Proč nebrat naftu na krátké trasy?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Gooorila 6. 3. 2016 18:22

Zdravím

4 roky jsem jezdil O2 s 1,9 TDi a byl jsem velmi spokojen. Nyní dva roky jezdím IX35 s 2,0i a jsem tak zoufalý, že chci auto asi prodat. IX35 má pro mne výbornou výbavu a přesto že je to rok 2010, není ani známka problému...až na ten motor. Myslel jsem si, že si zvyknu, ale nezvyknu. Benzínový motor mi nevyhovuje, neumím jej vytáčet, aby měl výkon. U 1,9 TDi mi velmi vyhovovalo turbo, které nakoplo auto při 2000 otáčkách, ale hlavně charakter naftového motoru mi velmi vyhovuje (jezdím v práci ještě s O1 a O3, obě také 1,9 TDi).

Do benzínu jsem šel proto, protože jezdím trasy tak cca 5km. Do práce a z práce, obchod, školka, kroužky s dětmi. V létě občas i delší trasy, ale tak 90% jízd je do těch 5km. ke mě se dostala jen informace, že tohle je pro naftu zlo a "odejdou ti vstřiky za 30k...". Předpokládám, že na těchto trasách se motor ani nezahřeje, takže mě nepodezírejte z hledání ušetření za palivo. Na studeném motoru to bude žrát stejně u obou verzí.

Jsem ve fázi, kdy vážně uvažuji o tom, že to střelím a koupím fakt něco s naftou a jednoduše si jen chci kalkulovat, co všechno odrovnám. Když to fakt budou ty vstřiky, tak jsem ochotný si prostě nechat těch 30k na vstřiky a brát to jako daň, že chci lépe jezdit (stejně jsem chtěl stejnou částku investovat do přestavby LPG). Co ještě je na téhle idei špatně?
Gooorila
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Honza42 6. 3. 2016 18:36

Co je to za trola? 90% jízd po městě a musí dvoulitr vytáčet, aby to vůbec stíhal ? Já bych řekl, že kecá a že i ten benzín to dá na lehce zvýšený volnoběh.
Zkontroluj ruční brzdu. :-D
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod polda 6. 3. 2016 18:38

Špunty z uší!
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 6. 3. 2016 18:43

Gooorila: doporučuju se naučit jezdit s benzínovým motorem a nevymýšlet si nemysly.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milanekjablonecak 6. 3. 2016 19:04

Tak vem naftu a nech si 30 na vstřiky a čus bus, nevím, proč to řešíš, když to všechno víš.
milanekjablonecak
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod eLzyx 6. 3. 2016 19:11

vzal bych turbobenzin s nezávislým topením na DO.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 6. 3. 2016 19:14

Koupil bych o3 1.9 tdi kdyz bych si ji chtel koupit.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 6. 3. 2016 19:30

Krom vstřiků hrozí ještě dvouhmota, což je tak 15-20k, ale ta už bývá u benzínů taky, případně DPF, tam cena záleží na značce, francouzi ji mají levnější, japonci za ranec.
Vcelku proč ne, jinak čím starší auto tím asi lepší, roční nájezd je hluboko pod 10 tkm, takže než se to zničí, bude to chvíli trvat.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Gooorila 6. 3. 2016 19:41

Odpovědi typu "zkontroluj brzdu" a "špunty z uší" jsou určitě vtipné, leč mi nijak nepomohou :o).

Pokusil jsem se dotaz rozepsat, aby byl co nejpřesnější, ale pro ty, co jej nečetli jej shrnu: Jakými problémy bude trpět naftový motor, který bude jezdit pouze krátké trasy do 5 km?

Střiky jsem použil, protože jen to mě napadlo. Doufal jsem v odpovědi typu: Odejde ti rychle baterka, takže počítej co dva roky novou. Ochází ti turbo, protože se pořádně nezahřeje...nevím, jen mě to napadlo :o).

Nechci kupovat nové auto a nejraději bych zase něco 3-4 roky starého, takže když budu vědět, že na to mám 300k a vím, že mi u takhle starého auta s tímto stylem jízdy, odejdou právě ty vstřiky za 30k (nebo já netuším, kolik ty stojí), k tomu třeba ještě něco jiného za 20k, tak si prostě budu hledat auto za 250k. Například ych také rád auto s automatem, takže si taky zjistím, kolik stojí repase automatu, jestli to vůbec jde, a pak budu počíta s tou nejhorší variantou. Nechci se prostě dostat do situace, kdy si koupím něco s maximální cenou, do které chci jít, a pak budu jezdit MHD, protože nemám na tohle a na tohle. Nic jiného v tom prosím nehledejte. Děkuji eL.zyx za tip na turbobenzín. Nad tím jsem neuvažoval.
Gooorila
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 6. 3. 2016 20:19

Nebo bych si koupil treba automat, ale sehnat oktavku nemuze byt problem, tech je vsude tuny, takze nevim co resit.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 6. 3. 2016 20:29

Goorila: doporučuju příště koupit auto s motorem a ne atmosférickou IX35, ty jejich benzíny jsou tragické všechny.
S moderním turbobenálem se jezdí příjemněji, než s naftou. Jinak tvůj dotaz mi zní, jako pokus o flejm.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 6. 3. 2016 20:59

Gooorila píše:Jakými problémy bude trpět naftový motor, který bude jezdit pouze krátké trasy do 5 km?

Při těchto krátkých jízdách trpí jak nafta (nedejbože mít DPF) tak i benzín, ať už atmoška, tak turbína.
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 6. 3. 2016 21:02

Ale na trasy do 5km je extrémní potřeba výkonu a ať to hezky táhne od sklepa o<:)
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 6. 3. 2016 21:09

A co elektromobil? Ten už tady padl? Na ten nájezd ideální auto. A vytáčet se taky nemusí.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 6. 3. 2016 21:13

Vagi píše:
Gooorila píše:Jakými problémy bude trpět naftový motor, který bude jezdit pouze krátké trasy do 5 km?

Při těchto krátkých jízdách trpí jak nafta (nedejbože mít DPF) tak i benzín, ať už atmoška, tak turbína.

je to tak, ale přeci jen se benziňák více ohřeje. Turbobenziňák by mohl mít tepelný výměník voda-olej, což taky oleji pomůže. Navíc na rozdíl od nafty neřešíš DPF, vstřiky a VT čerpadlo.
Samozřejmostí u takových krátkých jízd by měla být každoroční výměna oleje, i když se nenajedou kilometry.

Řešení je akorát jedno, nezávislé topení. Ideálně na DO, nebo SMS/call. V případě parkování v garáži alespoň el. příhřev bloku motoru.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků