Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 8. 2020 20:54

garážmistr píše:
swarm píše:goes: Tak primárně mě zajímá, jak to zrychlí z 20 (tj. situace: dojíždím z vedlejší a předpokládám, že budu muset zastavit, ale objeví se skulinka, kam se chci rychle zařadit), z 40 (kolona za traktorem a objeví se konečně volno v protisměru) a z 70/80 (chci předjet na okresce nějakýho brzdiče).


Kdy se objevily ty první dvě disciplíny? To až s elektrem, aby mělo v čem vyhrávat? To že jsou elektra ve zrychlení z nízkých rychlostí vážně dobrý už laická veřejnost ví, že se to s přibývající rychlostí zásadně zhoršuje se teprve bude muset dozvědět.

I když teď koukám do křišťálový koule, jak budeme dělat "wow, to elektro Scalu z 20 vážně zničilo", pro reálnej život nebudou podstatný tyhle hovadiny, ale zrychlení 80-90 pro předjíždění na silnicích I. -III. třídy.

Za sebe se teda těšim na třetí disciplínu a doufám, že cílová meta bude aspoň 150km/h, na plnou trojku, ať máme trochu přehled.

Bohužel, pro běžnou lopatu je zajímavé spíš to zrychlení z 20, a ani to stejně není až tak směrodatné když tam předtím zbytečné čumí 10 sekund než se rozjede.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 29. 8. 2020 21:03

goes: Tak jasně, rozhoduje místo, co se tam udělá, ale takových situací, kde se kříží hlavní komunikace, po které lidi lítají 90+ (i když před křižovatkou bude značka omezující rychlost), s vedlejší třeba pod úhlem 30-40°(X), je hodně. Když jedeš z blbého směru, tak musíš koukat šikmo dozadu přes rameno, jestli je tam prostor a rozhoduješ se třeba až na poslední chvíli, pokud tam není dlouho dopředu dobře vidět.

Tohle je třeba zrovna situace, kde se stává spousta dost nepříjemných nehod, a když už tam člověk najíždí, tak bez ohledu na výkon auta, ho vždy radši využije maximum (nebo aspoň většinu), aby ten potenciálně nebezpečný okamžik minimalizoval.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 29. 8. 2020 21:05

To souhlasim. Ale zase tam bude boj s trakci u predokolky. Pokud musis jet rychle a odbocovat
anonymni

Odeslat příspěvekod swarm 29. 8. 2020 21:07

goes: V podstatě souhlas. Nicméně tento typ křižovatky obvykle nemá ostré rohy, takže se tam dá najíždět už pod takovým úhlem, aby to zatáčení nebylo tak velké.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 29. 8. 2020 21:10

A jo tobe jde o pripojeni v danem smeru. To ano

-- 29. 8. 2020 22:42 --

Dyt ty elektra nejedou ani z nuly dobre

https://youtu.be/xU7Q6bLVqeg
anonymni

Odeslat příspěvekod Ingos 30. 8. 2020 07:45

goes píše:
Ingos píše:umím jezdit rychle a za málo, protože předvídám a téměř nebrzdím


gratulace, je prijemne na silnici potkavat ridice, kteri jedou rychle, ale uz pul kilometru pred obci vyradi, aby dojeli postupne setrvacnosti a nemuseli brzdit. jen vice takovych.


Ingos píše:Srovnání s litrem TSI. Zeperfs může ukazovat co chce, ale do 60-70km/h nemá litr šanci. Ta reakce je okamžitá a zátah je fakt hodně silný. Od 80 výš, už je zase citigo bez šance, protože ta akcelerace rychle vadne, ale je stále slušná a těch i 130 je tam vcelku rychle.


toto je naprosta kopie let 90. kdyz prisly nove turbo dizly a ridici s malymi zkusenostmi byli uneseni jak to jede. Nastup turba = rychly nastup Nm a velka perda do zad a pocit, ze to velmi dobre jede, byt casy tomu neodpovidaly. a i to byl jeden z duvodu, proc si to lidi kupovali, pro ten pocit.

a u elektro aut obecne jje to velmi podobne. tim ze dochazi k silnemu narustu Nm a "kopnuti" do zad, tak to mnohe mene zkusene ridice mate a maji pcit, ez to opravdu jede nejak zasadne lepe, ale casy tomu proste neodpovidaji.

nebudu se poustet do nejakych zbytecnych hadek, zda litr nema sanci do 20 nebo 50 nebo 80, ale zatim vsechny testy ukazuji, ze v tomto pripade ten litr proste staci v poradku.

jen jak jsem uvedl, mene zkusene ridice to dokaze obelhat.

Na druhou stranu prave toto obelhani bude mit za nasledek to co bylo u dizlu, chtic to mit, protoze to pocitove pojede a je to prijemne

ale diky moc za postrehy.


Tak já tedy před obcí nevyřazuju, ale dávám tam 50-100m před cedulí 3ku a dobrzďuju brzdama, nicméně to mi stejně bez profesionálního videa, grafu a dat z racelogicu neuvěříš, takže tohle řešit nebudem.

K té nezkušenosti, možná máš pravdu, řídím 11let, není to věčnost, každopádně tady ten zátah koresponduje i s čísly na tachometru a ten litr prostě lépe v nízkých rychlostech nejede, tečka.
Zejména proto, že v reálném světě prostě nikdo nejezdí s manuálem ve 30 na 1ku, aby měl vždy k dispozici okamžitý zátah, ve 50 tam nemá 2ku apod. I s automatem v režimu S, si chvilku počkáš než podřadí. Tady to je téměř s nulovou prodlevou, naprosto minimální a téměř nepostřehnutelnou.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 8. 2020 07:53

Ingos píše: ...v reálném světě prostě nikdo nejezdí s manuálem ve 30 na 1ku, aby měl vždy k dispozici okamžitý zátah, ve 50 tam nemá 2ku apod...

Ano, a většinou ani tak silnou akceleraci nepotřebuješ. Kdybys ji potřeboval, tak tam holt ten nízký kvalt necháš, ale to je fakt málokdy
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 8. 2020 07:54

Ano. To je presne to co jsem psal. Realna dynamika vs pocity. Ja ti to preju
anonymni

Odeslat příspěvekod swarm 30. 8. 2020 08:14

Vana666 píše:
Ingos píše: ...v reálném světě prostě nikdo nejezdí s manuálem ve 30 na 1ku, aby měl vždy k dispozici okamžitý zátah, ve 50 tam nemá 2ku apod...

Ano, a většinou ani tak silnou akceleraci nepotřebuješ. Kdybys ji potřeboval, tak tam holt ten nízký kvalt necháš, ale to je fakt málokdy

Myslim, že těch, co ve 30km/h budou umět na manuálu z vyššího kvaltu rychle přeřadit na jedničku, aby si tím spíš neuškodili, bude mezi českými řidiči docela málo. Na to už to člověk musí mít docela v ruce a vědět, kam přesně má meziplynem rev matchnout.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 8. 2020 08:36

Ve 30 kmh bych ani na jedničku nepodřazoval. Takovou potřebu jsem neměl ještě nikdy
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 30. 8. 2020 09:15

U litru by to kvůli turbu to ani nemělo cenu. Nicméně na dvojku bude mít s 1.0 TSI 85kW v tu chvíli max 30-40kW výkonu v nejlepším případě, takže to, co Ingos popisuje, není jen pocitové (tam už je u 30 km/h nějakých 59kW).
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 8. 2020 09:22

To je desne teoretizovani toto. Ani zcela jiste bude v urcitem pasmu elektro vyrabat kor v nejake synteticke situaci aby to vyslo. Idelane akcelervat z 25 a tsi na dvojku abide to jste lepsi. Nebo z padesatky at mavyhodu benal?
anonymni

Odeslat příspěvekod swarm 30. 8. 2020 09:24

wtf?
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 8. 2020 09:30

swarm píše:.... to, co Ingos popisuje, není jen pocitové (tam už je u 30 km/h nějakých 59kW).

Jestli je řeč o Citigo IV tak u něj bych při 30 kmh odhadnul výkon někde mezi 40 - 45 kW
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 30. 8. 2020 09:35

Vana666: Kouknul jsem do grafu a při 33 km/h má plných 61kW. Při nejhorším bude mít při 30 km/h 55kW, ale stejně ten rozdíl bude poznat (že zanedbávám rozběh turba u TSI je věc druhá - první sekundu tam taky klidně může být 20kW, jak jednak turbo ještě nepomáhá a jednak se maří energie na jeho rozběh).
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků