Nafta - jedovaté a karcinogenní svinstvo

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Marvout 8. 9. 2015 14:13

Mám dotaz do fóra:
Proč se vlastně tak masově používá diesel, když máme jiné alternativy, které nejsou tak nebezpečné?
Pokusím se navrhnout několik možných odpovědí:
- nižší náklady - to bude jednoznačná argumentace mnoha lidí. Ano oproti benzínovým motorům je u nafty o něco nižší spotřeba, ale vykoupeno to je především zdravotními riziky obecně (pro všechny!) a k tomu za provozu také hlučností a vibracemi, pak dalšími náklady na servis a údržbu (vstřiky, filtry, atd.) a ve finále i vyšší pořizovací cenou. Takže když se sečtou všechny náklady a možné úspory, vychází diesel pro domácí použití mnohem dražší než benzinový vůz a láme se to teprve u služebních aut, které najezdí velké množství kilometrů (a tak mají možnost poškodit zdraví mnohem většímu počtu lidí). Ovšem náklady na provoz LPG nebo CNG jsou mnohem nižší pro všechny způsoby použití.
- marketing - v dnešní době jsou lidé snadno zmanipulovatelní marketingem a když je do nich vtloukán nesmysl typu "ekologický diesel", je mnoho lidí, kteří takovým lžím dovede uvěřit. Takže se pak dostáváme do situace, že z populace ví pouze malá část skutečnost, co spalování nafty produkuje za exhalace a jaká svinstva musí všichni díky tomu dýchat.
- ropná lobby - ti potřebují prodávat, takže chtějí za každou cenu udržet stávající pokřivený systém a vidina úspory při použití dieselu na masy funguje. Otevřený boj proti alternativám ve formě elektromobilů i čistého spalování CNG je zřejmý.

Jsem zvědav na další důvody proč se diesel používá, které se možná dozvím. Každopádně ještě zrekapituluji zásadní důvod, proč by se používat neměl - exhalace.
Spalování nafty produkuje jedovaté oxidy dusíku a rakovinotvorné pevné částice ve formě mastného prachu. To jsou nejzásadnější rozdíly oproti spalování benzínu, LPG nebo CNG. Benzín je vyráběn frakční destilací, takže je vyčištěn a jeho spalování je nesrovnatelně šetrnější. Aby nebyly tak patrné rozdíly ve značení exhalací u jednotlivých typů motorů, zavedla EU dvojí metr, takže označení EURO 6 má jiný obsah pro diesely a jiný pro benzinové motory. Což znamená, že benzinové EURO 1 bude VŽDY ekologičtější a čistější než dieselové třeba EURO 100 někdy v budoucnu, protože to je dáno typem paliva a motoru (špinavá nafta bude vždy produkovat špinavé spaliny, stejně jako dieselový motor funguje za mnohem vyšších teplot a tlaků, takže vznikají jedovaté oxidy dusíku). Do chvíle, kdy se diesel používá na lodích, takže zamořuje svoje okolí někde na oceánu je to celkem jedno, protože dopad na mne je téměř nulový, když se diesel používá v traktorech, které jezdí někde po polích, tak přímý dopad je malý a nepřímý je malá kontaminace potravin. Nejhorší je však použití nafty v normální dopravě, v obcích a městech. Tam to už má reálný a vážný dopad na všechny, protože všichni to musí dýchat a života nám to ubírá všem v relacích až několik let.

Na závěr bych měl jeden tip pro všechny, kdo znají fakta o dieselovém motoru, používají ho a chtěli by popírat nebo bagatelizovat dopady spalování nafty. Všichni zastánci nechť si pořídí olověné nádobí, tedy hrnce, talíře, poháry, atd. a z toho jezte a pijte. Poznámka pro neinformované - olovo je jedovaté, takže se budete postupně trávit, ale nesporná výhoda pro ostatní je, že jen sami sebe a ne i okolí.
Marvout
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 8. 9. 2015 14:14

nebudem to pisat ja, pockam na Mellove vyjadrenie
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 8. 9. 2015 14:15

A to jsi nekde zkopiroval nebo jsi to vyplodil sam?
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 8. 9. 2015 14:16

Nebudu to číst, mellovýho vyjádření se nedočkám protože ignor, ale goes by k tomu mohl něco napsat "antiradovanského"
anonym

Odeslat příspěvekod mfilip 8. 9. 2015 14:31

V nafte je olovo?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 8. 9. 2015 14:32

Marvout píše:Mám dotaz do fóra:
Proč se vlastně tak masově používá diesel, když máme jiné alternativy, které nejsou tak nebezpečné?
Pokusím se navrhnout několik možných odpovědí:
- nižší náklady - to bude jednoznačná argumentace mnoha lidí. Ano oproti benzínovým motorům je u nafty o něco nižší spotřeba, ale vykoupeno to je především zdravotními riziky obecně (pro všechny!) a k tomu za provozu také hlučností a vibracemi, pak dalšími náklady na servis a údržbu (vstřiky, filtry, atd.) a ve finále i vyšší pořizovací cenou. Takže když se sečtou všechny náklady a možné úspory, vychází diesel pro domácí použití mnohem dražší než benzinový vůz a láme se to teprve u služebních aut, které najezdí velké množství kilometrů (a tak mají možnost poškodit zdraví mnohem většímu počtu lidí). Ovšem náklady na provoz LPG nebo CNG jsou mnohem nižší pro všechny způsoby použití.
- marketing - v dnešní době jsou lidé snadno zmanipulovatelní marketingem a když je do nich vtloukán nesmysl typu "ekologický diesel", je mnoho lidí, kteří takovým lžím dovede uvěřit. Takže se pak dostáváme do situace, že z populace ví pouze malá část skutečnost, co spalování nafty produkuje za exhalace a jaká svinstva musí všichni díky tomu dýchat.
- ropná lobby - ti potřebují prodávat, takže chtějí za každou cenu udržet stávající pokřivený systém a vidina úspory při použití dieselu na masy funguje. Otevřený boj proti alternativám ve formě elektromobilů i čistého spalování CNG je zřejmý.

Jsem zvědav na další důvody proč se diesel používá, které se možná dozvím. Každopádně ještě zrekapituluji zásadní důvod, proč by se používat neměl - exhalace.
Spalování nafty produkuje jedovaté oxidy dusíku a rakovinotvorné pevné částice ve formě mastného prachu. To jsou nejzásadnější rozdíly oproti spalování benzínu, LPG nebo CNG. Benzín je vyráběn frakční destilací, takže je vyčištěn a jeho spalování je nesrovnatelně šetrnější. Aby nebyly tak patrné rozdíly ve značení exhalací u jednotlivých typů motorů, zavedla EU dvojí metr, takže označení EURO 6 má jiný obsah pro diesely a jiný pro benzinové motory. Což znamená, že benzinové EURO 1 bude VŽDY ekologičtější a čistější než dieselové třeba EURO 100 někdy v budoucnu, protože to je dáno typem paliva a motoru (špinavá nafta bude vždy produkovat špinavé spaliny, stejně jako dieselový motor funguje za mnohem vyšších teplot a tlaků, takže vznikají jedovaté oxidy dusíku). Do chvíle, kdy se diesel používá na lodích, takže zamořuje svoje okolí někde na oceánu je to celkem jedno, protože dopad na mne je téměř nulový, když se diesel používá v traktorech, které jezdí někde po polích, tak přímý dopad je malý a nepřímý je malá kontaminace potravin. Nejhorší je však použití nafty v normální dopravě, v obcích a městech. Tam to už má reálný a vážný dopad na všechny, protože všichni to musí dýchat a života nám to ubírá všem v relacích až několik let.

Na závěr bych měl jeden tip pro všechny, kdo znají fakta o dieselovém motoru, používají ho a chtěli by popírat nebo bagatelizovat dopady spalování nafty. Všichni zastánci nechť si pořídí olověné nádobí, tedy hrnce, talíře, poháry, atd. a z toho jezte a pijte. Poznámka pro neinformované - olovo je jedovaté, takže se budete postupně trávit, ale nesporná výhoda pro ostatní je, že jen sami sebe a ne i okolí.

Ano.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 8. 9. 2015 14:33

Marvoute, odkus prosim jsi?
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 8. 9. 2015 14:33

mfilip píše:V nafte je olovo?

A je v olovu nafta?
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 8. 9. 2015 14:34

V naftě je všechno
anonym

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 8. 9. 2015 14:35

K86 píše:Marvoute, odkus prosim jsi?

Marvoute neodpovídej, on tě chce nechat zavřít do blázince.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 9. 2015 14:37

takze za pouzivanim nafty je ropna loby. Kdo je za pouzivanim benzinu? Ten se nedela z ropy? Zajimave zjisteni.

Chtel bych videt ty lokomotivy, vlaky, lode... jak jezdi na CNG :)
anonymni

Odeslat příspěvekod anonym 8. 9. 2015 14:39

anonym

Odeslat příspěvekod glider 8. 9. 2015 14:41

radovan ma pravdu
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 9. 2015 14:43

o to nejde, jsou i lode na plyn, nakladaky apod. jde o to, ze timto se nedaji nahradit naplno. TO mas jako elektromobil. Kdo jezdi 10 km denne tak ok. Kdo potrebuje 500 za 3 hodiny, ma smulu.
anonymni

Odeslat příspěvekod Honza42 8. 9. 2015 14:49

Moderní benzín je extrémně karcerogenní díky zvýšenému podílu aromatických uhlovodíků, kterými se dosahuje požadovaného oktanového čísla po zákazu olovnatých benzínů. Jen díky kvalitnímu katalyzátoru je jejich provoz čistý, to ovšem neplatí bezprostředně po startu, kdy kat nefunguje. Takže v zimě natočit motor a jít poutat děti do sedaček......
Navíc předpisy ohledně CO2 donutí výrobce používat benzínové motory s přímým vstřikem, takže na tom budou podobně jako diesely, tj. budou muset mít problematicky fungující DPF.

Olověné vodovody se používaly nejmíň 150 let a lidstvo nevymřelo. Já jsem pil z olověných trubek do svých 20 let a stále ještě trochu žiju, dokonce i vlasy mám. :-D

Celý počáteční příspěvek vypadá na náctiletého aktivistu, který má srdce na pravém místě a hlavu pro okrasu.
Naposledy upravil Honza42 dne 8. 9. 2015 14:53, celkově upraveno 1
Honza42
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků