Zdravím
4 roky jsem jezdil O2 s 1,9 TDi a byl jsem velmi spokojen. Nyní dva roky jezdím IX35 s 2,0i a jsem tak zoufalý, že chci auto asi prodat. IX35 má pro mne výbornou výbavu a přesto že je to rok 2010, není ani známka problému...až na ten motor. Myslel jsem si, že si zvyknu, ale nezvyknu. Benzínový motor mi nevyhovuje, neumím jej vytáčet, aby měl výkon. U 1,9 TDi mi velmi vyhovovalo turbo, které nakoplo auto při 2000 otáčkách, ale hlavně charakter naftového motoru mi velmi vyhovuje (jezdím v práci ještě s O1 a O3, obě také 1,9 TDi).
Do benzínu jsem šel proto, protože jezdím trasy tak cca 5km. Do práce a z práce, obchod, školka, kroužky s dětmi. V létě občas i delší trasy, ale tak 90% jízd je do těch 5km. ke mě se dostala jen informace, že tohle je pro naftu zlo a "odejdou ti vstřiky za 30k...". Předpokládám, že na těchto trasách se motor ani nezahřeje, takže mě nepodezírejte z hledání ušetření za palivo. Na studeném motoru to bude žrát stejně u obou verzí.
Jsem ve fázi, kdy vážně uvažuji o tom, že to střelím a koupím fakt něco s naftou a jednoduše si jen chci kalkulovat, co všechno odrovnám. Když to fakt budou ty vstřiky, tak jsem ochotný si prostě nechat těch 30k na vstřiky a brát to jako daň, že chci lépe jezdit (stejně jsem chtěl stejnou částku investovat do přestavby LPG). Co ještě je na téhle idei špatně?