Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2014 07:24

Za levno
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 20. 1. 2014 20:47

Čendoslav píše:To máš nějaké moc rozežrané...:-))

ZA kolik jezdí místní elektroklobouk? :D
paty07
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 1. 2014 07:21

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 16. 10. 2014 20:43

Dalo by se říci, že opravdu za hubičku. V benzínu 1.4 Citroen Berlingo mám průměr 8 litrů na 100 km á +-35,- Kč za litr, takže 2,80 Kč na 1 kilometr. V elektrice Peugeot Ion s kapacitou baterií 16 kW na 150 km papírového dojezdu je počítání průměru složitější. No kdybych počítal (jak se říká, ať nežeru) jen dvoutřetinový reálný dojezd (v zimě či v létě s klimatizací či topením, které řádně žerou baterky, plus lítání po dálnicích 130 za hodinu, což taky žere dost, je to přeci jen městský vůz), pak na 100 km je 16 kW v ceně 5,- Kč / 1 kWh celých 80,- korun. Tedy 0,80 Kč na kilometr. U nočního proudu jen polovina, 0,40 Kč /1 km. Ovšem to zcela pominu, že většinu elektřiny čerpám celý půlrok úplně zdarma, tedy 0,- Kč / 1 km u různých veřejných nabíječek nebo v obchodních centrech atp.. Platím si sice pro jistotu i měsíční paušál 181,50 Kč bez ohledu na odebrané množství elektřiny, ale to mně stojí přístupový RFID čip k nabíjecím stojanům ČEZ v celé ČR. Protože jsem zatím jezdil většinu z 9 tisíc km, ujetých za půlrok co auto mám, po městě a blízkém okolí, dokážu z papírového dojezdu 150 km vymáčknout lehce kolem 135 km, i více. Ale občas mi to nedá a místo klidné jízdy podle předpisů tomu šlápnu na krk a užiju si ten pocit zatlačení do sedadla, kdy je z auta raketa. Jak při rozjezdech, tak při předjíždění v rychlosti od 60 do 90 km/hod.. To mám podobný problém jako pan Kubiš s Teslou Model S, že na mne blikají protijedoucí řidiči. Zatímco já jsem s rezervou dávno ukončil elektrikou předjíždění, s benzínem bych do něj raději ani nešel. A oni to bohužel z protisměru vidí optikou benzínu. Tak se musím podobně jako pan Kubiš krotit a nezpůsobovat jim infarktové stavy. Taky by to mohl někdo z nich při zbytečném vyhýbacím manévru do mne napálit.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 10. 2014 05:31

Buď v klidu, i při raketové rychlosti 90 km/h stále ještě jedeš v rámci předpisů.

Jinak jako tvoje literární prvotina na pobavení fajn. Mimochodem, jakým výkonem motoru disponuje tvůj zázračný Peugeot Ion ? A když říkáš že s benzínem bys do předjíždění ani nešel, máš na mysli asi ten Citroen Berlingo 1,4, že ??
:-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 17. 10. 2014 05:51

No to me poser, takovou pohadku uz jsem dlouho necetl ;-)
Trosku mu navic ten vypocet asi rozhodi, kdyz do spotreby zapocita opotrebeni baterek...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 10. 2014 06:00

Radovan: Nicméně tvůj blábol mě vyprovokoval abych pohledal pár údajů pro Peugeot iOn

takže třeba zrychlení
0 - 100 km/h: 15,9 s

opravdu raketa, už rozumím proč na tebe blikají ! :D
http://www.autorevue.cz/eko-test-peugeo ... ticleStart


a zajímavá je i tato informace:
...Zkusili jsme ale i druhý extrém: rychlá jízda po dálnici s naplno zapnutým vytápěním. V takovém případě dojezd auta klesal až k hranici 40 km na jedno nabití. A bez rukavic byla v autě přesto stále docela zima....
:D :D
http://www.hybrid.cz/test-mesic-s-elekt ... ion-v-zime

poznámka pro nezasvěcené - ta rychlá jízda znamená v podání ionu atakování závratné hranice 130 km/h, což přeloženo do raketové hantýrky elektromobilistů znamená v podstatě únikovou rychlost do mezigalaktického prostoru
Naposledy upravil Vana666 dne 17. 10. 2014 07:15, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 17. 10. 2014 07:13

On nepsal o zrychlení 0-100, ale o 0-90. Nevím, jak to má tento elektromobil, ale umím si představit, že zrovna tento rozdíl může dělat hodně. To, že jsou elektromobily výrazně svižnější v nízkých rychlostech než klasický auta je známá věc. To, že ve vysokých rychlostech chybí výkon je už věc druhá. No ale reálně asi píše i tak kraviny.

Ještě jedna poznámka. Samozřejmě něco jiného je, když se takto zvláštní auto testuje (bez nějakých vedlejších úmyslů) a něco jiného je, jak s tím pak jezdí majitel, co se s tím i naučí zacházet. Ty testy mohou být v tomto případě velmi velmi neobjektivní (ale nečetl sem nevím... a číst nebudu).

Jako elektromobil je z nákladového hlediska asi hodně zajímavý, bohužel ceny baterií to srážejí. U auta sem si to nepočítal, ale například u provozu ostrovní elektrárny stojí provoz baterií (řekl bych o málinko méně náročný provoz než u elektromobilu) cca 1,5 - 2,5 Kč/kWh. Pokud by se k tomu připočítala ta střední hodnota kupované elektřiny, tak pak cena na kilometr bude někde na 1,5 Kč/km. Což je na úrovni jiných alternativních paliv... ale je tam furt vyšší pořizovací cena a menší dojezd. Takže furt to není žádný zázrak, resp. věc do které jít.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 10. 2014 07:24

Elektromobily jsou v nízkých rychlostech svižnější než klasická auta hlavně proto, že majitel dospělého auta ani nemá důvod na nízké kvalty využívat plný výkon motoru. Pro elektromobilistu jsou ovšem pubertální závody na semaforech prakticky jedinou možností jak si dokázat teoreticku převahu, protože ve všech ostatních dynamických disciplínách hluboce prohrává

Pochopitelně i tady se najdou kusové výjimky v podobě třeba Tesly, která díky své nesmyslné přemotorovanosti (vzhledem k omezené kapacitě energie co má k dispozici) udrží velmi solidní zrychlení i ve vyšší rychlosti, ale při jízdě na delší vzdálenost musí i Tesla zákonitě kapitulovat prakticky už před libovolným autem nižší střední třídy. Maximálkou, dojezdem, rychlostí doplnění energie .... A to se ani nebavíme o provozu v extrémnějších podmínkách
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 17. 10. 2014 07:49

Přesně. Ta vysoká a těžká krabice na akumulátory je lemra líná ve všech režimech.
A souhlas s Vanou. Protože elektromobily neumí nabídnout vlastnosti, které motoristé potřebují, snaží se oslnit vlastnostmi, o které nikdo nestojí.

Ale jsem rád, že na tom elektroblábolu je alespoň něco pravdy. Totiž, že ta láce provozu spočívá hlavně na parazitování na společnosti (dotace, daně), nikoliv v technickém řešení.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Čendoslav 17. 10. 2014 10:49

Jakkoliv je Ion svými parametry už dneska úsměvný, tak je zajímavé, že byl uveden na trh před pouhými 5 lety...za těch 5 let se nabídka elektromobilů posunula od téhle srandovní krabičky k dnešnímu e-golfu, Soulu EV nebo Leafu...pořád to zdaleka není ono, ale ten pokrok je dost znát...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 10. 2014 11:12

Co se týká dojezdu tak se za těch pět let prakticky nehnuli z místa. A vše ostatní je celkem bezvýznamné
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod siol.a 17. 10. 2014 11:28

Radovanelektro píše:Jak při rozjezdech, tak při předjíždění v rychlosti od 60 do 90 km/hod.. To mám podobný problém jako pan Kubiš s Teslou Model S, že na mne blikají protijedoucí řidiči.

To je rezerva dostatečná tak max. na školení cyklistů na stezce, takže to vyblikávání bych viděl reálně spíš LED čelovkou.
Mládenci, uvolněte ovládací páčky.
siol.a
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 17. 10. 2014 11:48

Čendoslav píše:Jakkoliv je Ion svými parametry už dneska úsměvný, tak je zajímavé, že byl uveden na trh před pouhými 5 lety...za těch 5 let se nabídka elektromobilů posunula od téhle srandovní krabičky k dnešnímu e-golfu, Soulu EV nebo Leafu...pořád to zdaleka není ono, ale ten pokrok je dost znát...


kde je ten pokrok znat? ani jeden nema vyrazneji vyssi dojezd
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 17. 10. 2014 13:05

Reálný dojezd je o polovinu delší, přičemž zmizely ty stupidní kompromisy ve výkonu, mizerném topení a podobně...prostě dneska už to na rozdíl od Ionu nepůsobí jak elektrický Velorex, ale jak normální dospělé auto...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka