Nafta - jedovaté a karcinogenní svinstvo

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tycoon 8. 9. 2015 15:45

Honza42 píše:
tycoon píše:Nafta patří do kamen, benzín patří do rozpouštědel. Ekologická paliva jsou LPG a CNG, případně jiné plyny. A je to vyřešeno :mrgreen:


Akorát že díky destilační křivce a složení uhlovodíků, poměru plynu a ropy při těžbě.... bude těch ředidel docela asi nadbytek. :-D


Není přece problém těžší frakce krakovat na ty lehčí.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 9. 2015 15:45

Tady se to nejak zvrhlo
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 8. 9. 2015 15:46

Nic není problém, akorát to stojí čas, peníze a energii.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod anonym 8. 9. 2015 15:48

anonym

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 8. 9. 2015 15:54

Co to zase je za kokotní dotaz? Odkud jsi? By mne zajímalo, kde se tohle narodí. Nechceš nic vdechovat? Tak nedejchej...
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 8. 9. 2015 16:04

Marvout píše:Olovo jsem vybral jen jako příklad postupné otravy, takže žádnou obsahovou souvislost s naftou nemá.

Honza42
Pleteš se ve všech odstavcích.
Olovněné vodovody se používají více než 2000 let, největšího rozmachu zažily za Římské říše. Jedna z teorií dokonce uvádí souvislost mezi zánikem Římské říše a otravou olovem u výše postavené části společnosti právě díky olověným vodovodům. Navíc u vodovodu funguje vodní kámen, který se po čase vyloučí na stěny trubek jako ochranná vrstva, takže starší rozvody mají dopad malý.

To o olovu je pravda.

-- 8. 9. 2015 16:10 --

Honza42 píše:Ož se to tu řešilo knohokrát. Zbývá najít nějakou rozumnou odpověď na otázku, proč je např. v praze nejdelší doba dožití v ČR a proč přežívají babičku i dědečka z hor.
Praha sužovaná po desetiletí čmoudem všeho druhu, pamatuji 70-90 léta, auta bez katu, dvotakty, Ikarusy a Avie s motorm Man..... a ty ldi ptvory furt řijou.

K mému písemnému prohevu: Nemíám náladu a brýle, nemám rozsvícenou lapmičku a počitač mám v koutě.

Životní úroveň, dostupnost zdravotní péče.

-- 8. 9. 2015 16:18 --

Nedávno jsem četl obě dlouhodobé studie, na základě kterých byly výfukové plyny dieselových motorů překlasifikovány z předpokládaného karcinogenu na prokázaný karcinogen. No můžete si to přečíst taky. Ale i já, který jsem hodně proti dieslům, jsem tam nenašel nějaké vyloženě přesvědčivé argumenty. Respektive některé výsledky nedávaly smysl. Třeba, když průměrná úroveň zplodin x přinášela po 15 letech od expozice nárůst rizika rakoviny plic na trojnásobek, tak proč hladina x + 100% přinesla výsledek 1,5 násobného zvýšení rizika. Účastníků bylo dost. Jo a zajímavost je, že pokud kouříte, tak je to protektivní faktor. Výfukové plyny vám ubližují statisticky významně méně :D
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 8. 9. 2015 16:23

Marvout píše:Mám dotaz do fóra:
Proč se vlastně tak masově používá diesel, když máme jiné alternativy, které nejsou tak nebezpečné?
Pokusím se navrhnout několik možných odpovědí:
- nižší náklady - to bude jednoznačná argumentace mnoha lidí. Ano oproti benzínovým motorům je u nafty o něco nižší spotřeba, ale vykoupeno to je především zdravotními riziky obecně (pro všechny!) a k tomu za provozu také hlučností a vibracemi, pak dalšími náklady na servis a údržbu (vstřiky, filtry, atd.) a ve finále i vyšší pořizovací cenou. Takže když se sečtou všechny náklady a možné úspory, vychází diesel pro domácí použití mnohem dražší než benzinový vůz a láme se to teprve u služebních aut, které najezdí velké množství kilometrů (a tak mají možnost poškodit zdraví mnohem většímu počtu lidí). Ovšem náklady na provoz LPG nebo CNG jsou mnohem nižší pro všechny způsoby použití.
- marketing - v dnešní době jsou lidé snadno zmanipulovatelní marketingem a když je do nich vtloukán nesmysl typu "ekologický diesel", je mnoho lidí, kteří takovým lžím dovede uvěřit. Takže se pak dostáváme do situace, že z populace ví pouze malá část skutečnost, co spalování nafty produkuje za exhalace a jaká svinstva musí všichni díky tomu dýchat.
- ropná lobby - ti potřebují prodávat, takže chtějí za každou cenu udržet stávající pokřivený systém a vidina úspory při použití dieselu na masy funguje. Otevřený boj proti alternativám ve formě elektromobilů i čistého spalování CNG je zřejmý.

Jsem zvědav na další důvody proč se diesel používá, které se možná dozvím. Každopádně ještě zrekapituluji zásadní důvod, proč by se používat neměl - exhalace.
Spalování nafty produkuje jedovaté oxidy dusíku a rakovinotvorné pevné částice ve formě mastného prachu. To jsou nejzásadnější rozdíly oproti spalování benzínu, LPG nebo CNG. Benzín je vyráběn frakční destilací, takže je vyčištěn a jeho spalování je nesrovnatelně šetrnější. Aby nebyly tak patrné rozdíly ve značení exhalací u jednotlivých typů motorů, zavedla EU dvojí metr, takže označení EURO 6 má jiný obsah pro diesely a jiný pro benzinové motory. Což znamená, že benzinové EURO 1 bude VŽDY ekologičtější a čistější než dieselové třeba EURO 100 někdy v budoucnu, protože to je dáno typem paliva a motoru (špinavá nafta bude vždy produkovat špinavé spaliny, stejně jako dieselový motor funguje za mnohem vyšších teplot a tlaků, takže vznikají jedovaté oxidy dusíku). Do chvíle, kdy se diesel používá na lodích, takže zamořuje svoje okolí někde na oceánu je to celkem jedno, protože dopad na mne je téměř nulový, když se diesel používá v traktorech, které jezdí někde po polích, tak přímý dopad je malý a nepřímý je malá kontaminace potravin. Nejhorší je však použití nafty v normální dopravě, v obcích a městech. Tam to už má reálný a vážný dopad na všechny, protože všichni to musí dýchat a života nám to ubírá všem v relacích až několik let.

Na závěr bych měl jeden tip pro všechny, kdo znají fakta o dieselovém motoru, používají ho a chtěli by popírat nebo bagatelizovat dopady spalování nafty. Všichni zastánci nechť si pořídí olověné nádobí, tedy hrnce, talíře, poháry, atd. a z toho jezte a pijte. Poznámka pro neinformované - olovo je jedovaté, takže se budete postupně trávit, ale nesporná výhoda pro ostatní je, že jen sami sebe a ne i okolí.

Co psal?
Kdo se bojí, sere v síni.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 9. 2015 16:24

Nic podstatneho, samy sracky
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 8. 9. 2015 16:29

Díky.
Kdo se bojí, sere v síni.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 9. 2015 16:32

NZ ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 8. 9. 2015 16:33

Vypadá, že už přišel podzim. Jestlipak budou bílé Vánoce.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 8. 9. 2015 16:36

ty už nebyly leta
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 8. 9. 2015 16:36

Aštar_Šeran píše:
mfilip píše:V nafte je olovo?

A je v olovu nafta?

Olovo, volovo.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 8. 9. 2015 16:37

Tomas B píše:ty už nebyly leta

Tak aspoň, že na jaře snad bude pěkně.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 8. 9. 2015 16:41

Marvout píše:Olovo jsem vybral jen jako příklad postupné otravy, takže žádnou obsahovou souvislost s naftou nemá.

Honza42
Pleteš se ve všech odstavcích.
Olovněné vodovody se používají více než 2000 let, největšího rozmachu zažily za Římské říše. Jedna z teorií dokonce uvádí souvislost mezi zánikem Římské říše a otravou olovem u výše postavené části společnosti právě díky olověným vodovodům. Navíc u vodovodu funguje vodní kámen, který se po čase vyloučí na stěny trubek jako ochranná vrstva, takže starší rozvody mají dopad malý.

Radovan ma rovnocenneho soupere.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků