlavne nekupovat elektromobil.ten umi horet i tejden v kuse.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 31. 5. 2020 20:35

kurtoid píše:
powerball píše:a k cemu nafta na 10 tisic rocne? nechapu.to te financne polozi ten rozdil maximalne dva litry na sto oproti benzinu?


O spotrebu vůbec nejde, nám je jedno, jestli to bude brát 5 nebo 10 litrů. Jde o to, že těžší auto považuju za bezpečnější při nárazu + nafta neblafne tak snadno jak benzín. Navíc jak jsem psal - nejsem úplně přesvědčený o novém 1.5TSI.

No já ti nevim. Jako ok, brát to 1600 vs dejme tomu 2500 kg tak asi ok, ale 1600 v dehtu vs 1500 v benálu bude rozdíl 00 prd.
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 31. 5. 2020 20:37

Ok tak vytrhněte jednu z asi 10 věcí, které jsem napsal jako výhodu, a udělejte ze mě hlupáka. Btw sám mám benzíňák, takže nejsem nějaký extrapříznivec nafty.

PS - pár benzíňáku už jsem hořet viděl + část rodiny pracuje u hasičů, takže ty moje výmysly nejsou nějak vybájené.

Pro 350Z - jo, rozdíl asi 100 kilo.

Hlavně jde ale o to, že tak nějak ten 1,6TDI považuju zatím za "odzkoušený". Prostě se tak trochu bojím toho, že nám po deseti letech udělá přepínání válců u TSI pápá a v servise po nás budou chtít třeba 100 litrů.
Naposledy upravil kurtoid dne 31. 5. 2020 20:40, celkově upraveno 1
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 31. 5. 2020 20:38

Tak u hasicu asi bude cetnost na pohled vetsi. Kup si co chces no. Pak se neptej na dizl na kratke trasy. Najit si vahu umis ne
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 31. 5. 2020 20:43

kurtoid píše:Pro 350Z - jo, rozdíl asi 100 kilo.

Hlavně jde ale o to, že tak nějak ten 1,6TDI považuju zatím za "odzkoušený". Prostě se tak trochu bojím toho, že nám po deseti letech udělá přepínání válců u TSI pápá a v servise po nás budou chtít třeba 100 litrů.

Jo, já to chápu, jak to myslíš. A asi bych se nebál. Mám v okolí 2.0 TDI v Superbu, který je už pár let provozovaný od novoty jen na krátký trase do práce, občas delší výlet. Za 6 let najeto asi 60 tisíc km a zatim bez problémů. Řešil se akorát dieselgate :D
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 31. 5. 2020 20:52

tak snad ho poradne odskodnili protoze emise bylo samozrejme to hlavni o co mu slo kdyz si kupoval diesel :D
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 31. 5. 2020 20:54

Nešel by ten benzín na 1.6t dovážit?
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků